Wij willen heel graag een tweede, maar niet op korte termijn. Dat betekend voor ons dat we pas aan nummer twee gaan denken als Renée bijna naar de kleuterschool gaat. Persoonlijk snap ik niet goed hoe het komt dat mensen hun kinderen allemaal zo snel achter elkaar nemen. (ik vind anderhalf/ twee jaar verschil echt heel weinig) Mijn zus en ik schelen 6 jaar en dat vind ik wel wat veel, maar vier jaar lijkt me geweldig. Dan kun je echt optimaal genieten van de eerste jaren van nummer één. Als het tweede kindje dan komt, heb je hier ook heel veel quality-time voor, want dan zit de oudste al veel op school. Ik heb het gezien bij een vriendin van me. Die heeft haar kinderen ook snel achter elkaar gekregen (anderhalf jaar verschil) en die kon pas echt van haar dochter gaan genieten, toen haar zoontje naar de kleuterschool ging. Nu gaat haar dochterje over een jaar ook al naar de kleuterschool en is ze straks ineens alleen overdag.
Sommige mensen zeggen dat het lekker makkelijk is, ben je snel uit de luiers. Maar voor ons geldt, dat we graag allebei de kinderen heel veel aandacht willen kunnen geven in die belangrijke eerste jaren. Natuurlijk is het voor iedereen verschillend, maar ik vind het wel typisch dat je het zoveel ziet tegenwoordig, dat de kinderen zo snel achter elkaar komen. Het lijkt wel een soort van modeverschijnsel, hahaha.
Ben heel erg benieuwd, hoe jullie dit zien, want misschien zie ik wel een paar hele goed argumenten over het hoofd.
Groetjes,
Evelien