Wanneer vertellen?

@ Conn13 Wat leuk ik ben ook 5 weken en een beetje...
Het is ook wel leuk om het voor minder naaste familie geheim te houden en de mededelingen te verspreiden ander heb je alles in één week gehad en dat is toch ook jammer?
Leuk hoor van die ontroerde schoonouders...
Ben benieuwd hoe die van mij straks reageren. Denk dat ze het niet verwachten want mijn vriend is de jongste van 3 kinderen en nog ongehuwd haha!

Vind dit forum trouwens wel een lekkere uitlaatklep.
Kun je je ei toch nog ergens kwijt tot de blijde mededeling....

Hoi,

Wij gaan het dit weekend aan onze ouders vertellen.
Hoe we dat precies gaan doen weten we nog niet.
Ik vond zo'n t-shirt ook een erg leuk idee, alleen weet niet of ik hem dan wel optijd voor zaterdag binnen heb. Denk het niet, dus moeten we wat anders gaan verzinnen. Iemand leuke ideeen???
Het probleem is dat ik vandaag en donderdag ook nog me mond moet houden tegenover me moeder. En dat vindt ik best vervelend, want ik deel altijd alles meteen met haar.

Liefs marielle

Een vriendin van me wist het als eerst.. En daarna natuurlijk Ronald verrast met hem babysokjes kado te geven.
Onze ouders willen we het vertellen met een fotootje van de eerste echo, dus ik kan er niet op wachten tot we die hebben!
Daarna zal ik het op mijn werk ook al snel vertellen, omdat ik mijn vakantiedagen die ik nog heb staan mee wil nemen in mijn zwangerschapsverlof..

Ik hoop dat voor die tijd vrienden of onze ouders niets merken aan het afslaan van wijntjes of biertjes..
Omdat ik die normaal gesproken wel drink bij hen..

Een vriendin van me wist het als eerst.. En daarna natuurlijk Ronald verrast met hem babysokjes kado te geven.
Onze ouders willen we het vertellen met een fotootje van de eerste echo, dus ik kan er niet op wachten tot we die hebben!
Daarna zal ik het op mijn werk ook al snel vertellen, omdat ik mijn vakantiedagen die ik nog heb staan mee wil nemen in mijn zwangerschapsverlof..

Ik hoop dat voor die tijd vrienden of onze ouders niets merken aan het afslaan van wijntjes of biertjes..
Omdat ik die normaal gesproken wel drink bij hen..

Wij hebben het nog niet verteld en willen nog even wachten. Ik was direct erg enthousiast, maar manlief kan het nog niet helemaal geloven.... Dus we wachten nog maar even, nog geen idee tot wanneer.

Na de vette positieve test vanochtend door Moeders voor Moeders (bjna een week nadat ik zelf 3x had getest met een wat vagere streep) durfde ik het zelf pas écht te geloven en heb het toch maar vandaag aan ouders/broer en schoonouders verteld.
ik was té enthousiast haha

ik vind het toch een prettiger idee, zeker je eigen moeder. ook als er iets misgaat, lijkt het me fijner dat ze het al weet. en inderdaad ook met eten en drinken geen gedoe met excuses/uitleg.
voor de rest houden we het stil tot de 12 weken echo

PS Allemaal waren ze super verrast maar heel erg blij! geweldig is dat!!!!!!

groetjes Marij

Hallo, nou wij hebben het vandaag tegen mijn ouders verteld. Ik vind het toch fijner, inderdaad mijn eigen moeder. Ze begrijpt direct als er wat is, misselijkheid, moeheid, etc. En als het mis gaat weten ze er ook van.

Ze reageerden heel verbaasd en blij! Maar omdat de eerste zwangerschap heel moeilijk was, ook bezorgd. Al met al heb ik er een goed gevoel bij en ben ik blij dat ze het weten.

Groetjes, Elly

Ik zit ook een beetje met dit dillema.

Ik ben nu 5 weekjes zwanger en mijn eerste reactie (na een dansje met m'n vriend) ik moet m'n ouders en zus bellen!
Maar wist me in te houden.
Het liefst wil ik het nu direct vertellen, maar mijn vriend vind dat we nog even moeten wachten.
Maar hoe lang dan?? Ik hou het nooit tot de 12ste week verborgen voor m'n ouders en zus.
Weet inmiddels wel HOE ik het ze ga vertellen.

Terug
Bovenaan