quote: Jolanda220268 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-09-2006 14:41:56&apos
);
Hoi Tess !
Hierop kan ik kort en simpel antwoorden: Nooit.
Wij hebben nu 2 gezonde jongens terwijl het er een aantal jaren geleden naar uit zag dat er nooit kinderen zouden komen, dus wij zijn echt zielsgelukkig met onze knullen.
Tegen Evelien wil ik even zeggen dat je het niet altijd voor het kiezen hebt als het gaat om het leeftijdsverschil tussen je kinderen.
Het heeft 4 jaar geduurd voordat ik van Stijn in verwachting was.
Wij zijn na zijn geboorte vrij snel weer serieus aan de slag gegaan omdat we er toch als het ons gegund was nog graag een kindje bij wilden hebben.
Ik was namelijk op dat moment al 37 jaar dus als het weer 4 jaar zou duren voordat ik zwanger was zou ik 41 jaar zijn voordat het zover zou zijn en dat was wat ons betreft toch wel de limiet voor een zwangerschap.
Nu was het echter na 2 keer serieus proberen al raak dus 9 maanden na Stijn's geboorte was ik voor de 2e keer zwanger.
Stijn was dan ook 1 1/2 toen Thomas geboren werd.
Ik ben trouwens wel van mening dat voor zowel kinderen kort op elkaar als kinderen verder uit elkaar iets te zeggen valt.
Als ze kort op elkaar zijn dan zit je nog een beetje in het ritme van flessen, luiers verschonen en de kinderen hebben misschien meer aan elkaar omdat hun belevingswereld/ontwikkeling bijna gelijk loopt.
Als ze verder uit elkaar zijn kun je ze volgens mij inderdaad meer aandacht in de beginarengeven, maar de jongste moet danen dat iedereen inderdaad voor zichzelf uit moet maken wat een goed leeftijdsverschil is.
K** computer !!!
Ik was nog aan het tikken en ineens verstuurt hij mijn berichtje.
De laatste zinnen moeten zijn:
Als ze verder uit elkaar zijn kun je ze volgens mij inderdaad meer aandacht in de beginjaren geven, maar de jongste moet zich dan naar mijn mening meer aanpassen aan de oudste omdat die al een heel sociaal leven heeft waar hij/zij in meegenomen moet worden.
Ik ben het wel met je eens dat iedereen inderdaad voor zichzelf uit moet maken wat een goed leeftijdsverschil is.
Jolanda