wanneer weer zwanger?

Hoi,

Wij willen   graag een 2e. Wanneer? geen idee. Ik heb van de week een spiraaltje gezet, dus nog nog ff niet. Eerst ff genieten van Maarten. Ik denk dat ik wacht met zwanger worden tot ik een vast contract heb. Ik ben nl vanaf 1 dec werkeloos (ach ik zal vast weer wat vinden hoor) omdat mijn jaarcontract niet verlengd is. Ze mogen het niet zeggen maar het komt waarschijnlijk omdat ik 3 dagen wil gaan werken....

dus... nog even wachten, maar het zou mooi zijn als er ooit nog een broertje of zusje voor Maarten komt.

groetjes Pauline

eerst maar eens ontzwangeren...
lekker genieten van ons meisje en dan over een jaar, 1 1/2 jaar weer proberen denk ik.
ligt er ook een beetje aan hoe het komende jaar met Merel gaat, niet dat er iets apparts is hoor..maar ik bedoel meer in de zin van; kijken hoe ze opgroeit en of we er ons handen misschien vol aan hebben als ze ouder is.
wie weet willen we geen 2de of juist wel heel graag omdat het zo goed gaat..

we zien wel..

hoi hoi
ik weet nog niet of ik een 2e wil !!!
We hebben ook maar 2 slaapkamers , dus als we een 2e willen dan moeten we of verhuizen of verbouwen , en daar moet ik nu nog ff niet aan denken !!!
Maar ik ga eerst   maar eens lekker van mn kleine meisje genieten en dan zullen we straks over een tijdje eens gaan denken aan misschien een 2e haha

kus mariska mv demy

Wij willen heel graag een tweede, maar niet op korte termijn. Dat betekend voor ons dat we pas aan nummer twee gaan denken als Renée bijna naar de kleuterschool gaat. Persoonlijk snap ik niet goed hoe het komt dat mensen hun kinderen allemaal zo snel achter elkaar nemen. (ik vind anderhalf/ twee jaar verschil echt heel weinig) Mijn zus en ik schelen 6 jaar en dat vind ik wel wat veel, maar vier jaar lijkt me geweldig. Dan kun je echt optimaal genieten van de eerste jaren van nummer één. Als het tweede kindje dan komt, heb je hier ook heel veel quality-time voor, want dan zit de oudste al veel op school. Ik heb het gezien bij een vriendin van me. Die heeft haar kinderen ook snel achter elkaar gekregen (anderhalf jaar verschil) en die kon pas echt van haar dochter gaan genieten, toen haar zoontje naar de kleuterschool ging. Nu gaat haar dochterje over een jaar ook al naar de kleuterschool en is ze straks ineens alleen overdag.
Sommige mensen zeggen dat het lekker makkelijk is, ben je snel uit de luiers. Maar voor ons geldt, dat we graag allebei de kinderen heel veel aandacht willen kunnen geven in die belangrijke eerste jaren. Natuurlijk is het voor iedereen verschillend, maar ik vind het wel typisch dat je het zoveel ziet tegenwoordig, dat de kinderen zo snel achter elkaar komen. Het lijkt wel een soort van modeverschijnsel, hahaha.
Ben heel erg benieuwd, hoe jullie dit zien, want misschien zie ik wel een paar hele goed argumenten over het hoofd.

Groetjes,
Evelien

Hoi Evelien,
Ik denk hoe snel je kinderen wilt, toch voor iedereen anders is.
De 1 wilt helemaal geen kinderen sommige willen er 4 jaar tussen hun kinderen, er zijn er die bijvoorbeeld 1 kind willen en er zijn weer andere meiden die er meer willen.

En waarom zou je niet genoeg liefde kunnen geven aan je 1e kind als je snel aan een andere begint. Vind dat nogal een rot opmerking.

Dit is ieder zijn eigen keus en ik vind dat je ieder in zijn waarde moet laten of ze nu snel of lang willen wachten met kinderen.

Dat jij nu  lang wilt wachten tussen je kinderen is ook je goed recht, en zou flauw zijn als je ineens te horen krijgt van anderen dat er misschien wel te veel leeftijds verschil tussen zit.
Dit moet jij toch weten als jij je er goed bij voelt moet je het gewoon zo doen.

Meiden gewoon doen wat je zelf wilt doen.
Al wil je lang of kort wachten voor de 2e of 3e

Terug
Bovenaan