Wasbare luiers

Met nr 2 overgestapt op wasbaar en heel blij mee! Wou dat ik bij nr 1 hier al van wist. Sindsdien geen ongelukjes meer na de nacht. Gebruik 2-delig ((wasbare katoenen of bamboe luier (ik gebruik Hu-Da, valt heel fijn slank maar neemt toch super veel op) en daar overheen een waterdicht broekje). Het kan nogal overweldigend zijn qua merken en systemen dus mijn tip is om bijv @Luierhuis te volgen op Instagram, en te kijken bij Nappy’s. Je kan via hen een gratis consult boeken waarin je alles uitgelegd krijgt. En zelfs een huurpakket nemen zodat je verschillende systemen kan uitproberen en kijken wat past. Je kan ook part-time wasbaar luieren (doen wij; op de opvang heeft hij wegwerp en mijn man vindt het erg moeilijk dus hij doet wegwerp, al doe ik meestal de luiers), het is dus niet 'of-of'. En wat je sowieso kan doen is kiezen voor wasbare zwemluiers; Zoveel leuke printjes en je hebt niet het gedoe dat je elk jaar half open pakken van een bepaalde maat over houdt. Succes! ?
 
Wij zijn ook klant bij de Billenboetiek, en ook bij de Luierhoek. 
Voor de oudste hadden we milovia broekjes met een lulu nature vouwluier. De overbroekjes hebben de tweede niet gehaald. De elastieken gingen stuk. Voor de tweede hebben we een ander systeem gekozen en die vind ik fijner. Totsbots bamboozle stretch maat 2 met mother ease airflow maat L overbroekjes. Dit raad ik aan vanaf een kilo of 5,5 a 6. We hebben een newbornpakketje van milovia ook. 
We gebruiken inlegvellen om poep op te vangen. Was draaien doen we eens in de 3 dagen. We sparen de luiers op in een waszak ipv luieremmer. Planet wise verkoopt fijne. Ik verschoon ook overal onderweg en neem dan een kleiner waszakje mee. Omas en opvang doen ook mee. 
Ik weet niet beter en vind het heel fijn werken. Nooit lekjes ook niet van poepexplosies.
 
We hebben overigens voor de nacht wel een sterker absorberende luier. Een nachtluier: lulu nature dodo bamboe. Zelfde mother ease airflow overbroekjes.
 
Wij hebben wasbare luiers en valt 100% mee. Wij vinden wassen minder gedoe dan nieuwe moeten kopen en afval verwerken. Je kunt bij nappys ook een consult doen: https://www.nappys.nl/informatie-over-wasbare-luiers/consulenten/over-onze-consulten
Je kunt trouwens ook huren om uit te proberen: https://www.nappys.nl/wasbare-luiers/huren
 
Thuis gebruik ik ze constant en ben echt tevreden! Ze zijn milieuvriendelijk en zacht voor de babyhuid. Voor onderweg kies ik soms voor het gemak van een wegwerpluier. Zo heb ik het beste van beide werelden: duurzaam thuis en gemak onderweg. Ik raad het zeker aan om wasbare luiers te proberen. Het is een kleine aanpassing in je routine, maar het verschil dat je maakt voor het milieu is groot! Ik heb mijn wasbare luiers besteld bij Kaatje Katoen en waren ook zeer tevreden met hun service.
 
Terug
Bovenaan