wanneer voelde je leven?

<p>hooiihooiii</p><p>ik ben nu 16 weken en 1 dag. </p><p>soms heb ik het gevoel dat ik haar voel. echt plopjes in de buik.</p><p>of verbeeld ik me het en zijn het gewoon mijn darmen?</p><p>heb zelf een zwangerschap waar ik eigenlijk het gevoel heb dat ik niet eens zwanger ben. heb nergens echt last van</p><p>alleen gevoelige tepels maar dat is ook alles.  dus zou zo graag die zekerheid willen hebben dat alles nog g0edzit..naa 2 x een miskraam te hebben gehad... dus voel me eigwnlijk altijd wel onzeker..</p><p>wat was jullie ervaring... met hoeveel weken voelde jullie leven? en wat voel je eigenlijk?</p><p> </p>

Kan hoor. Ik voelde hem met 17 wkn en m’n vriend met 19 wkn. ?
Ondertussen 37 wkn zwanger en soms zou ik willen dat ie ff ging slapen de hele dag Haha. 

16 weken is ook nog redelijk vroeg... Ik voelde ze pas rond de 21 weken en ik heb er twee in mijn buik. ;) En die kwaaltjes... verschilt ook echt per vrouw wat ik wel vaker lees. Mijn buik groeit natuurlijk hard dus daar merkte ik het aan, maar verder heb ik ook nooit echt veel last gehad van zwangerschapskwaaltjes (terwijl je altijd leest dat het met tweelingen vaak veel heftiger is). 
Het begon bij mij met plopjes die net zo goed onrustige darmen konden zijn. Toen ik op een gegeven moment de 20 weken echo had, zag ik beweging op de echo en voelde ik een plopje in mijn buik. Toen had ik een soort bevestiging dat het dat was. Pas met een week of 23/24 voelde ik steeds duidelijker echt beweging, en nu (27+2) voel ik echt heel duidelijk beweging en voel je het ook echt aan de buitenkant. Het zijn geen plopjes meer. :D 

Bij mij duurde het tot 20 weken, maar ik heb ook vriendinnen die het al een paar weken eerder voelden. Het heeft ook te maken met de ligging van je placenta. Die plopjes kunnen zeker je kindje zijn hoor. Als je het de komende weken steeds beter gaat voel dan weet je het zeker! Ik voelde trouwens eerst een harde bult in mijn buik (net een gekookt ei) en dat was dus het hoofdje of het kontje van de baby. Pas later linkte ik dat gerommel van mijn darmen aan de bewegingen van het kindje haha. 

Ik voel de kleine nu ook sinds 4 dagen en nu net 17 weken! Inderdaad kleine plopjes en ik weet zeker dat het niet mijn darmen zijn. Vond het ook al zo bizar om in week 16 dus al wat te voelen ?

Met 16 weken voelde ik hem maar twijffelde net als jou of het toch niet m'n darmen waren. Maar met 17 weken had ik m'n hand op mijn buik en voelde ik echt een klein schopje tegen mijn hand aan! Zo leuk! Vanaf dat moment kon mijn vriend het ook voelen.
Nu 30+4 zwanger en hij is heel actief! Mijn hele buik beweegt als hij beweegt. Maar heb vriendinnen waarvan hun de bewegingen voelde maar niet goed de buik zagen bewegen dus 't is bij iedereen anders. 

Met 16 weken voelde ik hem maar twijffelde net als jou of het toch niet m'n darmen waren. Maar met 17 weken had ik m'n hand op mijn buik en voelde ik echt een klein schopje tegen mijn hand aan! Zo leuk! Vanaf dat moment kon mijn vriend het ook voelen.
Nu 30+4 zwanger en hij is heel actief! Mijn hele buik beweegt als hij beweegt. Maar heb vriendinnen waarvan hun de bewegingen voelde maar niet goed de buik zagen bewegen dus 't is bij iedereen anders. 

Terug
Bovenaan