Wanneer vertellen?

De familie heb ik het direct na de positieve test verteld.
Eén collegaatje heb ik het ook direct verteld, en ook de rest wist het vrij snel.

Nu zit er bij ook een verhaal aan vast:
ten eerste ben   ik erg open over mezelf, en aangezien zwanger worden bij mij niet zo vlot verliep, kwam ik in de medische molen terecht. In maart 2004 werd pco bij mij geconstateerd en afgelopen februari werd er, na aanvullende onderzoek, ook een tussenschotje in de baarmoeder gevonden.
Dit tussenschotje zou een eventuele innesteling kunnen belemmeren en zou dan ook op 15 juli verwijderd worden.

Op 23 juni bleek dat ik zwanger was (op aandringen van mijn man een test gedaan, was wel over tijd maar door mijn pco was ik dat wel vaker), en toen ik mijn eerste echo op 7 juli had bleek ik 6 weken en 5 dagen zwanger. Het vruchtje was goed ingenesteld en de gyn sprak van een klein medisch wondertje.

Mijn omgeving wist van deze operatie en omdat die dus niet door kon gaan, en ik daar vregen over kreeg waarom niet, vertelde ik dat de operatie niet meer nodig was (en dan maar wachten tot het kwartje gevallen was).

Ondertussen ben ik 17 weken zwanger en alles gaat nog goed. Ik blijf wel onder controle bij de gyn, omdat ik een verhoogde kans heb op stuitligging en/of vroeggeboorte (ivm ruimtegebrek in mijn baarmoeder).

Groet

Ester
 
Hoi,

Wij hebben het pas verteld aan onze ouders toen ik de echo gekregen heb. Ik moest eerst toch het bewijs zien op dat schermpje.
Voor die tijd hadden wij helemaal geen behoefte om het te vertellen. HEt was lekker ons geheimpje. Die echo kregen we met bijna 11 weken, toen waren we ook zo enthosiast dat we het wel wilden vertellen, maar alleen aan onze ouders.
Op mn werk heb ik het met 12 weken verteld, wilde dat toen eigenlijk omdat ik bang was dat mijn baas het helemaal niet leuk zou vinden. Toen ie een keer met een vrolijke bui binnen kwam, heb ik het maar meteen verteld, en hij vond het heel leuk voor ons!!!
Daarna is het vertellen langzaam op gang gekomen.
Maar ik wilde eerst weten of het goed was met het vruchtje, zou zomaar kunnen zijn dat er niks in de baarmoeder zit of het hartje niet klopt ofzo.
Langer dan 12 weken kon ik he took eigenlijk niet verbergen omdat ik al snel dik werd en normaal heel slang ben en strakke kleding draag.

Groetjes, Ris
 
Hoi,

Ik vind het ook erg lastig om te bepalen wanneer ik het ga vertellen. Ben momenteel 7 weken zwanger. Mijn ouders gaan voor twee maanden naar het buitenland. De afweging of ik het ervoor of erna vertel vind ik moeilijk. Ik wil hun graag het eerste informeren. Vorige keer niet gedaan en deze personen gevraagd het voor zich te houden, dit gebeurde echter niet waardoor ik al felicitatie kaartjes kreeg voordat ik mijn ouders kon bereiken. Tevens zit ik met een zelfde soort probleem op mijn werk. Waardoor ik besloten heb dat ik het op mijn werk zo laat mogelijk vertel.

groetjes
 
Hey Lisa,

Het is heel lastig bepalen wanneer je het aan wie gaat vertellen. Ik heb het meteen toen ik wist dat ik zwanger was, het moeten vertellen aan mijn werkgever. Door mijn werk zijn ook al mijn collega's erachter gekomen. (en dat zijn er heel wat). En omdat het hiervoor niet goed was gegaan hebben we ook besloten het beide ouders te vertellen. Nu ben ik ongeveer 2 weken verder (ongeveer 8 weken) en nu weet iedereen het. Ik denk dat het er net afhangt van de hele situatie. Als ik niet met mijn werk had gezeten dan had ik het ook niet zo heel snel verteld hoor.

Liefs,

Danielle
 
Terug
Bovenaan