Wassen en strijken.

Hoi,
Nou ik had voor dat mijn zoontje geboren was ook alles keurig gestreken. Daarna heb ik eigenlijk nooit meer wat gestreken. De hydrofiele doeken gaan bij mij gewoon de droger in en dat ze wat gekreukt zijn, tja wat maakt dat uit? het zijn geen sierdingen. Je gebruikt ze voor afdrogen enzo, nou dat kan ook prima met een paar kreukjes.
Verder houd ik me qua droger gebruik gewoon aan de was labels, dan gaat het allemaal prima.
Ik heb de eerste maanden wel alles gewassen met Neutral wasmiddel. Ook onze eigen wasgoed omdat je baby daar ook continu mee in aanraking komt.
Na een poosje kan je dan uitproberen of je baby tegen wasmiddelen en wasverzachter kan.
Succes ermee!
Liefs,
Mar
 
Het strijken heeft dus eigenlijk weinig nut? Ik strijk niks eigenlijk want ja meeste kleren kreuken ook wel als je die aan hebt. Ik dacht dat je alles moest strijken voor de bacterieen.....
 
Het nut van het strijken is dat het er netjes uitziet. En ik vind ze daarna juist wel lekkerder drogen. Maar ik ben ouderwets en strijk nog bijna alles. Ik heb er een hekel aan om met een gekreukte broek rond te lopen. Ik zie zoveel mensen waarvan ik denk: joh strijk dat nou eens even. Ziet er een stuk minder slonzig uit. Dus het is voor iedereen iets persoonlijks.
 
Ik strijk eigenlijk helemaal niets. Heel enkel als mijn man een overhemd aan heeft (maar das maar 2 x in het jaar of zo hahhah)
Ik hang het goed uit en dan gelijk goed opvouwen...
En alle kleren/linnengoed zijn kreukel vrij :)

En af en toe gaan de handdoeken, washandjes en dekbedovertrekken in de droger. Voor de rest hangen we alles op.
 
O jee, als ik deze reacties lees ben ik wel een erg luie moeder/huisvrouw, haha!
Ik ben wel in bezit van een plank en strijkbout, maar wanneer die voor het laatst gebruikt is???
Ik heb geen droger, hang alles meteen uit, en dan valt het met het kreuken reuze mee.
 
Volgens mij ben ik ook best luie huisvrouw als ik alles lees. Veel shirtjes die ik draag kunnen niet gestreken worden. Mijn zus zei dat ik anders wel een middagje bij haar mag komen strijken kunnen we gelijk even bijkletsen.
 
ben dan het tegenovergestelde, ik strijk zo goed als alles, mijn vriend draagt heel vaak een blouse,evenals mijn 2 jongens, maar ook beddegoed, t-shirts, spijkerbroeken strijk ik. kan me niet voorstellen dat iemand geen strijkbout en plank heeft. vindt het gewoon veel netter lijken als het gestreken is.
 
Terug
Bovenaan