Wasgoed

Hoi hoi,

Ik weet niet goed waar ik deze vraag onder moet zetten maar ik ben heel erg benieuwd hoe vaak jullie wassen per week? En dan bedoel ik voornamelijk de kleding, dus niet beddengoed en handdoeken.
Wij zijn met 5 personen, waarvan 3 kinderen. Wij wassen nu 2x per week op de dag dat ik vrij ben maar dan heb ik vaak 2 of 3 machines was. Zijn er meer mama's die elke avond de wasmachine aan zetten? Want daar zit ik aan te denken om zo niet uren ermee bezig te zijn en dan de volgende dag even op te vouwen en in de kasten te leggen.
Groetjes Marjolein
 
Hier een huishouden met 1 kind en 2 honden. 
Ik was gemiddeld 6/7 wassen per week. Wel omdat we wasbare luiers gebruiken. Maar ook beddengoed, kleding van iederen, handdoeken, kussens en doeken van de honden, soms nog een wasje voor mijn werk. 
Ik doe vaak 2 wasjes per dag. En soms een dag niet. Vroeg op de ochtend als we wakker zijn en aankleden zet ik de eerste aan. En na het middagslaapje van mn dochter de tweede. Was vouwen doe ik vaak op mijn vrije dag na het ontbijt en dan vouw ik 3 a 4 wassen weg, terwijl dreumes even in de slaapkamer speelt. 
Zo heb ik niet het gevoel dat mijn hele dag om de was draait ofzo. Het voelt als een even gauw tussendoor dingetje.
 
 
Hoihoi,
Ik doe elke dag iets aan de was (heb geen droger). Dus wassen/ophangen of opvouwen/strijken of opruimen. Zo ben ik er niet op 1 of meerdere dagen uren mee bezig, maar elke dag een beetje. Bevalt me heel goed!
 
Ik heb 2 kinderen van 4 en 2 jaar en ik doe inderdaad bijna elke avond 1 was. Nu draait er ook weer één. Ik vind het heerlijk zo. Rond 22.00 is ie klaar en dan hang ik m even snel op en ga door naar bed. De volgende dag heb ik altijd wel ergens tijd om 'm weer op te vouwen.

Overdag was ik ook wel eens hoor, maar ik doe het toch graag in de avond. Dan heb ik alle was weer verzameld en is de wasmand weer vol. Ik was denk ik zo'n 6 wassen per week, 4 daarvan in de avond en 2 overdag.

Dus de was gaat hier altijd door, maar dat vind ik wel fijn. Ik heb maar een klein huis en weinig ruimte voor vuil wasgoed en heb een hekel aan een overvolle wasmand.

Vaak hebben de kinderen ook vlekken in hun kleren die ik gelijk wil wassen, dus dan was ik dat s avonds en dan zoek ik gelijk was erbij in dezelfde kleur. Is t gelijk netjes weggewassen.

Ik zou nooit alles in 1 dag kunnen wassen omdat ik niet alles in de droger wil doen, geen ruimte heb om alles op te hangen in 1 dag en ik dus niet van een volle wasmand hou haha.
 
Ik zet ook wel eens de timer aan zodat de wasmachine s nachts draait en om 6.30 klaar is.

Want als ik om 7.00 een was aan zet, is ie 10.00 klaar en dan ben ik altijd op pad met de kinderen. Dan heb ik pas rond 12.00 tijd om de was op te hangen en dat loopt gewoon niet lekker ofzo. Ik doe het daarom liever s ochtends vroeg al of s avonds laat:)
 
Heel bewust zet ik de wasmachine snachts aan. We hebben (nog) 1 kindje. Dat betekent dat ik met 4 nachtwassen wel uitkom. Ik heb een combi machine, dus handdoeken e.d. droog ik dan gelijk. Vaak smorgens vroeg hang ik het snel op.
 
Dat klinkt lekker wat andere moeders kunnen doen.. Wij hebben een dreumes die snel overal van wakker word en helemaal van de wasmachine en droger. Het is voor mij puzzelen tussen slaapjes in overdag. Ik was meestal 1 a 2 keer per week hierdoor, anders had het wel op 1 volle dag gekund. Mijn wassen zijn donker en licht en hang ik op de waslijn (2 machines). Werkkleding met ondergoed, beide werkkleding dus normale kleren zijn beperkt (1 machine). Handdoeken (1 machine). Beddengoed (1 machine) en sokken (1 machine) apart vanwege de aanwezig van hondenharen en gaan in de droger. Soms nog een boxkleed, hondendeken oid maar niet wekelijks meer. Timer aan zodat het klaar is bij thuiskomst doe ik ook nog wel eens. Ouders, 1 kind en 2 honden, wasmachine en droger kunnen tegelijk aan)
 
Wij zijn met twee volwassenen en 1 kind.
Ik doe elke dag een was. (Muv van mijn werkdagen) Bont en wit om en om... Meestal hang ik groot gedeelte van bont op. Scheelt me weer strijken ?
Wit en beddengoed gaat in de droger.
 
Terug
Bovenaan