Wanneer zwanger geraakt na stoppen met pil?

Dag allemaal,

Sinds januari ben ik gestopt met de pil. Ben dus nog maar net bezig om zwanger te worden. Ik ben erg nieuwschierig wanneer jullie zwanger zijn geworden nadat jullie gestopt zijn met de pil.

Mochten jullie nog tips voor mij hebben om zwanger te raken dan hoor ik het graag!

Groetjes!!!!!!!

Hoi hoi,.

Ik was de 4e maand na het soppen van de pil zwanger. Dat is vrij snel, want er staat gemiddeld een jaar voor! Dus hou je niet teveel vast aan wat mensen zeggen. Elke lichaam is anders. En tips...ja je bent nog niet zo lang bezig. Ik zou voorlopig lekker genieten en niet teveel met je eisprong bezig zijn, wordt je gek van. Lekker genieten van de gemeenschap die je hebt met je man/vriend.

Heel veel succes en laat weten als je zwanger bent meid!!

Saskia (20.3 wk)

Toen ik in september stopte met de pil dacht ik echt dat het zeker een jaar zou duren voor ik zwanger werd. Tot mijn grote verassing ben ik dus gelijk zwanger geraakt....
Ik heb dus erg veel geluk gehad. En daar natuurlijk ook echt heeeeeeel erg blij mee.

Liefs,

Frieda

Bij mij duurde het 7 maanden voordat ik zwanger was.
Tips...ik gebruikte ovulatietesten en de 7e maand heb ik tarwekiemolie capsules geslikt.
Dit schijnt de groei van je eicel te bevorderen en de innesteling.
Ik was toen wel direct zwanger....toeval ??

Groetjes Rene

Ik ben ik september 2006 met de pil gestopt en in oktober had ik al een postieve test in mijn handen! Helaas heb ik in december een miskraam gehad.

Bij mijn dochter heeft het 1,5 jaar geduurd voordat ik zwanger was, dus je kunt er echt niks van zeggen hoe lang het zal gaan duren.

Afwachten dus!

Veel succes !!

Wij besloten als onze dochter een jaar zou zijn te stoppen met de pil om voor nummer 2 te gaan. Toen onze dochter 11 maanden was stopte we, en we konden op haar verjaardag positief testen (was toen ong. 1week overtijd!) Dus meteen raak!!

Ons geluk maar inderdaad elk lichaam is anders!!
Ik denk dat je,je er niet te veel mee bezig moet houden .. misschien stel je het dan onbewust alleen maar uit!

Iedereen veel plezier/suc6 in de zwangerschap of met zwanger worden.

Liefs,
Marieke (ruim 30 weken)

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer er ook erg van te genieten "het zwanger worden". Ik vindt het al erg fijn dat ik na 13 jaren de pil te hebben geslikt nu eindelijk eens geen hormonen rotzooi in mijn lichamen te hoeven hebben.

Nu ik gestopt ben met de pil, ben ik ook gelijk gestopt met roken. Dus voel me nu ook een stuk gezonder.

Mijn man en ik zouden het rustig aan doen nu ik gestopt ben met de pil. We hebben immers geen haast. Maar nu we de keuze hebben gemaakt merk ik dat ik toch wel heel erg graag zwanger wil worden. We neuken als konijnen en  ik lees veel over zwanger worden, eisprong en heb zelfs (belachelijk voor woorden)  1 zwangerschapskledingstuk in de kast hangen (gekocht  in de aanbieding en hij was  Zzzooohh  leuk dat ik hem niet kon laten hangen).

Misschien  toch maar even proberen om de rust weer wat  terug te vinden. Erg lastig hoor....

Groetjes!

Hallo,

ik ben vorig   jaar in januari gestopt met de pil en heb mijn laatste menstratie in juni gehad (en bij de eerste ben ik in februari gestopt en had ik mijn laatste menstruatie in mei...) dit keer dus iets langer moeten wachten, maar ben nu alweer 35+3

Yvonne

Terug
Bovenaan