Wassen en strijken.

Hallo,
Ik zou van de week even bezig met het wassen van de kleren(of nou ja mijn moeder gaat het doen) en nou vroeg ik me af wat kan bijvoorbeeld wel in de droger en wat niet? En hoe zit het nou met strijken ik heb er namelijk echt geen kracht voor om alles te gaan strijken en heb ook geen strijkplank en volgens mij ook geen ijzer. Dus weet iemand hoe dat zit?

Xx
 
Denk dat het toch verstandig is om nu een strijkplank en een stoomstrijkijzer te kopen (die gaan een stuk lichter) Zeker de luiers komen heel gekreukt uit de droger. Ik heb alles voor het eerst gewassen en buiten gedroogd. En vervolgens alles gestreken. Als je het niet kan in 1 keer, spreid je het toch gewoon uit? Ik heb over de mijne ook 5 dagen gedaan hoor. Dat maakt niet uit. Kleertjes deed ik zo min mogelijk in de droger. Ze worden er niet mooier van.
 
Dit is mijn eerste kindje en ik ga de komende weken ook beginnen met alles wassen en strijken. Kijk gewoon op de labels van de kleertjes hoe je het moet wassen. Dat is het aller makkelijkste. En ben het met supertje eens is wel verstandig nu een strijkplank en ijzer aan te schaffen.
 
Ik strijk eigenlijk bijna niks van de kinderen. Hooguit het (zicht)randje van het lakentje, maar dat is het dan wel. Hydrofiel luiers gaan bij mij niet in de droger, want dan nemen ze aanzienlijk minder vocht op en als je ze vervolgens nog strijkt, dan nemen ze helemaal geen vocht meer op. Dus die gaan netjes aan de waslijn en dan zijn ze én snel droog én je kan ze zonder strijken opvouwen.

Het is dus maar net wat je handig vind. Kleine kleertjes hebben wel vaak de neiging erg gekreukeld uit de droger te komen, dus die strijk ik dan weer wel, maar ik hang ze veel vaker gewoon op de waslijn direct uit de machine (en dan hoeven ze weer niet gestreken te worden).

Er is niets wat "moet" of "niet mag" qua wassen, drogen en strijken. Het is alleen wat je zelf prettig vind. Over het algemeen is het zo dat alles wat uit de droger komt iets meer gekreukeld is en alles wat je op de waslijn hangt langer nat is en dat is zeker met een baby niet altijd handig (tenzij je echt GROTE voorraden kleertjes, hydrofielluiers, lakens etc. hebt).
 
Ik zou het idd ook niet in de droger doen. Je mag trouwens ook geen wasverzachter gebruiken de eerste maanden. Omdat de baby zijn huid nog erg gevoelig is kan hij/zij uitslag krijgen.

Succes!
 
Bedankt voor de reacties. Ik kan dan niet echt de kleren uithangen want ja met dit weer heeft het weinig zin. Mijn moeder heeft een grote droogkamer thuis dus heb al even gebeld en ze wil alles wel wassen en uithangen. Het strijken zit ik nog over te twijfelen ga niet speciaal dat aanschaffen als het toch nooit word gebruikt.
 
ik deed de meeste babypakjes gewoon in de droger vooral die badstof en velours achtige dan blijven ze veel mooier omdat de vezels dan weer gewoon opkomen bij de eerste streek ik alles bij de 2de al niet meer alleen lakens en die die er gekreukt uit kwamen verder niet
 
Hoi, je moet even kijken hoe het uit de was komt. Soms vallen de kreukels erg mee en als je alles netjes ophangt, dan vallen de kreukels helemaal mee.

Ik moet eigelijk altijd mijn beddengoed strijken en dat vind ik een ... klus. Nu leg ik het een tijdje strak neer/deels hangend op mijn strijkplank en weg zijn de kreukels.
Dus als jij de kreukelspullen netjes op elkaar legt een paar dagen, dan kunnen de kreukels ook wel weg zijn.

Oja en van de droger. Ik vind een droger echt een luxe, niet iedereen heeft die. Is ook echt geen moeten om het daar in te doen.

xx Yvonne
 
Terug
Bovenaan