Wanneer zouden jullie weer aan een volgend kindje (kunnen) denken?

A

Anoniem

Guest
Ik vraag me af of ik "overdreven" bang ben geworden voor bevallen. Zoals ik er nu over denk zou er hier nooit meer een tweede komen, ik moet er niet aan denken om nog een keer te moeten bevallen.
Dit terwijl ik voor en tijdens mijn zwangerschap altijd dacht dat het leuk zou zijn om twee kindjes te hebben, liefst niet met een heel groot leeftijdsverschil.

Mijn man vind 1 kind zowieso prima, maar ik vind het leuk voor Jesse als er nog een broertje of zusje komt. Op het moment denk ik dat dat niet meer gebeurt.

Voor moeders van twee of meer kindjes: hoe snel konden jullie weer aan een volgend kindje denken? En zag je dan de tweede keer niet heel erg op tegen de bevalling?

Voor moeders die ook 1 kindje hebben: denken jullie dat je nog een tweede kindje zou willen krijgen?

Ben benieuwd...

Grts, daantje

Ik had eerder zoiets van; okay dat doe ik nog wel een keer (de bevalling dan, de zwangerschap vond ik zwaarder haha) terwijl mijn vriend zoiets heeft van; NEEEEEEHH!! hihi (die vond het heel erg om mij zo te zien tijdens mijn zwangerschap en dat ie maar zo weinig kon doen, voelde zich erg hulpeloos) de bevalling vond ik reuze meevallen, ik had weeen zonder het te merken, de VK e.d. snapte er niets van want de monitor gaf aan dat ik een flinke wee had en ik kletste gewoon door (nu ben ik wel chronisch pijn gewend misschien dat dat scheelt?) WEL vond ik sommige momenten heel benauwd maar niet erg genoeg om nooit geen tweede meer te nemen.

DUS de bevalling zelf vind ik geen probleem maar een zwangerschap wel dus wacht ik weer tot ik helemaal ben bijgekomen (minimaal anderhalf tot 2 jaar voordat we weer gaan proberen hebben we afgesproken) ik wil zoiezo onze Dean mijn volledige aandacht kunnen geven en ik weet dat ik heel moe ben tijdens mijn zwangerschap en dat zou ik niet eerlijk vinden voor Dean, hij verdiend een leuke mama die hem alle aandacht kan geven.

Maar ook lichamelijk wil ik het mezelf gunnen om even bij te komen dat verdient ie wel :)

Maar ben niet bang om nog een keer te bevallen WEL zou ik WEER ingeleid willen worden want zie mezelf geen 20-30 minuten in de auto zitten met weeen DAAR zou ik echt sjaggie van worden!

heej

Nu nog niet in ieder geval (hihi).
Wat betreft de bevalling: ik ben daar niet zo heel bang voor, maar t ging ook goed dus....

Guus wil ineens geen tweede kindje meer... Zo vreemd... Maar ik denk als er meer interactie (haha) van Fleur  haar kant uit komt, dat ie het dan leuker gaat vinden. Nu moet ie volgens mij zo wennen  aan poepen, huilen, eten (wat lang duurt, volgens hem) Fleur gaat voor alles (wat mij betreft) enzo.
Bij mannen duurt dat schijnbaar wel vaker wat langer, dus ik wacht rustig af.

Wat mij betreft, ik wil heel graag een broetje of zusje voor Fleur. Alhoewel ik nu ook regelmatig denk dat 1 kindje me wel makkelijk lijkt. Maar ik weet zeker dat ik toch een x een tweede wil! Alleen dat gevoel moet nog gaan komen. Ik las laatst dat bij de meeste moeders na de 1e verjaardag van de 1e die gevoelens ineens komen....

groetjes Petra

haha mijn vriend vind het allemaal geweldig nu al, hij zegt dan; jemig als ie nog meer kan moet ik helemaal mijlenver naast mijn schoenen lopen...

Wat dat betreft wil ie morgen nog wel een tweede alhoewel hij ook sterk denkt dat elk kindje tijd nodig heeft en dat je ervan moet genieten het word toch al zo snel groot en dan straks als ie wat ouder is word ie wat bewuster als ie een grote broer word :p lijkt me ook een hele leuke ervaring dat grote broer/zus ding zeg maar..

Martin vond het gewoon heel erg zielig voor mij dat gesjouw met die buik daarom ziet ie ertegen op... ik denk (hoop) dat ik dat weer vergeten ben straks haha

Toen ik bevallen was (keizersnede) riep ik in de kraamweek tegen mijn vriend: "nooit meer"! De keizersnede is mij heel erg tegengevallen (vooral die week in het ziekenhuis) en ook het herstel viel me veel zwaarder dan verwacht. Volgens een vriendin van mij komt dat gevoel inderdaad vanzelf weer voor een 2e kindje maar voorlopig wil ik er echt nog niet aan denken. Ook ben ik van mening net als Ponyville dat ik de eerste tijd alle aandacht aan Jesse wil besteden en daar ben ik voorlopig nog druk genoeg mee. Dus voor ons voorlopig nog geen 2e kindje.

Groetjes Sam

Ik ben 4 weken bevallen (KS) van de eerste en hier komt er geen tweede meer. Ik vind het zwanger zijn echt heel erg zwaar en ook de KS viel ontzettend tegen. Maar wij wilden zoiezo maar 1 kind, deze gedachte is nu alleen maar versterkt.

Linda, moeder van Marissa, 4,5 week oud.

Hallo,

Ik ben net bevallen van mijn tweede kindje en ik weet nog precies wanneer ik een tweede wilde. Mijn oudste is 5 juli 2006 geboren, het was een voorbeeldige zwangerschap en een voorbeeldige bevalling. Ik miste mijn buik echt enorm en hoewel ik nog wel even wilde wachten, was ik toch na een half jaar weer zwanger! Het was niet zo dat ik niet zwanger wilde zijn, maar er echt aan toe was ik ook niet, want ik miste het zwanger zijn wel.
Deze zwangerschap en bevalling waren echt vreselijk! Ik ben voorlopig genezen van het kindjes krijgen...maar als ik mijn kinderen ziet......denk ik dat ik over een paar jaar toch nog wel voor een derde ga..

Groetjes Hanneke mama van Hjerre nu 15 maanden en Elize 3 weken

ik had tijdens de bevalling zo iets van dit NOOIT meer.
maar er is niets zo veranderlijker als een mens geloof ik.
we praten nu toch al weer over een 4de.
we zien wel hoe het allemaal loopt.
hebben na onze eerste een heletijd moeten wachten voordat onze tweede zich aandiende.(tijdens deze had ik iets van een makkie zo nog 10(grapje))
nr 3 kwam  vlotter achter 2 aan dan gedacht,  dus we zien het wel.

sas
mv joost (28-06-02) sophie(20-11-05) en krista(18-09-07)

Terug
Bovenaan