wanneer vertellen jullie het?

Hoihoi,

Ik hoef nooit iets te vertellen (ben nu zwanger van m'n derde): ben vanaf het allereerste begin misselijk en kan weinig meer eten. Meestal raden de meesten het al voordat ik zelf de test ter bevestiging heb gedaan.

Bij mijn eerste heb ik erg veel moeite gedaan om het de eerste dertien weken stil te houden (zonder succes, de geruchten gonsden door de lucht), bij de volgende twee heb ik het meteen maar verteld.

hallo
wij hebben het de eerste keer met 6 weken verteld.toen bleek het vruchtje niet te leven.de 2e keer hebben we het met 9 weken verteld,na de echo.alleen aan ouders en broers en zussen.na de 2e echo met 12 weken werd het toch wel tijd om het  aan onze vrienden  te vertellen,hoewel ik eigenlijk helemaal geen zin had om het te vertellen.we hadden zo'n spannende periode achter de rug.en het in stilte genieten was heerlijk.sinds gisteren weten ze het op mn werk.het is dan ookal aardig te zien.nu pas vind ik het leuk om met een brede smile te zeggen:ja,ik ben 16 weken zwanger.en dan al die verbaasde koppies:zo lang al!?!?
maar als je erover wilt praten;gewoon doen!een goede vriendin,of je ouders.het geeft wel steun.
groetjes kari

Ik heb 't met 7 weken al aan m'n zus verteld, want ik kreeg toen een bloeding en was het hele weekend alleen thuis (mijn man is muzikant). Dus ik had haar steun hard nodig! Ze kwam meteen naar me toe, echt super vond ik dat. Wel vond ik het heel naar dat ik het moest vertellen terwijl ik ook heel bang en verdrietig was. Mijn moeder heb ik het dat weekend ook maar verteld - ik was al sinds 5 weken supermisselijk, dus ik kon het niet meer verbergen. Het was een nare tijd, want ik had vanaf 3 weken ook al krampen, dus we waren heel bang dat het mis zou gaan, en dat hebben we 4 weken met z'n tweetjes moeten verwerken...

Vanaf 7 weken ging het druppelsgewijs - elke keer als we goede vrienden spraken, konden we 't niet meer voor ons houden, maar ja, je vertelt dan toch dat je niet weet of 't allemaal goed gaat... Ook niet zo feestelijk.

Vorige week heb ik een echo gehad (bijna 10 weken toen) en toen alles goed bleek, hebben we besloten het lekker aan iedereen te vertellen. Heerlijk, om het BLIJ te kunnen vertellen! We hebben besloten niet meer zoveel te piekeren en lekker te genieten - positief denken, zeg maar.

Op m'n werk vertel ik het pas   met 12 of 13 weken, want ik ben nog in onderhandeling over een contract... pfft. Als ik pech heb, krijg ik sowieso een kort contract - dus geen betaald zwangerschapsverlof. Maar dat is weer een ander onderwerp :)

~Hilde

Hi allemaal, Ik heb het aan familie en zeer goede vrienden ook meteen verteld toen ik er achter kwam (met 6 weken), en daarna steeds als ik vrienden tegenkwam beetje bij beetje verteld. Op mijn werk (ik moest vanwege de bevallingstijd ook enkele projecten afzeggen omdat ik gedeeltelijk freelance) heb ik wel gewacht tot 12-13 weken. Maar ik vond het veel te spannend, opwindend en ook wel eng dat ik mijn familie en naaste vrienden het echt meteen verteld heb omdat ik veel behoefte voelde om te delen.

ik weet sinds 2 dagen dat ik zwanger ben , ben heel blij, maar het is pril.
heb mijn ouders het al wel verteld en wacht morgen ff af want dat komt er iemand van moeders voor moeders die doet ook nog eens een test, als die ook goed is wil ik het wel vertellen, kan het toch niet voor me houden.

naar verdere bekenden en familie hoop ik het ngo ff stil te kunnen houden tot een week of 10 of zo.
ach ik zie het wel.
groetjes starcy

Hoi,
Ten eerst van harte gefeliciteerd!

Nou ik weet ook pas net dat ik in de 5e week  zit (bijna 6) en ik heb het ook direct aan mijn ouders en schoonouders en zus verteld. Ik kan het niet voor me houden voor mijn familie. Dit is wel mijn tweede zwangerschap, mijn eerste kindje is te vroeggeboren maar daar gaat het nu uitstekend mee, dit maakte onze keus voor een tweede wel wat ingewikkelder vandaar denk ik ook onze enthousiasme om het direct te vertellen.
Werk en vrienden zullen het pas horen na de eerste echo...
Groeten,
Simone B.

Terug
Bovenaan