wanneer weer zwanger?

Wij hebben nu 2 kids, een gezonde meid van bijna 2,5 jaar en Yari van 12 weken.
Ik heb altijd gezegt 2 of 3 kids maar nu ik 2 gezonde kids heb denk ik steeds meer het is wel goed zo....
En ik heb 2 superzwangerschappen en bevallingen gehad en ik denk dan van zou dit een 3e keer ook zo zijn??
( eigenlijk is is grote klets maar ja dat zegt mijn gevoel )

Dus ( voorlopig hihi  )  wil ik niet zwanger worden.
Maar dat kan natuurlijk nog veranderen....
Groetjes Marina.

Hoi Tess !

Hierop kan ik kort en simpel antwoorden: Nooit.

Wij hebben nu 2 gezonde jongens terwijl het er een aantal jaren geleden naar uit zag dat er nooit kinderen zouden komen, dus wij zijn echt zielsgelukkig met onze knullen.

Tegen Evelien wil ik even zeggen dat je het niet altijd voor het kiezen hebt als het gaat om het leeftijdsverschil tussen je kinderen.
Het heeft 4 jaar geduurd voordat ik van Stijn in verwachting was.
Wij zijn na zijn geboorte vrij snel weer serieus aan de slag gegaan omdat we er toch als het ons gegund was nog graag een kindje bij wilden hebben.
Ik was  namelijk op dat  moment al 37 jaar dus als het weer 4 jaar zou duren voordat ik zwanger was zou ik 41 jaar zijn voordat het zover zou zijn en dat was wat ons betreft toch wel de limiet voor een zwangerschap.
Nu was het echter na  2 keer serieus proberen al raak dus 9 maanden na Stijn's geboorte was ik voor de 2e keer zwanger.
Stijn was dan ook 1 1/2 toen Thomas geboren werd.

Ik ben trouwens wel van mening dat voor zowel kinderen kort op elkaar als kinderen verder uit elkaar iets te zeggen valt.
Als ze kort op elkaar zijn dan zit je nog een beetje in het ritme van flessen, luiers verschonen en de kinderen hebben misschien meer aan elkaar omdat hun belevingswereld/ontwikkeling bijna gelijk loopt.
Als ze verder uit elkaar zijn kun je ze volgens mij inderdaad meer aandacht in de beginarengeven, maar de jongste moet danen dat iedereen inderdaad voor zichzelf uit moet maken wat een goed leeftijdsverschil is.

quote: Jolanda220268 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-09-2006 14:41:56'));

Hoi Tess !

Hierop kan ik kort en simpel antwoorden: Nooit.

Wij hebben nu 2 gezonde jongens terwijl het er een aantal jaren geleden naar uit zag dat er nooit kinderen zouden komen, dus wij zijn echt zielsgelukkig met onze knullen.

Tegen Evelien wil ik even zeggen dat je het niet altijd voor het kiezen hebt als het gaat om het leeftijdsverschil tussen je kinderen.
Het heeft 4 jaar geduurd voordat ik van Stijn in verwachting was.
Wij zijn na zijn geboorte vrij snel weer serieus aan de slag gegaan omdat we er toch als het ons gegund was nog graag een kindje bij wilden hebben.
Ik was  namelijk op dat  moment al 37 jaar dus als het weer 4 jaar zou duren voordat ik zwanger was zou ik 41 jaar zijn voordat het zover zou zijn en dat was wat ons betreft toch wel de limiet voor een zwangerschap.
Nu was het echter na  2 keer serieus proberen al raak dus 9 maanden na Stijn's geboorte was ik voor de 2e keer zwanger.
Stijn was dan ook 1 1/2 toen Thomas geboren werd.

Ik ben trouwens wel van mening dat voor zowel kinderen kort op elkaar als kinderen verder uit elkaar iets te zeggen valt.
Als ze kort op elkaar zijn dan zit je nog een beetje in het ritme van flessen, luiers verschonen en de kinderen hebben misschien meer aan elkaar omdat hun belevingswereld/ontwikkeling bijna gelijk loopt.
Als ze verder uit elkaar zijn kun je ze volgens mij inderdaad meer aandacht in de beginarengeven, maar de jongste moet danen dat iedereen inderdaad voor zichzelf uit moet maken wat een goed leeftijdsverschil is.

K** computer !!!

Ik was nog aan het tikken en ineens verstuurt hij mijn berichtje.

De laatste zinnen moeten zijn:

Als ze verder uit elkaar zijn kun je ze volgens mij inderdaad meer aandacht in de beginjaren geven, maar de jongste moet zich dan naar mijn mening meer aanpassen aan de oudste omdat die al een heel sociaal leven heeft waar hij/zij in meegenomen moet worden.

