wanneer voelde je leven?

Ik voelde hem pas met 23 weken ofzo echt. Achteraf gezien denk ik wel wat eerder al dingetjes (kriebels, plopjes rond de 18 weken) maar telkens als ik daar dan even bewust voor ging zitten was het weg ;). Herken je angst wel, maar heb geduld, het komt echt vanzelf!
Nu ruim 30 weken en voel hem ongeveer de hele dag rond dwarrelen en schoppen in m’n buik. Bij mij is het aan de buitenkant lastiger te voelen en te zien, soms wel ietsje, maar ook dit verschilt dus heel erg per persoon. 

Ik voelde mn 1e bij 17 weken precies en deze voel ik al vanaf 15 weken ben nu 17 weken. En de plopjes worden nu al duidelijker.. 
Het kan hoor.. sommige schijnen de baby zelfs al vanaf 12 wk te voelen..

hmm njaa vind het allemaal zo spannend....
mijn 1ste zwangerschap waar het nu g0ed gaat.
en denk dat er dan ook echt een last van mijn schouders af zou vallen als ik haar dagelijks ga voelen.
dan is de angst ook gelijk minder. dan weet ik dat het goed zit.

Bij de 1e voelde ik me zoon met 19 weken en nu 16+4 zwanger en deze dame voelde ik heel vroeg (12weken) voelde ik plopjes, 14 weken voelde ik al echt schopjes. Zelf ben ik wel heel smal en de baby zit niet diep in de baarmoeder. Dat telt wel mee denk ik.
Het gevoel van de schopjes in het begin omschrijf ik, alsof een spiertje even klopt, zoals wel eens in je kuit kan voorkomen. 

Het is heel erg verschillend per persoon. Ik voelde onze kleine man met 20 weken voor het eerst. En daarna heb ik hem dagen niet gevoeld en vandaag (ben nu ruim 21 weken) was hij in één keer erg actief aanwezig. Maar daarna was het weer rustig. Aan de buitenkant is nog niets te zien of te voelen. Nu schijn je tussen de 21 en 25 weken echt een groeispurt te krijgen dus dan kan het ook zijn dat je meer gaat voelen. Ik zit nu echt te wachten op dat we hem aan de buitenkant kunnen voelen want dan gaat het voor mijn man ook meer leven. 

Met 16 weken twijfelde ik al af en toe... Met 20 weken wist ik het eigenlijk pas echt zeker, maar toen waren de bewegingen ook meteen wel echt duidelijk. Achteraf gezien zou het dus best kunnen dat met 16 weken de beginselen al wel te voelen waren. Met 23 weken ofzo kon mijn vriend het ook voelen! Spannend hè! De eerste keer dat hij/zij echt flink schopt of slaat is het meer dan duidelijk hoor! ;)

Ik voelde bij mn eerste kind het met 16 weken ook al. Herkende t ook als “plopjes”. Nou ben ik weer in verwachting en voelde t ook al met 16 weken en nu ligt zelfs mijn placenta aan de voorkant :).

Terug
Bovenaan