Wanneer vertellen?

Ik zie niet in waarom mensen moeten wachten om zo'n groot geluk te vertellen. Er rust geen taboe op als het mis gaat hoor. Dat zijn dingen die gebeuren in het leven. Die moet je ook kunnen delen, als het mis gaat deel je het ook toch, dan kun je het toch niet voor je houden en verzwijgen?
Ik wens je veel geluk!

Wil even reageren op sjana1, voel me aangesproken hahhha.
Wij vertellen ook pas met 12weken dat ik zwanger ben.
Maar juist helemaal niet omdat de eerste drie maanden kritiek zijn wat betreft een evt miskraam. Maar puur omdat wij dit juist leuk vinden. Heerlijk een geheimpje, samen met m'n man. En het grote goede nieuws vertellen op een speciale gelegenheid, in ons geval met kerst. Heerlijk vind ik dat!! Niets geen taboe, gewoon iets voor jezelf houden; kan ook toch?! Samen lachen om dubbelzinnige opmerkingen, of gegis van mensen  naar.... 'wanneer komt de tweede' vragen hihihihi prachtig vind ik het!!!

quote: ikke mama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-12-2008 19:34:08'));

Wil even reageren op sjana1, voel me aangesproken hahhha.
Wij vertellen ook pas met 12weken dat ik zwanger ben.
Maar juist helemaal niet omdat de eerste drie maanden kritiek zijn wat betreft een evt miskraam. Maar puur omdat wij dit juist leuk vinden. Heerlijk een geheimpje, samen met m'n man. En het grote goede nieuws vertellen op een speciale gelegenheid, in ons geval met kerst. Heerlijk vind ik dat!! Niets geen taboe, gewoon iets voor jezelf houden; kan ook toch?! Samen lachen om dubbelzinnige opmerkingen, of gegis van mensen  naar.... 'wanneer komt de tweede' vragen hihihihi prachtig vind ik het!!!

Ja, natuurlijk als je dat leuk vindt en het past bij je, prima toch?
Het paste gewoon niet bij mij en mijn man, ik heb bij beide zwschappen het meteen verteld aan ouders, vrienden, familie. Bij de eerste op het werk met 9 weken, en bij de tweede met 7 weken.
Ik bedoel ook meer, om de kritiek weken hoef je het niet te laten. Maar ook als je dat wel zo voelt, moet je altijd je gevoel volgen natuurlijk. Bij mij past gewoon niet.
Heel veel geluk toegewenst allemaal!

hoi allemaal even een reactie ik ben ingrid en ik ben nu 6 weken en 2 dagen ik weet nu 11 dagen dat ik zwangerben maar heb het nog aan niemand verteld ook niet aan mijn man ik heb 2 keer een mk gehad en toen wist iedereen het al heel vroeg en ik heb mezelf toen voorgenomen dat als ik weer zwanger zou worden  ik het pas vertel rond de 3 maanden 24 dec heb ik me eerste echo en 7 jan de tweede dan ben ik 10 weken als alles dan goed gaat vertel ik het pas   ik vind het zo rot om iedereen zo blij te zien en dan weer moeten vertellen dat het mis is vandaar dat ik ze nu pas blij ga maken als alles echt goed gaat ik moet zeggen dat ik er geen enkele moeite mee heb om het voor me te houden alleen ik weet van dit prachtige wondertje en dat wil ik nog f zo houden groetjes ing

Hoi,
Ik vindt het altijdt zo een onzin dat mensen het pas gaan vertellen na 3 maanden ,ten eerste als het mis gaat is het fijn dat je ,je verdriet kan delen met goede mensen om je heen.
Het is toch prachtig nieuws ,ik kon het wel van de daken schreeuwen.
En geen een zwangerschap biedt garantie's ,zelfs met 8maanden kan het fout gaan.
Je gaat gewoon een risico aan voor 9 maanden lang.

groetjes melanie

Hoi Iedereen!

allereerst van harte!

Ik ben nog helemaal niet zwanger maar lees al wel vast mee.

Ik heb even een vraag aan Ingrid. Vertel je je man ook pas met drie maanden dat je zwanger bent? Is niet veroordelend bedoelt, ik kan het mij alleen niet zo goed voorstellen.

iedereen veel plezier met vertellen!
groeten,

friezinne

dag allemaal,

lastig he, het juiste moment bepalen...
het hangt ook vooral af aan wie je het wanneer vertelt.
ik heb  beide keren samen met mijn man de test gedaan en het nog dezelfde dag aan mijn zusje verteld en mijn man aan zijn broertje.
de vorige keer liepen wij bij de gyn i.v.m. opstarten mm na jaar niet zwnager worden en toen kregen we al met 7 wkeen de eerste echo. toen hebben we het daarna aan de beide ouders en mijn beste vriendin en mijn man's betse vriend verteld. en met 13 weken aan de rest van de wereld.
nu ben ik dus weer pril zwanger (6wk.+2 dg.) en we gaan het a.s. zondag aan onze beide ouders vertellen. ik wil ook weer mijn beste vriendin inlichten, maar de rest vertellen we het pas weer rond 12 weken.
niet vanwege een taboe ofzo op een evt. miskraam, maar gewoon omdat ik vind dat het mijn collega's niets aan gaat. natuurlijk zijn er een paar met wie ik het dan misschien wel wil delen, maar het lijkt me vresleijk als de hele afdeling alles weet van mijn prive perikelen. en ik weet ook wel dat het na 12 weken nog steeds mis kan gaan, maar de kans is dan een stuk kleiner.
maar natuurlijk is het voor iedereen persoonlijk wanneer en hoe je het verteld, daar zijn geen regels voor en gelukkig maar!
allemaal in ieder geval veel geluk met jullie zwangerschap gewenst!

groetjes,
mama in amsterdamzuid

Hoi,

Vorige week heb ik een echo gehad en ik bleek al 8 weken zwanger te zijn!
Complete verassing en een orgineel sinterklaaskado dachten we zo.
We hebben het op "pakjes avond" aan ons ouders verteld, met de mededeling dat het niet de wereld in mocht.
Met kerst vertellen we het mijn schoonzusjes en zwagers en pas halverwege januari aan iedereen die het wil weten. 6 jan heb ik nog een afspraak bij de gyn. en als alles goed is, dan licht ik mijn vriendinnen in.....dan ben ik 13 weken zwanger.

Groetjes van Gea

Terug
Bovenaan