Wanneer waren jullie zwanger na stoppen van de pil?

Bij de eerste direct na stoppen pil zwanger (toen was ik 34). Bij de tweede na 5 maanden (toen was ik 37). Omdat ik bij de eerste zo "verwend" was, werd ik bij de tweede ook al snel ongeduldig ?. Maar het is heel normaal als het "pas" na een half jaar/ een jaar lukt! 
 
Bij de eerste pas na 1,5 jaar en dat werd vervolgens een miskraam :'( gelukkig daarna na maand of 5 weer zwanger geworden en is een jongen geworden. Bij de 2e ook bang dat het weer lang zou duren, maar was na 2 maanden al raak. Ik had het idee dat het scheelt hoeveel ik er mee bezig was. Achteraf was ik bij de eerste zwangerschap er mega mee bezig (het is natuurlijk wel een dingetje, een kind krijgen), de keer raak van mijn zoon had ik griep en bij de 2e mocht ik er van mezelf niet over in zitten, "het komt wanneer het komt". De 'wachttijd' was doen ook veel korter. 
Ik weet ook hoe lastig dat is en hoe moeilijk het is er niet aan te denken. Probeer het toch. 
Een appje waarin ik alles kon bijhouden hielp mij om het meer van me af te zetten. 
Succes! 
 
 
Terug
Bovenaan