Wanneer vertellen?

Ik vroeg mij af, wanneer jullie hier, het nieuwss van de zwangerschap gaan vertellen aan familie/vrienden...
Ben er heel benieuwd naar...lijkt me gewoon moeilijk om voor me te houden(heb het nu al aan 3 mensen verteld)
Kan het niet uitstaan dat ik het niet voor mezelf heb kunnen houden...maarja ik ben ook nogal een flapuit...in tegenstelling tot mijn vriend:)

liefs   S

Wanneer vertellen is heel persoonlijk.
Sommigen vinden het erg leuk om het nog even voor zichzelf te houden, lekker een geheimpje met de partner. Anderen delen het geluk het liefst direct met de hele wereld en met allebei is helemaal niks mis hoor.

Toen ik voor het eerst zwanger was hebben wij het wel voor onszelf gehouden. Veels te leuk en speciaal die eerste paar weken samen die kennis hebben. Na de termijnecho zijn we direct doorgereden naar de as opa&oma en daarna langzaam iedereen ingelicht.
Bij de tweede hebben we het opa&oma en nog een paar naasten wel wat eerder vertelt dan de echo (was toen ook behoorlijk misselijk en ik groeide ondanks dat vrij snel....) en na de echo mocht de hele wereld het wel weten.
Voor de derde keer zwanger hadden we bedacht met oud dan wel nieuwjaarsdag te vertellen. Dan 10 week zwanger en 2 dagen later de termijnecho. Uiteindelijk alleen mijn ouders vertelt en helaas konden we ze 2 dagen later vertellen dat het mis was.... maar dat verdriet konden we dus ook direct delen!

Toen ik vlot daarna weer zwanger was (kwamen we achter middels een echo) wisten mijn ouders het 'direct' en nog een paar belangrijke mensen om ons heen. De rest hebben we toch even afgewacht tot het 'zeker' was na de vorige ervaring.

Denk dat het maar net is wat bij jullie past... wil jij het met je naasten delen, lekker doen!

groetjes,
Marije (vandaag 38 weken zwanger van hummel nummer 3)

oh ja vergeet ik je helemaal te feliciteren! Bij deze alsnog gefeliciteerd!!!!

zozo, je hebt er ervaring mee!! Maar wel leuk zeg:):)
Het is inderdaad persoonlijk,iedereen doet en brengt het op zn eigen manier.
Wat idd zo is,dat heb jij dan meegemaakt,dat als het misgaat dat je het mensen dan ook moet vertellen als je het al bekend hebt gemaakt...kan ergens een steun zijn zoals je zei,maar het kan ook extra moeilijk zijn.
fijn dat je zegt dat het in beide gevallen oke is, het voelde namelijk ietswat verkeerd om het te vertellen omdat je toch wel vaak hoort dat mensen het eerst een tijd voor zich houden(wat ik ook heeel goed begrijp)
Heel erg bedankt voor je bericht, en dankje voor de felicitatie  jij ook gefeliciteerd!

Hoe voel je je verders? Heb je altijd al n groot gezin willen hebben?

Allemaal gefeliciteerd ten eerste natuurlijk!
ik ben er deze week ook achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! Ik wil het het liefste meteen aan mijn ouders en broertje en zusje vertellen, maar mijn vriend wil het liefste wachten tot na het eerste bezoek aan de verloskundige. Dat is over vier weken. Ik snap hem wel, want hij heeft in een vorige relatie 2 miskramen meegemaakt en zegt dat het beter is om te wachten.
Maar mij lijkt me dat je wie het ook weten, je evenveel verdriet hebt, toch??

Hoi,

Mijn eerste zwangerschap is misgegaan. Ik kreeg een spontane miskraam met 7 weken. Ik was heel erg blij dat mijn naaste omgeving (schoon) ouders broers en zussen wist dat ik zwanger was. Ik heb veel steun gehad van hen toen het mis ging.
Vandaar dat wij er bewust voor kiezen om het meteen aan onze naaste familie te vertellen en als we de eerste echo hebben gehad dan mag iedereen het weten.

Maar dat is ieder voor zich en waar je je goed bij voelt

Groetjes

(bijna een maand later ;)
Ik ben nu 6 weken en ik ben zooooooo blij en gelukkig en...een flapuit!
Wij hebben er bewust voor gekozen om het lekker rond te bazuinen en er dan bij te vertellen dat het pril is en dat ze maar voor ons moeten duimen ;)
Ik wil dat nu ik zo ontzettend gelukkig ben, dan de mensen om me heen gelukkig met ons zijn! Mocht het fout gaan, kunnen ze ook verdrietig met ons zijn....

liefs

Hoi hoi

Wij verwachten zo half juli onze tweede, ben 8wk in verwachting.
Morgen krijg ik de eerste echo. Dan weten we de precieze uitgerekende datum.
Wij vertellen het dan met KERST!! Vond ik we zo leuk en redelijk origineel.
Komt perfect uit!! Maar wel erg moeilijk om nog een goede 3 weken m'n mond te houden. Da is overigens wel veel makkelijker bij een tweede hoor! Je bent dan niet zo bezig met zwanger zijn, veel te druk voor hihiih.

Groetjes

Eigenlijk weet iedereen het al, ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger.
een paar dagen na de test (moest er even aan wennen dat het echt is gelukt!) heb ik het verteld.
Iedereen wist dat we bezig waren en dat we ook al naar de gyn gingen, iedereen leeft zo met me mee dat het ik het niet eerlijk vond om nu een paar weken mijn mond te moeten houden, of te liegen want veel vroegen regelmatig hoe het met de onderzoeken ging.

Ik heb al eens een miskraam gehad, toen wist bijna niemand dat ik zwanger was. Maar na de miskraam heb ik me ziek gemeld en verteld waarom. Heb toen zoveel steun gehad echt geweldig!

Verder kan je als zwangere bij mij op het werk niet al het werk doen, ivm gevaarlijke stoffen. Dus wil echt geen risico nemen.

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan