Wasgoed

Ik doe om de 1 a 2 dagen de kledingwas. Die zet ik meestal aan in de ochtend zodat ik het op kan hangen als ze in bed liggen in de middag. Wij zijn met 2 volwassenen en 2 (binnenkort 3) kinderen.


Opvouwen vind ik wel echt een vreselijk werkje. Dus dat doe ik meestal in de ochtend als de jongens lief aan het spelen zijn en ik nog geen smoes heb verzonnen waarom ik het morgen ga doen
 
Wij hebben twee jonge kinderen. We hebben in totaal gemiddeld 5 wassen per week. Die werk ik voornamelijk in het weekend er doorheen en soms op de woensdag ook als ik misgrijp. Hoort er een beetje bij.
Vooral met een baby had ik heeeel veel was!
 
Ps. Strijken begin ik niet aan. Opvouwen ook niet. T-shirt/jurkjes doe ik aan een hanger en broeken/rompers in een bakje. De was vind ik niet zo erg om te doen. Doe ik vaak wanneer de kinderen boven op de slaapkamers spelen. Die ik ondertussen de was.
 
Ik doe gemiddeld 5-8 wassen per week. Vanwege co-ouderschap zijn mijn 2 kids er de helft van de week en nu een kleine baby erbij. Ik zet vaak de wasmachine aaan mnet timer dat als ik wakker word de was klaar is.
Ondergoed sokken, beddengoed en handdoeken gaan in de droger rest hang ik op. Babykleertjes vaak ook in de droger met de hydrofiele luiers (was vaak de baby was apart)
 
Mag ik vragen waar jullie de was ophangen? Ik zou dat ook graag willen maar weet niet waar. Wij hebben geen aparte kamer waar ik dit op kan doen dus dan wordt het op een droogrek in de woonkamer maar dat vind ik ook niet alles omdat onze jongste (10 maanden) hier rond kruipt en zich overal aan op trekt. Dus gaat het al snel in de droger hier
 
Ik werk veel thuis en dan was ik. Was vouwen vind ik een ramp. Dat stel ik altijd heel lang uit. Mijn man heeft naast de wasmachine 3 ijzeren draden gespannen (van de Ikea) daar hangen we de kleding te drogen aan hangers. Ik heb ook een droog rek en daar hang ik kinder kleding aan. Alles staat op zolder in mijn werkkamer. Dus ik krijg weleens opmerkingen van collega’s als ik ze moet videobellen…
 
Ik heb echt een heel klein huis, de wasmachine staat in de keuken en de droger naast m'n wc haha. Anders hadden we nergens ruimte. In m'n eigen slaapkamer staat in een hoek een wasrek. Niet zo gezellig, maarja je moet wat. We hebben maar 2 slaapkamers (en 2 kinderen dus die slapen al samen en daar is geen centimeter ruimte over), geen zolder, een mini woonkamer, geen bijkeuken of grote gang. Dus de enige plek waar het wasrek past is in onze slaapkamer. Dus nouja, het went ;) Je hebt vast ergens in huis een hoekje waar je een wasrek kwijt kunt..
 
Terug
Bovenaan