wanner van 5 flessen naar 4......

hoi mijn zoontje is nu 41/2 maand en  krijgt zijn 4 fles van 180 water 6 schepjes voeding om ongeveer 18.00 uur en gaat dan rond half 7 in bad en is daarna erg moe en valt dan in slaap en word niet wakker voor zijn laatste fles en slaapt dan door tot 8 uur dit deed hij uit zich zelf en ik heb hem ook nooit wakker gemaakt voor de fles hij doet dit nu 2 weken. ik denk dat ze uit zichzelf overgaan op 4 flessen. groetjes peggy
 
Hoi allemaal,

Onze zoon Luka (18 weken) krijgt sinds een week ook  4 flesvoedingen (180 water + 6 schepjes).

Al vanaf dat hij  6 weken is ging hij rond 19.00 uur naar bed en sliep de rest van de avond. We hebben altijd veel moeite moeten doen voor de voeding van 22.30 uur. Hij was dan haast niet wakker te krijgen en dronk slecht (vaak maar een halve fles). Toch deden we dit om te zorgen dat hij niet 's nachts bleef komen. Vanaf 10 weken sliep hij de nachten ook door. Toch steeds om 22.30 wakker blijven maken voor een halve fles. (dit adviseerde het cb)

Vanaf dat Luka 16 weken is krijgt hij fruit en een weekje later groente. Dat ging meteen erg goed. Toen hebben we besloten om hem om 19.00 de laatste fles te geven (later redt hij echt niet) en niet meer wakker te maken om 22.30 uur. Nou, hij slaapt nu keurig klokje rond!

Ik moet erbij zeggen dat het een flinke jongen is, nl. 68,5 cm en 7100 gram. Ze zeggen hier op het cb dat ze best langer dan 12 uur zonder voeding mogen, omdat het verhaal achter de dalende bloedsuikerspiegel achterhaald is. (Alleen in het begin mogen ze niet langer dan 8 uur zonder voeding en hele kleine kindjes niet langer dan 12 uur). Maar die mening verschilt erg per cb!!

Ik vind dat iedereen naar zijn eigen kindje moet kijken en niks moet forceren! Succes!

Groetjes, Hille
 
Vorige week ben ik bij cb geweest en hoorde daar dat, wanneer je je kindje moest wakker maken om 23.00 uur, dat ik gewoon kon proberen haar te laten slapen. Ze is nu 4 en een halve maand en 6800 gram. Ik ben dezelfde dag flessen van 180 ml met 6 schepjes voeding overgegaan en heb haar laten slapen na de laatste fles van 20.00 uur.

Ze slaap nu heerlijk door en wordt uit haar zelf wakker om ongeveer 7.00 uur. ideaal. Voor de rest geef ik haar dan de fles om 7.30, 12.00, 16.00 en 20.00. Zo om de vier uur dus. Heel soms vraagt ze zelf om meer en dan krijgt ze ook meer, maar dat is maar een enkele keer gebeurt.

Van een vriendin hoorde ik dat op het cb geadviseerd was dat ze ouder dan 5 maanden moeten zijn of zwaarder dan 7 kilo om over te gaan op 4 flessen. Mijn eigen meisje is dus eigenlijk te vroeg. Ze geven het dus uiteindelijk zelf aan wat ze willen.
 
Bij ons adviseerde het CB om over te gaan naar 4 flessen. Dit omdat we Famke echt wakker moeten maken voor de laatste fles (voor de fles van 20:00 trouwens ook) In de fles van 20:00 uur  voegen we rijstebloem toe. Vanacht voor het eerst geprobeerd, ze werd om 3:00 uur wakker. Dus maar even afwachten hoe het gaat als we het een paar dagen aanhouden.
Dus ik denk dat je kindje zelf aangeeft waar hij/zij behoefte aan heeft. Ga op je eigen gevoel af.
Succes
 
Wij hebben bij onze zoon toen hij naar 2 maanden op 5 flessen overgingen om de  4 uur.
het hem zelf uit laten zoeken kreeg om 19.30 zijn laatste fles en dan liet ik hem slapen totdat hij wakker werd dit is een maand lang 1 x per nacht geweest ergens tussen 2 uur en 5 uur. En sinds die maand slaapt hij iedere nacht lekker van 19.30 tot ongeveer 7.30 heerlijk nou moet ik er wel bijvertellen dat hij een grote vent is want met 3 maanden was hij al bijna 7 kilo.
 
Wat reageert elk cb toch weer anders he! Het is niet te geloven.
Onze zoon was met geen tien paarden   wakker te krijgen voor de fles van 23.00 uur. Maar volgens het cb moesten we dit toch echt doen (hij was toen 2 1/2 maand). De arts had volgens mij allang met pensioen gemoeten, echt alles wat ik deed had ze wel iets op aan te merken. Nu heb ik al ervaringen met het cb doordat dit de tweede is, maar je zal maar onzeker zijn!!!
Mijn advies: doe wat je hart je ingeeft, je moedergevoel is toch het allerbelangrijkste!!
 
Terug
Bovenaan