wanneer weer werken na verlies zoon

Beste Ilona,

Zelf ben ik na vier weken, na het verlies van Sven* (zwangerschap van 19 weken)  weer langzaam aan de slag gegaan. Dus niet in één keer weer vol aan de slag, maar langzaam opgebouwd. Die vier weken heb ik ook echt nodig gehad. Verder vond ik het doodeng om iedereen weer onder ogen te komen, vooral omdat ik er ook net een maand werkte. Maar ik kan mij voorstellen dat dit altijd moeilijk is. Gelukkig werd ik heel lief opgevangen.
Ik snap heel goed dat je nog niet de buitenwereld in wilt. Ik had dat heel erg, maar hoe langer je dit uitstelt hoe moeilijker het wordt. Voor mij gaf het werk ook wel de nodige afleiding. Ik kon even mijn gedachten verzetten. Even al dat verdriet naar achter drukken zeg maar.
Maak een plan voor jezelf (dus wat wil je) en overleg dit met de arbo-arts. Ik ben zelf begonnen met twee keer vier uurtjes, de week erop drie keer vier uurtjes toen drie keer zes, vier keer zes etc
Ga er niet vanuit dat het allemaal in één keer lukt.
Je valt inderdaad onder de vangnetregeling, dus je salaris is vergoed (ik weet niet of het 100% is).

Heel veel sterkte!

Liefs,

Ivanka

Terug
Bovenaan