Wanneer....?

Dan hoop ik voor je dat het ook mogelijk is. Anders is het best een tegenvaller!
Ik heb net VK gebeld, 18 juni mag ik langskomen voor mijn eerste afspraak.
Vind het echt heel spannend allemaal!

Weet jij al wanneer en hoe je het aan de familie en vrienden ga vertellen??

Liefs, Larissa

ooh spannend zeg, nog geen 3 weekjes meer larissa,

kreeg net een telefoontje van de ha, ze twijfelt over mijn zwangerschapsduur,
terweijl ik echt zeker weet, maar ze vroeg of ik het echobureaau wilde bellen voor een afspraak,

ze zei beter een keer te veel dan te wenig onderzoek, dat is ook wel zo maar ik weet zeker dat ik 5 weken ben,

maar dan mag ik ons frummeltje nog een keer bekijken, maar nu moet ik maandag al komen,

ben dan 5 weken en 4 dagen is er dan al iets te zien op de echo?

Liefs Iris

Hee hoi,

Ach, zien we dan wel weer...kan ik me nu nog niet zo druk om maken. Thuis lijkt me dat ik beter kan ontspannen. 18 juni dat is dan inderdaad rond je 8 weken, dus dan klopt dat ook wel wat op die site staat. Ze doen dat omdat dan in de meeste gevallen  het hartje goed te zien is, geloof ik. Dat is dan een gerust stelling voor de aanstaande paps en mams. Spannend hoor!

Ik weet niet wat je ziet als je 5 weken en een paar dagen zwanger bent...je ziet vast wel iets! Vanmorgen wezen sporten, mooi in een relax tempo. Ik ga niet zo intensief sporten als eerst, ik ben namelijk snel moe en jullie?

Liefs Lientje

Oja, familie is bij ons al op de hoogte ivm het afzeggen van de reis. Toen had ik een beeld mee wat ik zelf heb gemaakt van speksteen. Het is een ruwe steen waarin je een ongeboren kindje ziet, de link werd in de meeste gevallen gelegd . We hebben het beide ouders en broer en zus plus aanhang verteld. Een goede vriendin van mij, dat is gelijk een collega die weet het ook, zij maakt de roosters.

Vrienden vertellen we het rond de 10 a 12 weken, na de 1e controle, wanneer we zeker weten dat alles in orde is.

Liefs Lientje

Hoi!

Bij 5 en een halve week kan je het hartje vaak nog niet horen. Daarom maken ze meestal zo vroeg geen echo. Anders maak je je zorgen om niks. De grootte van het kindje bepaalt dan hoever je ben. Bij 6 weken is de lengte 0,2 tot 0,4 cm.

Wij hebben het nog niet verteld, alleen mijn beste vriendin weet het. Die stond ineens aan de deur toen ik de test net gedaan had. En toen kon ik het echt niet voor me houden! Volgende week gaan we een lang weekend weg met mijn familie, dan gaan we het vertellen. En de week erna zijn mijn schoonouders 30 jaar getrouwd en willen we het hun vertellen.
We hebben een t-shirtje laten bedrukken bij simply colors.
Op de voorkant staat:
Nu ben ik nog klein...
Op de achterkant:
maar ik 2008 zal ik grote broer zijn!!!

Alsde familie het weet gaan we het op me werk vertellen en aan de vrienden.

Dat krijgt Luca aan, hij word morgen 1 jaar alweer!!

Ik ben vandaag ook gaan sporten, heb advies gevraagd en tot 12 weken mag je gewoon intensief trainen. Daarna mag je hartslag niet meer dan 80% van het maximum wat jou lichaam gewend is zijn. Ook mag je vanaf 12 weken geen buikspieroef meer doen. Ik krijg nu extra begeleiding. Dit omdat ik hypermobiliteit heb, moet mijn beenspieren goed trainen. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ruim een half jaar in de ziektewet gezeten hierdoor. Daarom gaan we het nu anders aanpakken!
Ik ben nu ook wel erg snel moe. Verder heb ik nergens last van, gelukkig!

Liefs, Larissa

Terug
Bovenaan