wanneer vertellen jullie?

Wij wilde het tegen niemand vertellen en de eerste 3 maanden afwachten, dat is bij de 1ste bijna gelukt (11 weken 2de of 3de echo was dat)
Bij de 2de zws moest ik het iedereen vertellen omdat de verjaardag van onze oudste moest worden verzet dit omdat ik in het ziekenhuis lag vanwege een fout opgewekte Miskraam en dus gevolgd met een spoed Curretage....

en nu ... nu weten onze beste vrienden het... gisteren wezen eten en normaal drink ik dus was de vraag... moeten jullie ons niet wat vertellen dan... dus tja.....

maar de rest wachten we nog een weekje of iets langer (2de echo hebben we over 2 weken) en dan gaat het van de daken geroepen worden hahaha

wij vertellen het de ouders en broesr en zussen door een bureaukalender te geven, met leuke foto's en teksten en in september de echo

ik ben als het goed is vandaag 7wkn.wij hebben het onze ouders en dochter van 7jaar verteld.nu had ik net mijn man aan de lijn en die vroeg in de pauze wanneer is de echo?hoorde gelijk op de achtergrond allemaal mannen gefeliciteerd.oooooohhhh die mannen toch.gaat straks maar even informeren wie er allemaal bij hem zaten.ik vind het ook niet leuk als broers of zussen van andere horen dat ik zwanger ben.dus moet het nu miss wel eerder dan de 12wkn aan de rest vertelen.

Wij hebben het meteen na de test aan de ouders verteld. 2 dagen later stond ik in de kroeg en kon ik mijn gezicht niet in de plooi houden toen iemand vroeg of ik misschien zwanger was. Ondertussen weet zo ongeveer iedereen het al. Behalve mijn nieuwe werkgever waar ik vorige week begonnen ben. Ik baal wel van de reacties van mensen die lekker bot zeggen dat we er wel vroeg bij zijn om het te vertellen voor als het fout gaat.....Geluk mag je delen maar verdriet niet??

Wij zijn er nog niet uit, vinden het nog wel erg vroeg en zijn er best onzeker over. Dus voorlopig wachten we het eerste gesprek met de verloskundige af (9 februari) en dan horen we waarschijnlijk ook wanneer we de eerste echo hebben. Als dat dan nog eens 2 weken duurt, dan gaan we het misschien wel aan onze ouders vertellen, en misschien zussen. Inderdaad, als er dan toch iets misgaat kunnen we het in elk geval delen met degenen die het dichtst bij ons staan. Alle anderen (overige familie, vrienden, collega's, e.d.) willen we het pas na de echo vertellen, als we wat meer zekerheid hebben. Kunnen we ook meteen een fotootje laten zien.

Hoi!

Leuk om al jullie reactie te lezen.
En leuk om te lezen hoe iedereen er over denkt.

noukie82: misschien is het leuk om de mokken te maken met opa, oma oom of tante????. Het is maar een idee hoor.

groetjes

Ik ben vandaag precies 9 weken, en heb het vandaag op mijn werk verteld. Het lijkt allemaal goed te gaan, nu de echo nog afwachten. Tja het zou natuurlijk vreselijk zijn als het hartje niet meer klopt, maar ook als dit zou gebeuren, zou ik het aan bekenden vertellen, dat het mis is gegaan.

Heel fijn, want er was vandaag een collega die meteen riep.. ohhh nou mijn dochter zag dat bij de eerste echo het hartje niet meer klopte! Een andere collega riep, en dat wil jij nu ook even niet horen dacht ik zo!! Wel erg jammer, zo'n opmerking. Ik weet wel dat het kan, maar wij blijven positief!! Het gaat tot nu toe allemaal goed gelukkig, incl. alle gekke kwaaltjes haha.....!

Iedereen succes met vertellen!
Liefs mammma 9 wk zwanger van derde kindje!!

wij hebben het verteld aan de mensen die ons lief zijn, zelfs een dag voordat ik de test heb gedaan wist mijn schoonmoeder al die zag het..
@loes het is ook zo moeilijk om je gezicht normaal te houden met het gevoel dat je de gelukkigste moeder bent van de wereld.. dat had ik ook..en heerlijk dat je alles al kan delen met de meesten ook als het mischien fout zou gaan..

Ben soms wel jaloers dat jullie al veel verder zijn dan ik met m'n 6 weken..

Wij hebben in week 10 de echo. Twee dagen later viert mijn opa zijn 90ste verjaardag. Dan wil ik het graag vertellen. Zo'n bijzonder moment met hem, mijn moeder, haar vriend en mij oom en tante.

In week 12 ben ik jarig. Dan zien we mijn vader en zijn vrouw en mijn schoonouders. Wprdt ook fijn en feestelijk.

Eind februari (week 10 voor mij) hebben we op het werk beoordelingsgesprekken. Ik heb een jaarcontract tot begin augustus, dus wil wachten met het vertellen tot na de gesprekken. Voel ik me ook niet schuldig over, want het is normaal om tot die tijd te wachten.

Ik probeer er nu maar van te genieten dat we samen een geheimpje hebben :)

Ohja a.s. dinsdsg ga ik uit eten met een vriendin waarmee ik het vaak over kinderen krijgen heb. Als ik geen wijn neem, weet zij genoeg. Dus ik ga het haar ook zeggen. Voelt wel gek, want ik kan het zelf soms nog niet geloven.. En dan IS het zo.

Terug
Bovenaan