Wanneer waren jullie zwanger na stoppen van de pil?

na de pil was ik gelijk zwanger 1e maand.
nu zijn we bezig voor de 2e nu ronde 3 hoop dat 3x scheepsrecht is!!
22 dec is mijn nod!
 
Ik slikte de pil nog maar zo'n 2 jaar toen ik ermee stopte en we voor een kindje gingen. In ronde 2 was ik zwanger!

Na haar geboorte weer aan de pil voor exact 1 jaar, toen gingen we voor een 2e kindje en weer in ronde 2 zwanger.

Na die geboorte voor 1.5 jaar de pil geslikt en weer in ronde 2 zwanger van een 3e kindje. Ik ben nu 13 weken zwanger :)

Dus alle 3 de zwangerschappen in ronde 2 zwanger, heel bijzonder!! Nu slikte ik de pil natuurlijk maar kort en had ik na het stoppen met de pil direct weer een regelmatige cyclus van 28-30 dagen. Dit is lang niet bij iedereen zo. Wij hebben veel geluk gehad dat het ons 3x zo makkelijk gegund is.
 
Vele jaren de pil doorgeslikt tot lichaam zelf aangaf toe te zijn aan een menstruatie. Dus zo 1x in de 3 a 4 mnd.

Met ronde 3 zwanger, cyclus was wel wisselend, dus uitgerekende datum kwam niet overeen met mijn berekening. Maar dat mag de pret niet drukken…
 
Na 15 jaar aan de Diane pil te hebben gezeten, was ik binnen een maand zwanger? inmiddels 37 weken. Ik snap zelf ook niet dat dat zo snel is gegaan. Had echt verwacht dat die cyclus wel even nodig gehad zou hebben. Ik zou er niet te veel op focussen eerlijk gezegd, denk dat het van zoveel meer factoren afhankelijk is.
 
Hier eind oktober gestopt maar nog niet ongesteld. (Buiten de ontrekkingsbloeding)
 
Hoe weet je zo goed dat je na stoppen vd de pil 1 november je eisprong had?
 
Mijn menstruatie kwam na 5 weken, na het stoppen met de pil, weer op gang. Daarna ben ik nog 1 keer ongesteld geworden en toen was ik zwanger. Dus iets langer dan 2 maanden.
 
Hier ook jaren de pil en meteen eerste maand zwanger. Had juist verwacht dat het wel enkele maanden zou duren dus was een echte verrassing
 
Het duurde bijna een jaar voor mijn cyclus wat regelmatiger werd. Deze was in het begin iets van 7 weken en erg onregelmatig.

Uiteindelijk bleek mijn eisprong ook rond dag 21 te zitten ipv netjes op dag 14. Maar het heeft echt wel even geduurd voordat mijn cyclus weer goed op orde was.
 
Terug
Bovenaan