was het gepland??

hallo,
Ik ben nu 16 weken zwanger en inmiddels weten veel mensen in onze omgeving dit.
Nu krijg ik wel eens de vraag "was het gepland?"
Ligt dit nou aan mij of is dit een hele onbeleefde vraag?
Ik ben 25 en zwanger van onze eerste. Volgens mij is dit geen hele rare leeftijd om een kindje te krijgen. Daarnaast ben ik vorig jaar getrouwd, dus heb een stabiele relatie. Ik kan deze vraag begrijpen als ik heel jong was en geen vaste relatie had. Maar nu vind ik het maar een rare vraag. Of ligt dit echt aan mij? Hebben jullie hier ervaring mee?
 
Hoi ik weet er alles van.
Ik was 23 toen ik zwanger werd van onze eerste (gepland). Die vraag heb ik toen ook vaak gehad. Terwijl mensen wisten dat mijn vriend en ik al een hele tijd bij elkaar waren en zelfs samen woonde.
 
Hoi,

Ik was 19 toen ik zwanger was van de eerste.
Toen kreeg ik al de vraag of het gepland was of niet.
Nou dat was toen zeker niet het geval.
Mijn man, toen nog vriend en ik waren nog geen anderhalf jaar samen toen onze dochter geboren is.

Nu ben ik zwanger van de 3de, en ben nu 26.
Nu krijg ik weer de vraag was het gepland?
dit was ook zo met mijn 2de zwangerschap.

eigenlijk kijk ik er niet raar meer van op dat ik de vraag krijg.

maar ik vind het soms wel vervelend.
maar goed wat doe je eraan?
als je zelf maar weet dat het gepland of niet gepland is.

Bij ons was dit kindje ook niet gepland.
Maar zeker heel erg gewenst.

groet sjoukje
 
Hoi,

Ik was 19 toen ik zwanger was van de eerste.
Toen kreeg ik al de vraag of het gepland was of niet.
Nou dat was toen zeker niet het geval.
Mijn man, toen nog vriend en ik waren nog geen anderhalf jaar samen toen onze dochter geboren is.

Nu ben ik zwanger van de 3de, en ben nu 26.
Nu krijg ik weer de vraag was het gepland?
dit was ook zo met mijn 2de zwangerschap.

eigenlijk kijk ik er niet raar meer van op dat ik de vraag krijg.

maar ik vind het soms wel vervelend.
maar goed wat doe je eraan?
als je zelf maar weet dat het gepland of niet gepland is.

Bij ons was dit kindje ook niet gepland.
Maar zeker heel erg gewenst.

groet sjoukje
 
Ik was 24 toen ik gepland zwanger werd van de oudste, toen kregen we ook wel eens de vraag van ''was het gepland?''. Toen onze oudste 8 maanden oud was werd ik zwanger van de jongste. Toen kregen we echt vaak de vraag ''was het gepland?" Blijkbaar verwachten mensen niet als je 25 bent, dat je dan al weer snel zwanger wordt van een tweede en dat het dan ook de bedoeling was. Gemiddeld zijn vrouwen tegen de 30 als ze zwanger worden van hun eerste kindje, en als je dan toch nog jonger bent kijken mensen daar mischien een beetje van op omdat het dan opvalt dat er ook vrouwen zijn die jonger aan kinderen krijgen denken en/of er aan toe zijn, financieel en geestelijk.
 
Ik was 24 toen ik gepland zwanger werd van de oudste, toen kregen we ook wel eens de vraag van ''was het gepland?''. Toen onze oudste 8 maanden oud was werd ik zwanger van de jongste. Toen kregen we echt vaak de vraag ''was het gepland?" Blijkbaar verwachten mensen niet als je 25 bent, dat je dan al weer snel zwanger wordt van een tweede en dat het dan ook de bedoeling was. Gemiddeld zijn vrouwen tegen de 30 als ze zwanger worden van hun eerste kindje, en als je dan toch nog jonger bent kijken mensen daar mischien een beetje van op omdat het dan opvalt dat er ook vrouwen zijn die jonger aan kinderen krijgen denken en/of er aan toe zijn, financieel en geestelijk.
 
ik was 26 toen ik onze eerste kreeg ik vind het een brutale vraag ik zou dat niet op prijs stellen als ze dat tegen mij zouden zeggen ben nu elf weken zwanger van de tweede en ben nu 32.geniet van je zwanger schap er luister niet te veel naar die mensen. groetjes.
 
ik was 26 toen ik onze eerste kreeg ik vind het een brutale vraag ik zou dat niet op prijs stellen als ze dat tegen mij zouden zeggen ben nu elf weken zwanger van de tweede en ben nu 32.geniet van je zwanger schap er luister niet te veel naar die mensen. groetjes.
 
Terug
Bovenaan