Ik ben het wel met je eens dat iedereen inderdaad voor zichzelf uit moet maken wat een goed leeftijdsverschil is.

Jolanda

ik hoop eigenlijk niet meer zwanger te worden. We hebben nu twee schatten van kinderen  en willen het daarbij houden. Maar ik roep nooit dat het niet kan, want je weet maar nooit wat moeder natuur voor je in gedachten heeft??

en even over het leeftijdsverschil......
Tussen mijn dochtertje en zoontje zit 3 jaar en  4 maanden.
Ikzelf vind dit  een fijn leeftijdsverschil, maar aan beidde zitten voor en nadelen.
Tijdens de zwangerschap vond ik het fijn dat mijn dochtertje al zelfstandig dingen kan....aankleden, wc gaan enz.  en dat  je haar goed kon voor bereiden op de komst van de baby en ook vertellen dat ze mag helpen enzo wat ze nu ook graag doet en zo niet jaloers is. (tenminste nog niet) maar het nadeel was weer dat ze niet meer slaapt  's middags en kon je als hoogzwangere ook niet even slapen.  (maar dan keek ik met haar de wereld is mooi enzo. kon ik toch even op de bank liggen) En ze zit in de peuterpubertijd en probeerde vanalles uit omdat mams met de dikke buik niet veel meer kon en dat was ook soms vermoeiend!
Met een kleinleeftsverschil kun je wel even slapen als je 1e dan het middagdutje doet, maar daar vind ik de  nadelen weer van dat je  ze beidde nog in de luiers hebt, ze moet tillen als ze nog niet kunnen lopen(wat zwaar is op het einde v/d zwangerschap)  enz. Maar dat is mijn mening en dat is natuurlijk bij iedereen anders.  
suc6 met de beslissing en zeker eerst even genieten van je meisje
Nessie mv Alissa  en Jari  

Hoihoi

Wij hebben nu twee kids. Onze dochter is nu bijna 17 maanden en onze kleine kerel is 7 weken. Ik wist voorheen dat ik een klein leeftijdsverschil wilde tussen de kids en dat is gelukt. Het is altijd maar afwachten of het dan ook daadwerkelijk lukt. Maar we hadden het geluk dat het weer gelijk raak was. Ons dochtertje was 6 maanden toen ik weer zwanger werd. Ik wil best graag nog een kleintje...ooit. Maar die hoef niet zo snel op de andere twee te volgen, daar mogen best een jaar of 3   tussen zitten. Ieder zijn keuze toch! Ik vind het in ieder geval in èèn woord GEWELDIG zo.

Liefs Kim

hoi allemaal,

Hier dan zo'n super moderne moeder  met 2 kids snel achter elkaar.
Tom is 20 maanden en Rosanna 4 weken... voor alles is vast wat te zeggen maar het loopt zoals het loopt. Je kan wel zeggen het is zwaar tijdens je zwangerschap...en bij mij was dat ook het geval omdat k last had van mijn bekken. Maar ik ken ook iemand die haar eerste zit nu op de kleuterschool dus hoeft niet te tillen maar ze heeft zo onwijs last van BI dat ze soms zelf dagen echt niks kan, maar dan echt helemaal niks!! Dus ook niet voor haar eerste kindje zorgen.  Heel erg maar zo zie je maar.
Ik ben op dit moment super gelukkig met 2 gezonde kids en misschien net zoals Kim als deze 2 groot zjn op de kleuterschool zitten wie weet een derde.
Maar ja dat hangt dan helemaal van de situatie op dat moment af.

Succes met jullie kleintjes....en geniet!!!!!!!

xxx gitta

wij hebben net ons derde spruitje gekregen,dus ik denk dat een vierde er niet meer in zit ,maar ben blij met mn 3 wondertjes!!!

toen we eerste geboren werd was ik na 4 maanden alweer zwanger van de tweede,dat was erg snel en heel vermoeiend vond ik zelf.
tussen de tweede en de derde zit bijna 4 jaar

Hoi allemaal ,

Wij willen nog een tweede   , maar nu nog niet.
We zitten te denken om volgend jaar augustus te stoppen met de pil en  voor een tweede te gaan.
Het enige is wel , ik ben net begonnen met een nieuwe baan dus ik hoop dat ze het accepteren.
Ik heb nu een contract voor een half jaar daarna een jaar en daarna en anderhalfjaar contract en dan vast.
Als ik op dat vaste contract moet wachten dan zit weer zoveel leeftijdsverschil en dat wil ik ook niet.
Dus we gaan er volgend jaar gewoon voor en we zien wel.

Groetjes Jessica

Terug
Bovenaan