Wat als je vriend (nog) geen kindje wil???

Hoi Petra,

Das wel balen joh dat jij wel graag wilt maar je vriend nog niet. Veel praten en misschien wil hij het over een tijdje toch wel. Toen ik in november 2005 iets met mijn man kreeg kende wij elkaar al heel wat jaartjes. Ik had bij mijn ex een mk gehad ik was zwanger geraakt door de pil maar de kinderwens was wel enorm toegenomen. Ik vroeg toen in januari aan mijn man of hij graag kinderen met mij wilde dan zou ik met de pil stoppen maar hij lag toen nog in scheiding en zag zijn dochtertje toen nauwelijks meer dus ik verwachtte dat hij dat niet zou willen maar hij wou dat juist heel graag.

Ik wil je heel veel succes wensen en hopelijk wil hij ook gauw kinderen en kunnen jullie voor een kleintje gaan.

Liefs Fruit Girl

Hi Petra,

Ik zit met eenzelfde uitdaging. Mijn vriend houdt ook vol dat hij er nog niet klaar voor is en het niet ziet zitten om zijn vrijheid kwijt te raken.

Ik was in februari bij mijn huisarts omdat mijn ongesteldheid met de pil steeds minder werd en zij raadde mij aan om ook te stoppen met de pil. Zij weet wel van mijn kinderwens af en we hebben het er over gehad. Volgens haar duurt het gemiddeld 3 maanden voordat de pil is uitgewerkt en aangezien ik al op leeftijd ben  was het dus slimmer om gelijk te stoppen met de pil en dan maar condooms evt. Een vriendin vertelde mij over ovulatietests zodat je precies kunt zien wanneer je ovuleert. Die heb ik toen gekocht, zo'n digitale. Het was voor mij heerlijk om te zien hoe mijn cyclus in elkaar zit. En nu is het dus mogelijk om rond die datum voorlopig geen seks te hebben. Mijn vriend vertel ik precies wanneer ik een smiley  op dat apparaatje heb staan en zo weten we ook wanneer de volgende ongeveer zal zijn. In de vier dagen voor en na die dag vrijen we niet, de andere dagen/weken kan het gewoon wel. Mischien is dat ook wat voor jou en vooral voor jouw vriend? Zo kan hij wennen aan het idee. Mijn vriend vraagt zich alleen wel af waarom niet meer mensen het zo doen. Dus helemaal gerust is hij er niet op. Binnenkort moet ik weer eens met hem praten hierover. Ik wil zo graag. Ik zie het helemaal zitten!

Succes! monika42

PS: Tip op TV: BBC3 als je die kunt ontvangen, is gisteren begonnen met het programma Make me a baby! Daarin volgen ze 100 stellen die zwanger willen worden.

Ik kan het hier bij de Kruidvat krijgen. Het is een wat grotere doos van Clearblue. Er zit een digitaal ding in (net een thermometer) en zeven losse staafjes. Het is wel prijzig, rond de 30 euro, maar ik had en heb het er wel voor over. En nu ik wat meer weet over mijn cyclus, dan heb ik er ook maar 3 per maand nodig. Succes!
monika42

Hallo Petra,

Ik voel helemaal met je mee.
Veleden jaar heb ik precies hetzelfde gehad met mijn vriend.
Hij vond ook dat WE er niet klaar voor waren.
Ik was zelfs zover dat ik de relatie na 10 jaar en 1 jaar samenwonend te beeindigen.
Onze vrienden waren er allemaal mee bezig maar wij niet. Was zo frustrerend, omdat hij niet wilde.
Toen kwamen de feestdagen en we hebben het een en ander in huis gedaan en hebben er voor ongeveer 3 maanden niet meer over gehad.
Tot ineens eind januari uit zijn eigen kwam dat hij ook een kleine wou.
Helemaal dolgelukkig natuurlijk. Wilde gelijk stoppen met de pil.
Uiteindelijk ben ik pas eind april gestopt met de pil op verzoek van hem.
En nu kan het hem niet meer snel genoeg gaan.

Dus ook mijn advies is praten en geduld hebben.
Het loont zich echt.
Succes ermee.

groetjes gizzymo

Terug
Bovenaan