wanneer vertellen?

Bij ons weten de meeste mensen in onze naaste omgeving het ook al.
Wij zijn al langere tijd bezig geweest en als je dan eindelijk zwanger bent, dan kun je t van de daken schreeuwen toch? Ik denk altijd: als t mis gaat mogen mensen t ook weten. Je kunt op dat moment wel wat troost gebruiken. Maar goed, zo ervaren wij dat en dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.

hoi hoi iedereen!
dat van de daken af willen schreeuwen kennen wij, we hebben er dan ook voor gekozen om het gewoon te gaan vertellen (behalve op mn werk etc gewoon familie en vrienden waar we close mee zijn). als het dan toch mis zou gaan dan weten ze er maar van of ze het dan horen of al eerder wisten maakt dan ook niet uit, nu genieten we lekker met zn allen! de recties zijn erg leuk hoor! we hadden voor onze ouders taart gemaakt en speentjes in geduwd met de tekst i love opa/oma, en dan zo dat de tekst er nog net boven stak was erg grappig toen we dat uitdeelde!

succes voor de dames die hun mond nog een poosje gaan houden vind ik erg knap hoor!

gr

hoi,

We hebben besloten om het het komend weekend te gaan vertellen aan m 'n ouders, schoonouders, zwager+vriendin en m 'n zus, spannend!!!
Bij ouders/ schoonouders zit ik er aan te denken om ee fotolijstje te geven met daarin deze tekst:

JE KUNT ME NOG NIET HOREN
EN ER IS OOK NOG NIKS TE ZIEN
MAAR ALS IK WORDT GEBOREN
MAG IK DAN IN DIT LIJSTJE MISSCHIEN?

Vond het zelf wel leuk,
Groet, Moon

Wij gaan het dit weekend tegen onze ouders vertellen, en dan broers en zussen en vrienden. We wilde het eigelijk wat langer voor ons houden, maar we zijn zo blij met dit grote nieuws en vinden het nu al zó moeilijk om onze mond te houden. En het lijkt ons ook wel erg leuk om onze vreugde te kunnen delen en er met  iedereen  waar we close mee zijn  over te kunnen praten. We proberen er ook maar niet vanuit te gaan dat het mis gaat... hoe moeilijk dat soms ook is.

Liefs Ladygaga
6 weken vandaag

Oh Moon, wat is dat leuk!!!!!!!!  

Wij willen nog even wachten tot we de 1e keer bij de VK zijn geweest, maar ik moet zeggen het is wel zwaar!! hihi...
Gisteren waren we toevallig bij mijn ouders en schoonouders, en dan heb je echt het idee dat je het er elk moment uit zou kunnen floepen...ik had nooit gedacht dat ik het voor mij zou kunnen houden...
Vindt het zo spannend allemaal!!

Moon, wat een leuk gedichtje!!

@ Lieve marieke; vind het ook zo moeilijk! Ga morgen bij mijn ouders eten en vertel ze dan nog niks. Voelt toch raar en ben bang dat het mijn mond uit floept :)

X Joen

O,o   het is inderdaad erg moeilijk om mn mond te houden!
1x in de 2 weken ga ik op woensdag naar mn moeder en dan eten we altijd gezellig een biefstukje omdat ik dat zo lekker vind, maar ja, hoe ga ik nou zeggen dat ik het nu niet hoef, zonder te zeggen dat ik zwanger ben...
Nu heb ik gelukkig onverwachts een goede smoes, mn auto is kapot dus kan niet weg. Pff, komen we daar weer onderuit.
We hadden eerst in gedachten om het met 12 weken te zeggen, maar dat gaat denk erg moeilijk worden, volgende week donderdag hebben we een echo, dus dan weten we waarschijnlijk ook wanneer ik precies ben uitgerekend. Denk dat ik dan bijna 8 weken ben. We hebben besloten om het weekend na de echo onze ouders in te lichten!
Nu dus nog even lekker met zn tweën een geheimpje ;)

Wij hebben het afgelopen weekend verteld aan onze ouders en broers en zussen. Als we onze echo hebben gehad op 27 maart en het hartje hebben gehoord dan vertellen we het aan alle andere mensen, tot die tijd is het toch nog beetje onzeker dus wachten we nog even.
Heb gedacht dat ik het alleen aan mensen ging vertellen waarvan ik het niet erg zou vinden dat als het fout zou gaan dat die het wisten.
Vorige zwangerschap hebben we het ook zo gedaan en voelde goed. Dus nog wachten tot de 27ste!
succes allemaal

Terug
Bovenaan