Wanneer....?

A

Anoniem

Guest
... is je eerste afspraak bij de vk???
Ik ben nu 5 weken zwanger, maar weet niet goed wanneer ik mijn eerste afspraak moet maken.

Liefs, Larissa

Ik ben met 7 weken geloof ik gegaan maar wist niet precies heover ik was normaal is geloof ik 8 weken ofzo een afspraak maken.

hoi meid,

gefeliciteerd. en wel genieten he.

ik heb gewoon de huis arts gebelt en die heeft mij het telefoon nummer gegeven van de vk. en als je die belt maken zij een afspraak met je de ene keer met 10 weken de andere vk doet het pas met 12 weken.

doei lucy vandaag 17 weken november forum.

Hoi Larissa,

Gewoon bellen naar de verloskundige.
Ik ben bij mijn eerste zwangerschap (was uiteindelijk een miskraam)  al met 9 weken op bezoek geweest. Dat was een kennismakingsgesprek en ik kreeg een formulier mee om een nekplooimeting te laten doen in het diagnostisch centrum (als je dat wil. Dat is een kansberekening voor een kindje met Syndroom van Down). Aangezien ze het meestal erg druk hebben in het diagnostisch centrum, moet je daar al op tijd voor bellen. Die echo moet namelijk tussen de 12 en 13 weken plaatsvinden, vandaar.

Een intakegesprek bij de verloskundige stelt niet zo heel veel voor hoor. Ze neemt een soort van vragenlijst met je door en ik werd gewogen en de bloeddruk werd gemeten. Ik stond na ongeveer 10 minuten alweer buiten.

Groetjes,
Maike
Bijna 31 weken zwanger....

Hoi Larissa,

We zijn op dezelfde datum uitgerekend! En ik zat ook al met deze vraag. Volgende week gaan mijn mannetje en ik naar de huisarts, want die heb ik ook nog nooit gezien en dat leek mij niet onbelangrijk. Dan kan ik direct vragen onder welke VK pratijk wij vallen, we wonen tussen 2 plaatsen in. Hopelijk mogen we zelf kiezen, want over de 1 horen we niet zulke goeie berichten.
We houden elkaar op de hoogte!

Heb jij kwaaltjes? Ik niet echt.

Liefs Lientje

Hoi dames,

Ik heb gewoon de huisarts opgezocht toen ik 5 weken was. Via haar een verwijsbrief voor de gyn gekregen. Die heb ik dezelfde dag nog gebeld voor een afspraak.
Nu mag ik aanstaande vrijdag (1 juni) voor de eerste echo. Ik begin dan aan mijn 10de week.

Als ik jullie was, zou ik gewoon gaan bellen, dan weet je zeker dat, mocht je diverse onderzoeken willen laten doen, dat je op tijd bent. Een vriendin van mij was met haar eerste net een week te laat met bepaalde onderzoeken.

Geniet lekker van jullie zwangerschap,

Liefs Noelie

hoi larissa,

wij zijn op dezelfde dag uitgerekend ook, ik heb morgen een afspraak met de huisarts, en ik denk dat zij dat wel precies zal vertellen,

maar ben wel benieuwd alles is nog zo nieuw... mm ben niet van die wolk af te slaan haha

Liefs Iris

Hoi Larissa,

Gefeliciteerd!
Ik ben nu zelf 7 weken en 4 dagen in verwachting (voor de eerste keer).
Na de test heb ik gelijk de huisarts gebeld en de assistente zei dat ik, wanneer ik 10 weken in verwachting was de verloskundige maar eens moest bellen.
Ik had een hoop vragen en werd een beetje afgescheept.

Ik heb toen zelf de verloskundige gebeld en 6 juni mag ik al komen.
Tegenwoordig wachten ze helemaal niet meer tot 12 weken, ik ben dan 8 weken en 5 dagen in verwachting.
Dus als ik jou was zou ik gewoon de verloskundige bellen en dan hoor je het van zelf wel.

Veel plezier met je zwangerschap!

Terug
Bovenaan