Wanneer....?

hoi larissa

ik heb de vk gebeld toen ik 5a 6 weken was ivm de 10wk screening die je kan laten doen (heb ik niet laten doen)
maar mijn eerste afspraak was al met 7 1/2 week en er werd gelijk een echo gepland voor de zw duur
deze werd gedaan toen ik 8wk en 4 dagen zwanger was
en met 12 weken nog een keer
en sinds die tijd gewoon onder controle geweest

en even een antwoordt op jou antwoordt
met mij gaat het goed   ben nu 30 1/2 wk zwanger van nr 4   ben 4 aug uitgerekend
en anne fleur is de 26 EEN JAAR geworden

he van harte gefeliciteerd met je zwangerschap   ik hoop dat je je een beetje goed voelt en dat je een voorspoedige zwangerschap hebt
leuk om je weer te spreken

gr eugenie

Hoi meiden,

Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga denk ik morgen deVK maar eens bellen dan.
Zit ook met wat vragen, dus zou wel fijn zijn als ik snel langs kan gaan.

Lientje79, Jij ook gefeliciteerd!! ik heb nog geen zwangerschapskwaaltjes. Wel heb ik alweer last van "weke" knieen. Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook en heb ruim 4 mnd na mijn bevalling moeten revalideren. Daar wil ik nu wel optijd bij zijn dus heb morgen al een afspraak met de fysio. De HA is bij mij al op de hoogte, ik moest daar vrijdag zijn dus kon het gelijk vertellen.

Iris,Jij ook gefeliciteerd!!  Hoe was het bij de HA vandaag? Ik ben ook niet van de wolk af te slaan, wil het zo graag met mijn familie en vrienden delen. Heb nl in April nog een miskraam gehad, mijn vriendin was toen wel zwanger. Ze is 3 a 4 weken verder dan mij. Het lijkt me zo leuk om nu lekker samen zwanger te zijn. Maar moet nog even mijn mond houden.

Eus, Anne Fleur word vast ook al een grote meid! Wat een verschil met vorig jaar eh?! Ongelofelijk dat een kindje het eerste jaar zo'n enorme ontwikkeling doormaakt. Ik ben er bij Luca nog altijd verbaast over, terwijl hij best een luie baby is.
Hopelijk voel je je goed? toch niet teveel last van de kwaaltjes gehad??
Ik nog niet. Maar wat niet is kan nog komen, het is allemaal nog heel pril natuurlijk!

Liefs, Larissa

hoi meiden,

ben vandaag bij de ha geweest, en zij heeft me van alles verteld over wat wel en niet mag eten en drinken tijdens de zwangerschap, en me bloeddruk gemeten die was goed..

en ik krijg hulp bij een hele slechte gewoonte van mij: ROKEN,

ik was/ ben een verstopte roker, rookte anderhalf pakje per dag, vanaf moment dat ik wist zwanger te zijn, rook ik 8 a 10 per dag, maar nog steeds vind ik dat teveel, ik krijg nu 3x in de week gesprekken om mijn motivatie hoog te houden, want wil zo graag niet voor mezelf maar voor dat ukkie, en moet daar vrijdag voor het eerst heen

heb ook gelijk telefoonnumme gekregen van de verloskundige bij mij in de buurt, ik mocht gelijk bellen van de ha, dus dat ook gedaan alleen had ze de agenda niet bij de hand want haar collega had spreekuur, dus belt ze morgen terug voor de 1e afspraak,

vind het allemaal zo spannend

oja de ha vroeg ook nog of er geboorteafwijkingen waren in de familie of erfelijke ziektes, gelukkig niet..

haha wilde dit even met jullie alleen delen heel verhaal geworden

Liefs Iris

Hee iris,

Dat is mooi op tijd! Mijn mannetje heeft gebeld met de HA en daar gaan we 15 juni heen, mmmm, als ik jou verhaal lees is dat wel erg laat. Wel heeft hij aan de assistente gevraagd onder welke vk praktijk wij vallen. Ik heb hun website bekeken en die kan ik bellen zo rond m'n 8 weken, ik ben benieuwd wanneer jij er terecht kan.

Liefs Lientje

Hoi meiden,

Wat goed Iris dat je wil stoppen met roken  voor je kindje! Lijkt me inderdaad een lastige opgave als je lang en veel rookt. Ook goed dat de HA je daarin wil begeleiden.
Al wat bij jou de HA heeft gedaan, doet bij ons de VK op de eerste afspraak. En bloeddruk meten doen ze elke afspraak.
Leintje, begeleid bij jullie de HA of de VK de zwangerschap + bevalling??
Hier de VK, die zitten alleen het ziekenhuis. Wij hebben helaas dus geen mogelijkheid om thuis te bevallen.

Liefs, Larissa

Hoi Laris,

Nee, de vk weet niet hoe het zit qua afstand en thuis bevallen. We hopen dat het wel mag en kan tegen die tijd. Maar ja, ik mag pas na 15 juni met de vk bellen voor een afspraak en dan krijgen we hopelijk antwoord op al onze vragen.

Liefs Lientje

Hoi Lientje,

Zelf vind ik dat erg laat. Maar overal gaat dat toch weer anders dan.
Meestal hoor ik nl vrouwen die weten dat ze zwanger zijn. Gelijk naar de HA gaan en daarna een afspraak maken bij de VK.
Ik ga straks de VK bellen. Hun kunnen mij vertellen bij hoeveel weken ik langs mag komen. En dan kan ik gelijk een afspraak maken.
Zou je voor een thuisbevalling kiezen als dat mogelijk is??
Of heb je daar nog helemaal niet over nagedacht?

Liefs, Larissa

Ja, ik vind het zelf ook vrij laat, maar ja, zo zijn de regels nou eenmaal... Als het kan en het gaat goed, zou ik graag thuis bevallen. We had het er wel eens over gehad voor we zwanger waren en hadden toch allebei wel die wens (indien mogelijk).

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan