Wanneer was jullie moment dat je dacht, en nu wil ik een kindje?

Hoi Bloempjuh,

Ik heb eigenlijk een heel ander verhaal. Ik heb eigenlijk nooit zo'n gevoel gehad van "nu zou ik graag een kindje willen". Het is bij mij in het begin meer een verstandelijk besluit geweest. Ik heb altijd wel vaag het idee gehad een gezin te willen, maar dat was altijd voor in de toekomst. Mijn man daarentegen had al heel snel nadat we getrouwd waren, lieven gisteren dan vandaag. Maar door allerlei dingen kon dat nog niet. Dus toen vorig jaar we het er een keer over hadden dat er geen praktische bezwaren meer waren, hebben we besloten met de pil te stoppen. We hadden natuurlijk ook geen idee hoelang het zou gaan duren. Het begon voor mij pas echt te "leven" toen ik na drie redelijk normale cylci een cylcus had van drie maanden. Ik voelde vanalles en heb ook een heleboel testen gedaan, die allemaal negatief waren. Sinds die tijd heb ik echt wel het gevoel dat ik heel graag een kleintje zou willen. En vind ik het wachten ook wel moeilijk. Wij zijn inmiddels al ruim een jaar verder.
Ik hoop dat je ook wat aan dit verhaal hebt.

Groetjes Mariska

Hallo,

Mijn man en ik weten al lang van elkaar dat we kinderen wilden maar de tijd was er nog niet rijp voor.. En we waren ook nog vrij jong (niet dat we nu zo oud zijn...)
We wonen 3 jaar samen, waarvan 2.5 jaar in een kleiner huurhuisje.. De mogelijkheid om daar een kindje te krijgen was er wel maar ik wilde liever een gezinswoning met een tuin erbij voordat we aan kinderen zouden beginnen.
In de tussentijd had mijn man me gevraagd om te trouwen en toen begon het langzaam wel te kriebelen.. We hadden besloten om te wachten totdat we getrouwd waren.  We kochten in de verlovingsperiode ook een huis en hebben daar 5 maanden heel hard aan geklust dus echt tijd om te piekeren over kinderen was er niet (we hadden het er erg druk mee..)
De kinderwens werd wel steeds duidelijker en eigenlijk wilde ik niet meer wachten maar we zouden in mei trouwen en ik wilde niet een paar maanden zwanger zijn, huwelijksreis al geboekt, jurk al besteld dus we hadden zoiets van we wachten nog even. Mijn man had toen ook zoiets van, het is toch veel specialer om op de huwelijksnacht pas te beginnen..
Maar de kriebels werden erger, ik zag overal baby's en dikke buiken en in maart waren we bij kennissen met kindjes en had ik echt zoiets van: Ik wil nu beginnen, ik wil niet meer wachten! Mijn man was het daar, (eerst tot mijn verbasing) mee eens en toen zijn we na mijn ongi direct begonnen.
Inmiddels zijn we 6 maanden bezig voor een klein wondertje..

Liefs,
Nancy

Dank je wel voor jullie antwoorden!

Leuk om te lezen wanneer jullie dat hebben beslist.

Ja, tuurlijk is er voor elk punt wel wat te zeggen.
Zo kan je natuurlijk de badkamer, een grote reis maken enzovoorts ook MET een kindje doen. Dat zijn misschien ook allemaal 'excusen' om er nu nog niet aan te beginnen.

Ik vind het gewoon zo spannend allemaal want hoe weet je nou wanneer je er nou daadwerkelijk klaar voor bent? Volgens mij heb je zelfs als je zwanger bent de grootste twijfels of je het wel aan kunt..

Mijn vriend is er ook zo lekker wazig over. Hij schreeuwt echt van de daken dat hij zo graag vader wil worden en zegt ook altijd dat wij de eerste binnen de vriendengroep zijn die een kindje krijgen. Maar als ik zeg wanneer wil je dat dan is het altijd: Eerst maar eens trouwen dan zien we wel verder. En als ik vraag wanneer wil je dan trouwen? Dan zegt hij ja dan moeten we eerst maar eens gaan sparen.
Pff mannen wees toch eens duidelijk!

Ook ik zie overal dikke buiken, jonge moeders achter de kinderwagen! Dat wil ik ook!

