Wanneer zakgeld?

Onze dochter, van 6, krijgt 80ct per week zakgeld, dit wordt allemaal opgespaard, ze wil iets groots van playmobil.
Ze krijgt zakgeld omdat de oudere kinderen het ook krijgen en we er dus niet om heen konden.
Anders had ze nu nog niet gekregen, maar pas wanneer ze er  om ging vragen.  

nou ik weet het mss nog niet hoe ik het ga doen. maar ik zat ook pas op de middelbare school eer ik zakgeld kreeg. en later door problemen kwam ik in tehuizen. daar kreeg je je zakgeld pas als je je taken had gedaan en je kamer had schoongemaakt. nu wil ik niet zeggen dat het een goede manier is maar wel een manier die ik wil hanteren zodat onze zoon later leert dat geld niet zomaar komt aanwaaien en dat je er altijd iets voor moet doen. nou wil ik niet zeggen dat ik hem ga afbeulen. maar als hij zijn kamertje netjes maakt(hoeft niet spik en span) dat hij dan zakgeld krijgt. wij moeten er tot slot ook hard genoeg voor werken

Hoi,
Ik zelf kreeg sinds mijn 7 jaar 0,5 euro zakgeld (niet dat er toen euro's waren, maar kom) en dat bedrag steeg geleidelijk aan. In vergelijking tot klasgenootjes had ik nooit het meeste zakgeld, maar ook niet het minst. Zelf weet ik nog niet hoe wij het met onze zoon gaan doen (hij is 15 maand, dus het is nog niet echt aan de orde). Mijn vriend kreeg als kind geen zakgeld, dus het zal nog wel een discussie worden. Zelf zou ik opteren er wel te geven, maar zeker niet te veel en zou ik mijn zoontje trachten aan te zetten tot sparen. Als hij er elke week snoep mee zou halen zou ik het liever op een rekening opzij zetten.
succes ermee!
jasm.

hoi,
Mijn kleine meid is net geboren heb een rekening geopend voor haar vanaf eind aug.gaat er elke maand 15euro er naar toe.als ze wat ouder is krijgt ze geen zakgeld als ze af en toe is wat wil kan ze het krijgen van mij maar niet elke keer en als ze op de middelbare school zit krijgt ze misschien wel zakgeld maar zal niet veel zijn 5euro per week vindt ik wel max.

Onze kinderen krijgen niet zoveel/ Iedere zaterdag en dan afhankelijk van in welke groep ze zitten. In groep 1 10 cent. groep 2 20cent. En als ze zelf hun kamer hebben opgeruimd, zonder mopperen krijgen ze dubbel of wat ik net aan klein geld heb. Zo leren ze er mee omgaan. Ze krijgen ook wel eens tussendoor. We kregen bv   terug van gas en licht. Dat heb ik hun op hun manier uitgegelegd en ieder 2 euro gegeven. Omdat ze zo netjes hadden meegewerkt door steeds zelf hun lamp uit te doen als ze hun kamer uitgingen.

hallo

mijn zoontje is nu 4 dus echt zakgeld zit er nog niet in maar ik wil denk ik met een jaar of zo hem wel zakgeld doen en dan kan die zelf kijken wat hij er mee doet maar hij moet er dan ook wat van in zijn spaarpot doen
hoeveel we hem gaan geven ik weet het eigenlijk niet ik denk 1 of 2 euro en daar moet hij dan ook een deel van sparen (in de week)
maar daar ga ik het eens met mijn man over hebben jullie hebben me op een idee gebracht!! hij heeft wel sinds vorige week een portomonee gekocht van zijn centjes van de vakantie en daar moet natuurlijk wel geld in hahaha

succes ermee!

groeten mama

Hallo
Het is inderdaad een lastig onderwerp, maar toen onze dochter (6) naar school ging kreeg ze temaken met een samendelenpotje (om  een kind te  financieel te adopteren)  op school en dit was voor ons aanleiding om ook haar een gedeelte te geven 0,20 cent per week. Zelfs als we het vergeten dan hoor je haar niet, dus echt nodig is het niet maar ze kreeg meer de waarde van spullen, als je in de winkel loopt en ze wil iets hebben dan zeg ik hoelang ze daar zakgeld   voor moet sparen en vindt het dan in eens wel duur.
Groetjes  

hallo, mijn dochter wordt ook bijna 5. Zij krijgt al een poosje 1 euro per week. 50 ct moet in de spaarpot en de andere 50 ct in haar portemoneetje. Als we een uitje hebben mag ze die dan meenemen. Soms heeft ze te weinig en merkt ze al op dat ze verder moet sparen.  Op vakantie heeft ze bijvoorbeeld van haar zakgeld haar nichtje getrakteerd op een kadootje. Zo lief, helemaal niet voor haar zelf. Of het nu te vroeg is voor zakgeld of te laat, te veel of te weinig, ik denk dat je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt.

Terug
Bovenaan