wanneer waren we uitgeteld en wanneer zijn we bevallen waar en hoe?

quote: suno reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-01-2009 12:09:22'));

Hallo meiden,

Ik was 17 april uitgerekend.
Ik ben 15 april om 07.25 ingeleid en om 19.27 is onze kleine man dmv een keizersnee ter wereld gekomen.
Ik moet nu dus weer in het ziekenhuis bevallen, maar anders had ik ook zeker voor het kraamhotel gekozen. Ik heb er weat over gelezen en het lijkt mij echt super relaxt!

Groetjes
mama van Noah en 9 weken en 3 dagen zwanger van nr 2.

heyhey

ik was degene die in het kraamhotel is bevallen :D
ja, t was echt heerlijk zeg!
ik kon lekker in een ligbad liggen (waar ik dus ook bijna de hele avond in het gelegen hahaha)
ze lieten je lekker met rust en als je ze nodig had, zaten ze een kamer verder.
bij de bevalling hielpen ze me heel goed, na de bevalling gaven ze zooo veel complimentjes dat ik het zo goed deed en dat ik geen gil gaf enz enz enz
ze vroegen wat je wilde, en respecteerde alles wat we vroegen.
erwin mocht nathalia aankleden terwijl ik gehecht werd door de vk.
daarna moest ik douchen en werd ik naar mn kamer begeleid.

ik wilde heel graag dat mijn vader,zusje en broer nog even langskwamen, om mijn kersverse dochter te zien.
normaal gesproken mag er geen visite meer na 20.00 uur komen, maar ze maakte een uitzondering. als ik voor 23 uur zou bevallen, mochten ze nog even langs komen. ik beviel om kwart voor. erwin belde snel naar mn vader. om 23.10 waren ze er. we kregen allemaal van de zuster beschuit met muisjes en om 23.30 uur ging iedereen naar huis. (ook mn moeder en oma, die bij de bevalling waren) en bleven erwin, nathalia en ik alleen achter in het kraamhotel.

waarom ik heb gekozen voor het kraamhotel?
ik wilde bv geven, maar was bang dat het me niet zou lukken.
in het ziekenhuis moet je na een paar uur weer weg, als je thuis beval gaat de vk ook weer weg en in het kraamhotel, is er iemand die je kan helpen, 24 uur per dag.
alle vragen die ik had, kon ik stellen. hoelaat het ook was.
en ik kon lekker bijkomen. de visite ontving ik daar. ik hoefde niks te doen. koffie/thee/beschuit werd door de zuster bezorgd. ik hoefde me geen zorgen over het huishouden te maken. heeeerlijk. echt hoor, ik raad het iedereen aan!!!

ik ben trouwens in het kraamhotel zuid geweest (naast clara ziekenhuis in rotterdam) die is klein. er zit er ook 1 bij zestienhoven vliegveld. die is een stuk groter en ik had t idee dat je dan een kwartier moet wachten als je snel iets wilt, zoals je kindje die snachts ligt te huilen omdat ze honger heeft, het mij niet lukt en de zuster met allemaal andere bezig is. hahahaha

ja, echt een aanrader :D

liefs, do

Hallo,
Het is bijna een jaar geleden, maar ik kan het me juist nog heel goed herinneren, niet negatief hoor, maar een eitje was het nou ook weer niet.
Ik was vrijdag 25 januari uitgerekend, en woensdag op donderdagnacht daarna kreeg ik flinke voorweeën. Dacht dat het al begonnen was, maar helaas. De hele dag erin gezeten en toen uiteindelijk 's avonds net voor "Wie is de mol" begon het allemaal voor het eggie.. (grappig de dingen die je onthoud he?) Vrijdagochtend nog maar 5 cm.   Om een uur of 10 hield ik het niet meer goed vol, had ook veel rugweeën, de huisarts weer gebeld en nog steeds 5 cm. Naar het ziekenhuis gegaan, daar aan het infuus met weeopwekkers en pijnstilling. Uiteindelijk mocht ik om 18.00 uur gaan persen. 1,5 uur later om iets voor half 8 is Doreen geboren na een flinke knip. Het bleek dat ze in het vruchtwater had gepoept en ze was ziek naar de geboorte, een infectie opgelopen omdat ik streptokok b bacterie bij me draag.
Dat is de reden waarom het me aangeraden is een volgende keer ook in het ziekenhuis  te bevallen, dan kan ik van te voren antibiotica toegediend krijgen.
Moet zeggen dat ik dat niet zo erg vind, het is mij letterlijk en figuurlijk prima bevallen in het ziekenhuis

Groetjes,
Karlien

leuk om weer terug te lezen, dus ik doe ook weer graag mee aan zo'n topic!!

ik was uitgerekend op 3 maart. ben bevallen op 25 februari precies een week eerder.