Zo het helpt wel om mijn hart om mijn hart te luchten en te merken dat ik niet de enige ben die hier mee zit..

Hoi Bloempjuh,

Ik ben 21 en mijn man 27, ik weet al heel lang dat ik graag jong kinderen wil, wij wonen nu anderhalf jaar samen en hebben 5 jaar verkering, toen we 3 maanden samen woonden ben ik er toch eens met hem over begonnen, toen schrok hij toch een beetje, heb het even laten rusten en na een tijdje zei hij dat we in november 2007 zouden stoppen met de pil. Toch bleef het wel een beetje knagen dat we eigenlijk wel getrouwd wouden zijn als we een kindje kregen, in september hebben we besloten toch eerst te gaan trouwen, in juli 2008 zijn we getrouwd en ik ben in april gestopt met de pil zodat ik dan met de bruiloft, mocht het direct raak zijn, niet langer dan 10 weken was. Ook wij willen de badkamer nog verbouwen en de keuken eigenlijk ook, we willen ook nog een andere auto. Afgelopen zaterdag heb ik positief getest, ben nu 5 weken zwanger, we hebben besloten dat we eerst alles voor het kindje kopen en dan een auto....de badkamer zien we nog wel wanneer dat eens komt, nu kunnen we hem ook gewoon gebruiken dus dan duurt dat maar wat langer.
Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt

Liefs ikke

Hallo,

Ik ben bijna 21 en weet al heel lang dat ik kinderen wil.
Mijn man en ik zijn nu bijna 2 jaar getrouwd en ben al 9 maanden bezig om
zwanger te raken met een miskraam 3 weken geleden.

Als je gevoel het niet langer meer kan om kinderloos te blijven, als die wens zo sterk is dan moet je de dingen tegen elkaar opwegen.
Wat wil je liever?

Ik wil ook liever een groter huis en andere auto maar is het nodig of vind je dat je dat niet meer kan doen als je kinderen heb.
mijn wens is zo sterk dat ik liever een kind heb dan een andere auto of een groter huis.

dus je moet gewoon bij je zelf nagaan wat wil ik liever.

Ik heb altijd gezegt dat ik voor mijn 25ste moeder wilde zijn en minstens  1 keer een verre reis hebben gemaakt.
Nou dat ik gebeurt. Toen we uit Curacao kwamen kreeg ik een blaasontsteking (antibiotica) en een flinke buikgriep. De pil had geen nut meer dus ben er meteen mee gestopt.
Had toen net een nieuwe baan en woonde bijna een jaar samen.

xxx
Leona

Voor mij kwam dat moment een aantal jaar geleden toen ik nog op een kdv werkte.
Overal om me heen babay's en zwangere vrouwen.
In de relatie die ik toen had is het er ( achteraf gelukkig) niet van gekomen. Nu ben ik alweer een aantal maanden gelukkig met mijn huidige vriend en begint het weer volop te kriebelen. Vandaar dat ik op het forum zit.
Ik ben 28 en mijn vriend 25, hij heeft nog niet eerder   een relatie gehad waarin dit ter sprake is gekomen, vandaar dat we nu nog niet bezig zijn met zwanger worden.
Maar dat neemt niet weg dat ik er dagelijks aan denk.

ik ben 21 en mijn mannetje 24 wij hebben een relatie van 6en half jaar  eigelijk vanaf het begin hebben we het al over kinderen gehad maar wilde nog van alles mijn mannetje speelt hoog niveau rugby en is militair hij is in 4jaar tijd 3x op uitzending geweest dat maakte de relatie sterker en zo konden we ook een aardig zak centje sparen..
na de derde uitzending had hij zoiets van nu wil ik uit dienst en een huisje boompje beestje..
we hebben vorig jaar een huisje gekocht en het verbouwd alles is nu af en hoeft niks meer te gebeuren we zijn vorig jaar ook verloofd trouwen hoeft voor ons niet 1,2,3 we willen eerst een kindje..
ik zelf heb een baan en me mannetje heeft nu dus ook ander werk.
ik ben in juni gestopt met de pil maar nog niet zwanger
we gaan nu op naar ronde 3!!!

liefs bion

Terug
Bovenaan