wanner van 5 flessen naar 4......

Hallo allemaal,

Ook wij zaten met dezelfde vraag. Ons zoontje is nu 4,5 maand en krijgt 5 voedingen van 180 cc. Zijn laatste voeding krijgt hij tussen 22.30 uur en 23.30 uur. Wij moeten hem hiervoor altijd wakker maken.  Het is vorige week een keer gebeurd dat wij in slaap zijn gevallen. Hij werd gewoon op de normale tijd wakker!
Vandaag heb ik de vraag voorgelegd aan het cb. Zij adviseren nu 4 voedingen van 210 cc. In de laatse voeding kunnen we nu rijstebloem toevoegen.
Vanavond gaan we het proberen dus ik ben benieuwd!

Succes allemaal.
Groetjes Ilse
 
Hallo ik heb een foldertje van het cb gekregen en dit zijn hun richtlijnen.
3 mnd tussen 4800-6600 gram 5keer 140- 200ml flesvoeding.
4 mnd tussen 5400-7400 gram 5 keer 160-200ml flesvoeding.
5 mnd tussen 5900-8000 gram 4/5 keer 200 ml flesvoeding.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groetjes jessie
 
Hoi,
Ik zou niet heel snel over stappen op 4 voedingen. Mijn schoonzus had dat ook gedaan en toen haar zoontje in het ziekenhuis kwam te liggen, hadden ze zoiets van:Drink jij   ook 4 keer op een dag een teil met water leeg??  Toen is ze toch maar weer overgestapt op 5 voedingen en dan gewoon de normale hoeveelheid. Is ook lekkerder voor het buikje.
Groetjes Irma
 
Ook ik zou nog op vijf voedingen proberen te blijven. Je zou ook wat 30 cc minder kunnen doen per fles en misschien lukt het dan wel met 4 uur ertussen? Ik heb ook wel gehoord dat 4 grote flessen per dag het maagje te veel kan oprekken, dus ik zou er wel voorzichtig mee zijn!
Groetjes, Patricia
 
Hallo,

ook ik zat met een probleem daarmee.
Mijn dochtertje nu 4.5 maand,was met 2.5 maand al naar 4 flessen!
De reden was dat zij niet wakker wilde worden,en was ze wakker dan had ze geen zin in de fles,gevolg was dat ze ging spugen.
Ik heb hetzelfde bij mijn zoontje gehad,en ook met hem werkte het beter met 4 flessen.
Ik had liever 4 flessen die wel binnen bleven met een wat hogere inhoud dan 5 met minder en dat dat er weer uit kwam.
Heb dit ook zo bij het cb.verteld,en zei zij dat geen 1 kind hetzelfde is,en je moet doen wat je zelf ook denkt wat goed is.
Maar ik zeg er wel bij ,geen 1 cb. is het zelfde!
Bij mijn zoontje was ik nog onzeker,het was toch de eerste,maar zo langzaam aan leerde ik wel op te komen voor wat het beste was voor mijn kind ipv de boekjes te volgen.
Het gaat erg goed met 4 voedingen,s,avonds krijgt ze om  20.00 de laatste met pap.
En s,morgens tussen 8 en 9   wordt ze altijd met een lach wakker!
Ze krijgt meestal de ochtend 210ml water met 7 scheppen,en de rest
180 op 6 scheppen.
Dat is natuurlijk ook opgebouwd.
Het is altijd even  uitproberen hoe iets gaat.
succes
 
Hoi,

Wij zijn al heel snel begonnen om Eelco (nu 4 1/2 mnd) om 19,30 uur een fles te geven en daarna niet meer wakker te maken. Dat is even buffelen, want hij komt eerst nog om 23.00 uur maar schuift dit zelf telkens een uurtje of twee op. Nu hij om 19.30 uur een papfles krijgt is het helemaal goed, want hij valt in slaap tot de volgende ochtend 8 uur. Succes!
 
Terug
Bovenaan