wanner van 5 flessen naar 4......

Hallo,

Ik heb een dochter van bijna 3 maanden en ze doet het erg goed. Ze slaapt sinds 6 weken van ´s avonds 23.00 tot de volgende ochtend 6.00/6.30. Echt ideaal!!!!Ze krijgt nu 5 flessen van 180ml en 6 scheppen nutrilon, maar wanneer worden dat er 4. zodat de fles van 22.30 vervalt. Moet er dan nog meer voeding in de flessen? Of zegt het CB wanneer je van 5 naar 4 flessen gaat?

Groetjes
 
Hoi,

fijn he, als ze doorslapen!!!

Mijn zoontje is nu net 6 maanden en ik ben pas net overgestapt van 5 naar 4 voedingen, omdat hij nu ook wat meer bijvoeding krijgt (groente en aardappel/rijst) en hij minder nodig heeft. Maar ik geef borstvoeding en kan me voorstellen dat dat weer anders is dan flesvoeding.

Staat er niks op die pakken?? (hoeveel schepjes bij hoeveel kilo, bij hoeveel maanden  enz...).  

groetjes,
Judith
 
he hallo,

Mijn dochter zat al met 3 maanden op 4 flessen. Ze kreeg 5x 150cc+5scheppen(dus ierdere 4 uur) per dag. Nu krijgt ze 180cc  + 6 scheppen per dag. Het is wel zo dat de tid ertussen langer is geworden en er nu 5 uur tussen de flessen zit. Dus zitten we alsnog met een fles om 23.00 . Dat hou je voorlopig wel hoor tot de kleine naar 3 gaat. Enneh gewoon je gevoel volgen. Als jij denk dat je kindje er aan toe is, proberen....Je merkt snel genoeg of het te weinig is. Mijn dochter at altijd al slecht en dronk dr flessen heel slecht en het is eigenlijk gaandeweg zo gegaan dat ze nu nog maar 4 flessen krijgt.

gr. Linda
 
Hoi,

Grappig, ik heb een dochtertje van 3 maanden en stelde een dagen geleden dezelfde vraag op het septemberforum. Ze krijgt ook 5 x 180 ml en vind het heel vermoeiend om elke avond tot 11 uur wakker te blijven.
De antwoorden die ik kreeg en ook op internet vond, was dat je bij 5 of 6 maanden je van 5 naar 4 flessen kan gaan. Maar ik heb ook gelezen dat als je kind 7 kilo weegt je ook naar 4 flessen kan. Mijn dochtertje is rond de 6400 gr en als ze 7 kilo weegt (dat zal wel eerder zijn dan 5 maanden) dan ga ik het gewoon proberen. Nu is het nog te vroeg, want haar bloedsuikerspiegel kan te ver dalen als ik haar langer dan 8 uur zonder voeding laat slapen. Dat heb ik in ieder geval gelezen. Wat je (en ook ik) wel al zou kunnen proberen, is de voeding van 2300 vervroegen naar 2200 of 2100. Als je nog andere dingen hoort, wil je het dan laten weten.

Groetjes
Dees
 
Heerlijk dat je zo'n goede slaper hebt!

Wij zijn overgegaan van 5 naar 4 flessen toen ons zoontje uit zichzelf de fles van 23.00 uur niet meer op wilde drinken nadat we hem wakker hadden gemaakt. Dit gebeurde bij ons pas toen ons zoontje zes maanden was (we hebben een hongerige baby en geven ook speciale voeding voor hongerige babies......). Iedereen zei me ze geven zelf aan wanneer ze die extra fles niet meer nodig hebben, ik dacht het gebeurd bij ons nooit maar hij gaf het toch uiteindelijk zelf aan. Wat je eventueel kan doen als je het erg vervelend vind om tot 23.00 uur op te blijven de fles van 23.00 uur iedere keer een half uur eerder geven. Dan komt fles 4 en fles 5 steeds dichter op elkaar te zitten en zal ze de fles waarschijnlijk niet meer willen hebben.
Overigens hoef je (als je dochtertje helemaal goed op gewicht is) voor zover ik weet dan niet meer in de fles te doen. Bij ons was ons zoontje natuurlijk al wat ouder en at inmiddels ook al groente en fruit dus weet het niet helemaal zeker. Maar wij zijn gewoon zes schepjes blijven geven.

Succes!

Annemiek
 
Bedankt meiden,

Ik heb aan alle adviezen wat. Misschien kan ik proberen om de fles naar 22.00 uur te doen en dan maar hopen dat ze doorslaapt tot 6.00/6.30 uur.

Groetjes
 
Hoi Maart,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar.
Dit geld natuurlijk voor iedereen.

Wat je zou kunnen proberen om de ochtend tijd wat te verlaten is de laatste voeding ophogen.
Ik heb dit gedaan op advies van het cb en onze tweeling slaapt wel tot 9 uur smorgens.
Dit is het uiterste wat ze van mij mogen slapen.
En ik moet ze vaak wakker maken.

Ik zit zelf ook met het feit 5 of 4 voedingen.
Maar omdat onze jongens pas zo laat wakker worden zit er vaak maar 3 tot 3,5 uur tussen de voedingen. Hierdoor is het moeilijk om een voeding op te hogen of zelfs te laten vervallen. Want als ik ze meer geef hebben ze nog geen honger, maar als ik ze niet meer ga geven dan wennen ze niet aan de hoeveelheid.
Onze jongens krijgen namelijk nog 4 voedingen van 150 ml en de laatste van 180 ml.
Ik  heb sinds van de week een voeding naar 160 ml gezet.

Maar ik zit dus met het feit dat er zo weinig tijd tussen zit.
Ik weet het ook niet.
Ik doe maar wat mijn gevoel me ingeeft.
En als dit niet goed is merk ik het wel aan de jongens of ze zeggen het op het cb.

Ik heb er geen gebruiksaanwijzing bij gekregen en doe mijn best.
Meer kun je niet doen. En ze gaan er niet dood aan als ze meer voeding krijgen en als ze te weing krijgen merk ( lees hoor ) je dit vanzelf.

Veel succes.
groetjes, Mirjam
mama van Tom en Tim 28-9-05
 
hallo dames,
Ik zit met hetzelfde, ons manneke is nu 12 weken.   hij is 65cm en weegt een 6,5 kilo ongeveer.
en krijgt 5x 190cc maar sinds een week drinkt hij de fles niet meer helemaal leeg, ook meld hij zich niet echt na 4 uur van de honger. dit heb ik ook gehad toen ik van 6 naar 5 voedingen ben gegaan. hij begint wat te spelen met de speen van de fles en heeft de grootste lol, en drinken ho maar. dus ik heb nu het idee dat hij gewoon na 4 uur nog geen honger heeft.

vandaag wilde ik gewoon eens kijken wanneer hij zich meld voor de fles ( dan gaan ze ten minste leeg) hoe doen jullie dat   verder, krijgt hij dan rijstebloem of zo in de fles??

groetjes Desiree en thomas

 
Terug
Bovenaan