wanneer weer werken na verlies zoon

hoi meiden

Wij zijn na ee zwangerschap van 20 weken vrijdag 18 mei
onze zoon Jayden verloren, en ben nu net weer een beetje bij
gekomen van de bevalling en het vloeien en pijnlijke borsten enz.
Nu komt mijn vraag mijn baas heeft mij gebeld gister eerst toch maar even
gevraagt hoe het ging maar daarna kwam toch al snel de vraag
wanneer denk je weer aan het werk te kunnen.

Ik snap hem wel maar ik raakte zo in paniek bij het idee dat ik nu alweer
aan het werk moet het is nog maar net een week geleden.
Ik weet dat het moet maar ik vind het zo snel want ik vloei nog steeds en
heb mijn nacontrole nog niet eens gehad die is 4 juni pas.
Toch heeft hij contact opgenomen met de arbo en die hebben mij ook
al gebeld en gevraagt ja wat wil je zelf.

Toen heb ik gezegt dat ik de afspraak van 4 juni afwacht en daarna
verder wel zal kijken hoe het loopt.
Nu ben ik ook bang dat mijn contract niet verlengt word want die loopt ook
over 2 weken af en door die problematische zwangerschap heb ik mij
in het afgelopen half jaar ook niet kunnen bewijzen.
Wanneer zijn jullie weer aan het werk gegaan na een miskraam?

Ik hoop dat iemand mij hier andwoord op kan geven.

Groetjes Ilona (mama van Jayden*) 18-05-07*

Hoi Ilona

Wat verschrikkellijk dat dit jullie is overkomen.Ik heb er geen
woorden voor.Maar ik heb eigenlijk ook geen goed woord over
voor je baas.Meid je moet nu echt even aan je zelf gaan denken
want dit is niet niks wat je is overkomen.Je lichaam moet nog
helemaal herstellen laat staan je geest.Ik zal zeker niet eerder
aan het werk voor je op controle bent geweest in zeker weet dat
je lichaam het goed doet.Ik wens je heel veel sterkte toe met het
verwerken van je verlies.En denk echt aan je zelf.

Groetjes Anita

Hoi Ilona

Eerst wil ik je veel sterkte wensen.
Ik heb het zelfde mee gemaakt als jij , ik heb mijn dochtertje met 38 weken zwangerschap verloren.Dat was op 5 januari 2007 , ik heb gewoon zwangerschaps verlof gehad.Maar ik had ook een leuke baas, heb zelfs nog geen telefoontje of een kaartje gehad , ik moest zelf maar bellen hoe er allemaal er voor staat. Schandalig he.
Om precies te zijn heb ik een half jaartje thuis gezeten.Deze week ben ik pas begonnen met werken.Mijn baas had toen een keertje gebeld en ik voelde het aan komen ..........wanneer kun je weer werken.
Je moet gewoon schijt aan je baas hebben, en werken wanneer jij er aan toe bent.
Laat je eigen daar niet gek maken.
Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Heel veel liefs
en een dikke knuffel

Peggy mama van Anouk* (05-01-2007)

Ik ben in nov bevallen na 17 weken zwangerschap en heb twee weken thuis gezeten, toen was het vloeien over en ik wilde graag afleiding.
Achteraf misschien iets te snel, maar ik vond het prettig om iets om handen te hebben. Vooral om dat mijn moeder toen ook ernstig ziek bleek te zijn, gaf mij dit een beter gevoel dan thuis blijven.

Succes en veel sterkte met het verwerken van jullie verlies.

gr mama van MD

Hoi meiden,

Ik las even weer mee op dit forum (heb zelf in december een mk gehad) en wil toch even reageren. Allereerst wil ik natuurlijk jullie allemaal heel veel sterkte wensen met jullie verlies en ik hoop dat jullie een goede manier vinden om daarmee om te gaan. En hoe we daarmee omgaan is voor iedereen weer anders. Uit de reacties blijkt namelijk dat een werkgever het eigenlijk nooit goed kan doen. Als hij niet belt en nergens naar vraagt is het niet goed, maar als hij belt om te vragen wanneer je weer kunt werken dan is het ook niet goed. Ik denk dat je moet begrijpen dat het voor een werkgever ook moeilijk is. Want hoe ga je om met het verlies en verdriet  van iemand? Dat is al moeilijk als je goede vrienden bent, laat staan als werkgever. Weet ook dat een werkgever verplichtingen heeft in het kader van de Wet Poortwachter en dat hij verplicht is om de Arbodienst in te schakelen. En jij als werknemer hebt, ondanks al je verdriet, ook verplichtingen. Niet om meteen weer aan het werk te gaan, maar wel om je werkgever op de hoogte te houden. Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat je zelf goed moet aangeven hoe jij je voelt en wat jij denkt dat voor jou het beste is en probeer de vragen van je werkgever te zien als noodzakelijk en misschien zelfs wel als interesse, ook al komt het soms wat bot over.

Sterkte
Liefs Janine

Hoi,

Ik heb een miskraam gehad met 7 weken. Natuurlijk een heel ander geval als bij jou omdat je veel verder was  maar heb het toch ook moeilijk gehad.

Ik ben diezelfde avond van de dag waarop de miskraam begon gaan werken maar daar had ik 'savonds echt spijt van. Ik dacht ook wat afleiding te hebben omdat we wat leuks gingen doen met het werk maar ik heb flink zitten brullen toen ik thuis kwam omdat ik me groot heb ''moeten'' houden.
De volgende dag heb ik me ziek gemeld en verteld waarom en meteen gezegd dat ze er maar van uit moesten gaan dat ik de hele week niet kwam.

Ik wilde al absoluut niet gaan werken als ik nog vloeide (dan wordt je er bij elk toilet bezoek mee geconfronteerd) en ik moest ook nog naar het ziekenhuis voor een echo.

Toen ik me na 4 dagen lamlendig vol snaaiend en huilend  op de bank had uitgeleefd wilde ik wel weer rustig aan gaan beginnen maar gaf mijn collega aan dat mijn diensten al waren opgelost dus dat ik nog maar lekker een dagje thuis moest blijven.
Ook toen ik weer kwam werken gaven ze ook aan dat het echt wel wat anders is als gewoon ziek zijn (dan moeten ze vragen wanneer kom je weer maar dit lieten ze nu echt aan mij over). Je moet echt de tijd voor jezelf nemen en weer gaan werken als jij er aan toe bent.

En als dat pas over een maand of  2 maanden is dan is dat zo daar zal een arbo arts niet anders over denken lijkt mij.
En als je contract niet verlengt wordt zou dat heel vervelend zijn (en een K*T streek) maar als je weer gaat werken en er met  je hoofd niet bij bent hebben ze ook niks aan je.

Je moet gewoon eerst goed voor jezelf zorgen!

Succes met de verwerking.

x Nicky

Hallo,

ik lees af en toe mee oop dit forum. Ik heb vorig jaar na een zwangerschap van 25 weken bevallen van onze doodgeboren zoon. Een paar weken voor die tijd wisten wij al dat het niet goed zat.....
In die 4 weken daarvoor zat ik in de ziektewet, vanaf de dag van de bevalling heb ik bevallingsverlof gekregen. Hier heeft iedereen recht op! Dit zijn je volle 16 weken zwangerschapsverlof, alleen dan heet het heel netjes bevallingsverlof.
Je baas zou die weken anders toch al aan je ''kwijt'' zijn geweest. Ik vind het dan ook belachelijk dat hij nu alweer over werken begint. Hij moet als baas toch een beetje de regeltjes weten....
Ik heb zelf niet van de volle 16 weken gebruik gemaakt. Ik ben zo'n 10 weken thuis geweest, toen had ik het wel gehad. Ik zat bewust ook zolang thuis, omdat alle feestdagen in aantocht waren en ik wilde in januari met een schone lei beginnen.

Ik wens je heel veel sterkte en laat je niet gek maken. Dat werk komt echt wel weer, ook al loopt je contract af, je baas mag je niet binnen 12 weken  na je bevalling ontslaan. Zie www.arbo-advies.nl
Neem vooral goed de tijd voor jezelf en om alles te verwerken. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt!

Groetjes Eline

Hallo,

ik lees af en toe mee op dit forum. Ik  ben vorig jaar na een zwangerschap van 25 weken bevallen van onze doodgeboren zoon. Een paar weken voor die tijd wisten wij al dat het niet goed zat.....
In die 4 weken daarvoor zat ik in de ziektewet, vanaf de dag van de bevalling heb ik bevallingsverlof gekregen. Hier heeft iedereen recht op! Dit zijn je volle 16 weken zwangerschapsverlof, alleen dan heet het heel netjes bevallingsverlof.
Je baas zou die weken anders toch al aan je ''kwijt'' zijn geweest. Ik vind het dan ook belachelijk dat hij nu alweer over werken begint. Hij moet als baas toch een beetje de regeltjes weten....
Ik heb zelf niet van de volle 16 weken gebruik gemaakt. Ik ben zo'n 10 weken thuis geweest, toen had ik het wel gehad. Ik zat bewust ook zolang thuis, omdat alle feestdagen in aantocht waren en ik wilde in januari met een schone lei beginnen.

Ik wens je heel veel sterkte en laat je niet gek maken. Dat werk komt echt wel weer, ook al loopt je contract af, je baas mag je niet binnen 12 weken  na je bevalling ontslaan. Zie www.arbo-advies.nl
Neem vooral goed de tijd voor jezelf en om alles te verwerken. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt!

Groetjes Eline

Terug
Bovenaan