Wanneer vertellen?

Ha Damisa,

Wij willen het pas vertellen als ik 3 mnd zwanger ben maar of we dat vol gaan houden valt nog te bezien, wij denken gewoon dat de verrassing dan groter is voor iedereen dan wanneer iedereen weet dat we aan het klussen zijn maar het nog niet gelukt is. Maar dat moet iedereen natuurlijk helemaal voor zich weten.

Liefs Muizeke

Inderdaad, erg verslavend dit forum, maar wel gezellig.

Mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam. Ik was ruim 11 weken en we hadden het net onze ouders verteld. Na de miskraam wisten ze dus dat we er mee bezig waren. Het heeft bijna 3 jaar geduurd voordat ik weer zwanger was, dus al die tijd leefden ze met ons mee.   Ik had ook veel steun aan   mijn schoonzusje, die net als ik in de medische molen zat.
Van onze 2e was ik na 3 maanden spontaan zwanger, dus dat was voor iedereen een verrassing, we hadden ook   niet verteld dat we er mee bezig waren.
Nu we voor nr 3 gaan vertellen we het ook (voorlopig) nog niet. Volgens mij denken onze ouders ook dat we ons gezinnetje wel compleet vinden, dus het zal wel weer een complete verrassing zijn.
groetjes Melanie

Hoi,

We gaan deze maand beginnen met de 1e ronde voor ons 1e kindje!! Ben al wel een tijdje van de pil af, maar nu gaan we er voor!
Ik heb het aan 2 hele goede vriendinnen verteld. Een daarvan heeft zelf een jaartje geleden een miskraam gehad. Het is natuurlijk al een jaartje geleden maar ze vindt het nog steeds moeilijk. Toch was ze superenthousiast en leeft ze met ons mee. En met die andere vriendin bespreek ik zowat alles, dus kon me ook niet anders voorstellen dan dat ik het haar zou vertellen. Voor de rest weet niemand het, ook familie niet. Onze ouders vertellen we het wel, denk ik, zodra we het zelf weten. De rest volgt later wel na de "kritieke" maanden.

Ben benieuwd of je het uiteindelijk verteld hebt en hoe ze reageerde.

Liefs Anoek

hoi,

Wij hebben besloten om het er alleen met elkaar over te hebben en dat is best fijn!!
zo heb je samen een geheimpje!!!! je kan er als het wat langer duurt altijd nog over vertellen maar ik zou het niet tegen iedereen doen want dan krijg je echt heel veel vragen en opmerkingen die soms heel vervelend kunen zijn!! wel heb ik het er met 1 heel goede collega over gehad die ik echt voor 100% kan vertrouwen, en soms is het best fijn als iemand op je werk weet hoe je je voelt....terwijl ze er zelf nooi over zou beginnen.
je moet dus eingelijk iemand uitzoeken met wie je kan praten als jij het wilt en niet iemand die maar raak vraagt want daar wordt je echt gek van, zeker als e alles 10x moet vertellen...
nou suc6!!!

Groetjes Clair

Wij hebben t dus ook alleen aan mijn zusje verteld, maar mocht ik zwanger zijn, zou ik het denk ik wel gelijk aan mijn ouders vertellen en mn schoonmoeder, maar de rest denk ik pas als we de kritieke maanden voorbij zijn!

Danielle, hoe is het gegaan gisteravond? heb je t haar verteld?

Suus

Hee Suus,

Daar ben ik eindelijk weer!!! Ja ook ik moet af en toe werken.

Gisteren verteld en ze vond het leuk om te horen!! Pfff, dat is een opluchting, haha.
Verder houd ik het lekker voor me (met vriendlief samen dan hè?)

Liefs, Daan

Terug
Bovenaan