Mijn bevalling was een "eitje". Eerste wee begon om 22.15 en om 0.17 is Feline thuis, lekker in mijn eigen bed geboren.

Groetjes,

Suus

ik was op 15 februari uitgerekend en onze dochter is op de 21ste geboren.
ik wilde thuis bevallen maar belandde uiteindelijk met  9 centimeter in de ambulance, omdat ik teveel bloed verloor.
na anderhalf uur persen is ze in het ziekenhuis geboren met de vacuumpomp.
de bevalling is me achteraf meegevallen, de nasleep vond ik lastiger. ik voel me nu pas weer een beetje mezelf!

Ik was 14 maart uitgerekend en Renske is maandag 10 maart geboren. We waren zondag 9 maart bij mijn schoonmoeder aan het eten toen ik merkte dat de voorweeën, die ik al regelmatig had gehad, sterker waren dan eerder. Rond 22:00 uur waren ze nog niet weg. De vk gebeld, die kwam langs, 3 cm ontsluiting, het kan alle kanten op. Neem een douche en ga naar bed. Nou ik was zo hyper en overtuigd dat de baby zou komen dat ik echt niet kon slapen. Om 1:00 uur mijn bed uit gegaan. Om 2:00 uur echte weeën, de vk weer gebeld, die bleef nu en om 5: 40 uur was Renske geboren. Lekker thuis.
Hoe anders dan mijn eerste bevalling, waar onze dochter in stuit bleek te liggen (verrassing) en ik in het ziekenhuis met een infuus een stuitbevalling heb gehad.

Ik was 5 april (de dag dat mijn vriend en ik elkaar 11 jaar kennen) maar meneertje heeft er voor gekozen om 6 dagen eerder te komen op 31 maart.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen in 8 uur tijd( een stuk sneller dan bij Nikki).Kris was om 6:55 geboren en we mochten om 10:00 eigenlijk naar huis,maar toe was er een computerstoring konden we pas om half 2 naar huis.Da was balen.

Groetjes van Anous

Ik was op 29 Januari uitgerekend en ben ook op 29 januari bevallen om 10:17 in het ziekenhuis.na een rot zwangerschap een droom bevalling in iets meer dan 2 uur van af wee 1.Ik heb geen pijn ervaren en zelf geslapen toen in dacht WAT GEBEURD ER NU MET MIJN BUIK bleken dit al persween te zijn en had ik volledige ontsluiting  en na 2x persen was Zifjon geboren. Heerlijk, en om 13:00 zat ik thuis schoon in mijn eigen bedje en stond de kraamzorg al binnen. Het besef dat ik echt een kind had gekregen moest wel doordringen omdat het allemaal een beetje TE snel was gegaan en Zifjon later een huilbaby blek te zijn.

Bij nr twee moet ik direct bellen omdat het volgens de vk nog sneller zou gaan. Zucht en nu is hij al weer bijna 1. Wordt maar snel weer tijd voor een tweede

Liefs van Mariska en Zifjon

Ow, ja, nog even als aanvulling op mijn eerder reactie...
Ik weet nog goed dat ik met weeen en al ramen ging lappen. Haha.
Ik had zowiezo wel erg veel last van opruimwoede tijdens  (laatste lootjes van) de zwangerschap.  En net na de geboorte van onze dochter riep ik al: op deze manier wil ik er nog wel eentje. (terwijl je toch juist vaak als reactie net na een bevalling hoort: nooit/voorlopig even niet)
Het blijft  toch een bijzondere dag/moment om aan terug te denken.  En zeker ook omdat  bij mij de zwangerschap en bevalling allemaal zo goed zijn verlopen.  Toen de vk voor de 2e keer kwam had ik al 9 cm. ontsluiting en mocht bij meteen al persen. En slechts 10 minuutjes persen was genoeg.  
Nu klinkt  dit verhaal (en sommige andere verhalen hier) alsof het  allemaal een makkie is. Maar pijnloos was het toch echt niet hoor.
Want ik kan me  ook echt herinneren dat ik  me bij de weeen afvroeg hoeveel erger het nog kon worden en ik heb wel wat  woorden geroepen die niet hier niet zo mooi staan om te vermelden.
Groetjes, Emmy      

Terug
Bovenaan