Wanneer zwanger geraakt na stoppen met pil?

Hallo allemaal,

Ik ben in juli gestopt met de pil, daarna 1X ongesteld geweest en toen gelijk zwanger in september, we hadden nooit verwacht dat het zo snel zou gaan en we er minstens een half jaar over deden. Ik vond het erg fijn dat het zo snel was, had er niet aan moeten denken dat het nou nog niet zo ver was.

Groetjes, Patricia

Hoi,
Ook ik reken mezelf tot de bofkonten die vaak niet lang hoefde te wachten.
Ben nu voor de vierde keer zwanger..
De eerste keer in 1999 binnen drie maanden zwanger..
De tweede keer in 2002, weer de derde maand raak..
Vorig jaar weer raak in de derde maand..maar toen ging het na 8 weken helaas mis.
We hebben toen een menstruatie afgewacht, en zijn er weer voor gegaan..met succes..weer meteen raak.
Ben nu ruim 18 weken..
Ik denk ook dat je het gewoon leuk moet houden, en je er hoe moeilijk ook niet teveel op moet richten..
Overdreven veel er mee bezig zijn geeft meer stress denk ik, en dan gaat de lol er ook vlug af lijkt me.
We hebben alleen extra geklust rond de eisprong..die ik overigens nooit voelde hoor..en er verder weinig voor gedaan.
We deden het niet echt omdat het moest zeg maar..
Geniet, en dan komt het als jullie tijd daar is..
Heel veel succes, want natuurlijk wil je het zsm, als je er eenmaal voor gaat!!
Erg logisch!!
Groet R

Bij de 1e heeft het ongeveer een jaar geduurd voordat ik in verwachting was en nu bij de 2e al binnen 2 maanden.
Hier waren we dus niet echt vanuit gegaan bij de 2e maar goed zo zie je maar dat het nietaltijd het zelfde hoeft te gaan.
Veel succes.

groetjes bg

Hoi! Wij hadden ook het geluk dat het in een keer raak was. Je hoopt er op, maar het was toch een verrassing dat het zo goed gelukt was.

Ik heb me wel goed voorbereid op het 'zwanger worden'. Ik heb het boek Zwanger worden van Mariël Kroon gekocht en heb daar heel veel aan gehad. En ook heb ik multivitamines geslikt waar ook foliumzuur in zat (ik neem aan dat je daar al wel mee begonnen bent, toch?). In mijn geval waren dat die van de Etos, maar je kunt ook Gravitamon nemen. Die mag je gebruiken om zwanger te worden, tijdens je zwangerschap en tijdens borstvoeding nemen. Daar ben ik op over gestapt toen ik zwanger was (zonder reden eigenlijk).

Die 'zwanger worden' capsules van de Etos claimen dat ze je cyclus regelmatig zouden kunnen maken. Of het geholpen heeft weet ik natuurlijk niet, maar bij ons was het wel in een keer raak. Ik denk meer dat het 'geluk' was.

Groetjes en hou ons op de hoogte!
Marisa

wij waren oktober 2005 gestopt met de pil om dat ik eerst wilde ontpillen. dus rekende uit wanneer het "veilig' was. we moesten dan ook een ander huis.en daarom wilde we ook eerst voor de wet trouwen.
we hebben in dec2005 op 21 dec gemeenstap gehad.
en 2 jan 2006 werd ik niet ongesteld. 6 jan negatieve test. 9 jan. besloten om 20 feb. tetrouwen. toen had ik 10 jan positieve test. dus alles achter elkaar.
was toen wel heel erg verast en blij. meteen met zwangerschaps vitamine begonnen.
 4 augustus getekend voor ons huisje en toen alles opgeknapt en behangen in twee weken en 18 zaten we goed en wel in ons huisje te wachten op de bavalling. 22 september is ze geboren. en nu is ze alweer bijna 5 maanden oud.
groetjes petra en iris

Wij zijn in september 2005 getrouwd en toen vond mijn mannetje dat ik ook wel mocht stoppen met depil als ik dat al wou.
Ik ben toen een maand later gestopt met   de pil en weet nu een week dat ik zwanger ben.
Heeft dus meer dan een jaar geduurd bij ons.
In het begin was ik er heel erg mee bezig maar omdat het maar niet lukte ben ik er niet meer over na gaan denken.
Heb ook een heel erg onregelmatige cyclus soms wel 10 weken.
Ik moest echt drie keer kijken naar de test want ik kon niet geloven dat die echt positief was maar is dus wel zo. Heb vrijdag de eerste echo gehad en er zit echt een klein mensje in mijn buik.

Groetjes Desire
8 wk

Terug
Bovenaan