Wanneer vertellen?

Hallo,

Ik ben nog niet zwanger, maar we zijn wel bezig.
Helaas moet ik het meteen op mijn werk vertellen ivm aanpassingen (werk met radioactieve straling). Daar baal ik best wel van. Graag zou ik het nog even voor onzelf houden.
Zit er nu ook mee of we het de familie ook maar meteen moeten vertellen. Het is natuurlijk wel wat raar dat mijn collega's het wel weten en de familie niet...
Onze vrienden wil ik het pas vertellen als we de eerste echo gehad hebben. Vooral ook omdat het de eerste is en we daar eerst even met zijn 2en van willen genieten.

Groetjes B

hey hey,

wij hebben het eigenlijk met allebei de zwangerschappen nu meteen vertelt, ik kan het niet voor me houden en me vriend ook niet, alleen werk heb ik pas vertelt toen ik me echo had gehad.. Maar voor de rest mocht de hele wereld et al weten hihih

Groetjes Claudia

http://bd.lilypie.com/w8Tkp1.png

Ik zou me niet zoveel aantrekken over wat gangbaar is/ wat de meeste uit je omgeving doen. Gewoon vertellen wanneer jullie het willen vertellen en als dat nog even wachten betekend, dan is dat nog even wachten en is dat meteen vertellen dan is dat toch ook prima! De enige reden waarom veel mensen wachten tot de 12 weken is dat de kans op een miskraam nog heel klein is maar is het ook niet fijn dat andere weten dat je een miskraam hebt gehad? zodat je ook wat steun kunt krijgen van je vrienden. Volgens mij is het veel moeilijker om zelf te moeten vertellen naderhand. En...als het goed is deel jeje geluk ook meteen.

ik heb het verplicht snel moeten vertellen, omdat ik bij elke zwangerschap zo ziek ben dat ik mijn bed niet uit kan komen. 24 uur per dag misselijk, braken en kokhalsen. Ben nu bijna 15 weken zwanger en voel me nu pas lekkerder worden.
Het is persoonlijk of je het wel of niet verteld, maar zelf heb ik met mijn miskraam ervaren dat het fijn was dat iedereen het wist, want ik heb toen heel veel steun gekregen.

Wij hebben het meteen toen we het wisten aan directe familie en intieme vrienden verteld. En daarbij gevraagt of ze het nog even geheim wilden houden.

Als het nog fout zou gaan, dan heb je tenminste steun van diegenen die het dichtst bij je staan.

Om die reden heb ik het ook heel vroeg aan mijn baas verteld. Ik zat in die periode net in een reintegratietraject (langdurig ziek geweest ivm burn out) en ik wist heel zeker dat wanneer het mis zou gaan dit ook gevolgen zou hebben voor mijn reintegratie. Mijn baas was er dan ook heel blij mee dat ik het vertelde, en hij reageerde heel positief.

Na 3 maanden hebben we het grote nieuws de wijde wereld in gegooid en konden we eindelijk ronduit met iedereen gaan praten.

aan friezinne82   ik heb 7 jan mijn 2de echo en dan ben ik 10 weken als die echo ook goed is vertel ik het pas aan mijn man de rede daarvoor is dat ik het  2 keer al heel vroeg verteld heb en het dus 2 keer is misgegaan ik vond het ook heel erg voor hem   om hem weer te moeten zeggen dat het weer is misgegaan dat ik nou gewoon gezegt heb dat ik het pas aan iedereen vertel als het goed zit het kan altijd nog misgaan maar de eerste weken zijn toch wel het spannendst en ik weet dat hij dat niet erg vind want hij heeft wel es gezegt ik wil het pas weten als je 3 maanden ben   en ik heb nu af en toe ook last van bruin bloedverlies dus wil gewoon zeker weten dat alles goed is met het kindje 24 dec hoor ik het dus nog ff volhouden groetjes

Terug
Bovenaan