wastips???

Even een huishoudelijk vraagje aan mijn medemama's:
Ik heb deze week een geweldig mooi wit broderiejurkje met een binnenbroekje (zo'n schattig kort ot en sien pofbroekje) gekocht voor Floor.
Gisteren voor het eerst aan gedaan met het mooie weer. En je raadt het al: na een half uur produceerde madam een gigantische spuitluier die aan alle kanten langs de luier ging. Daar ging het mooie witte jurkje.......helemaal onder de kerriegele vlekken......
Direct uitgewassen met Ariel vloeibaar op 30 graden (heter mag dat jurkje niet...) maar de vlekken zijn er nog lang niet uit .
Hoe krijgen jullie die vlekken uit de kleertjes die niet zo heet gewassen mogen worden????
groetjes van Ruth

Hoi

Vervelend hij die vlekken, bij ons helpt het als we er afwasmiddel op doen effe laten intrekken en zo de was in, was het meestal wel op 40 graden  ondanks wat er op het etiket staat.

Nou succes

groetjes annegien

Ahhhhhhh....wat zonde!!! Dan kun je goed balen he.

Ik heb het ook wel eens gehad bij mijn eigen witte broek, met wassen gingen de vlekken er ook niet uit.
Je kunt proberen om het gehele jurkje in een bak met water met pure Gloor te zetten.
Dus wel het hele jurkje he....Daarna nogmaals wassen.....dit gebruiken wij vaak als we onze witten kleren echt niet meer schoon krijgen.

succes... Daan

Mijn zus is zo'n waswonder... ik niet  
Zij heeft de bekleding van de wieg die jaaaaaren op zolder heeft gelegen in een huis waar wordt gerookt (van die vieze geelbruine vlekken in de roomwitte stof dus) helemaal schoon gekregen. Nadat ik het er dus niet uit kreeg...

Zij deed dat ook met weken in biotex!

Als je alles al hebt geprobeerd dan kun je altijd nog bleek gebruiken.
Als het jurkje toch helemaal wit is kan hij er alleen maar witter van worden.
Succes ermee!

Terug
Bovenaan