Wat doe je aan tijdens je bevalling?

Uit ervaring: niets moois en vooral iets dat heel erg ruim zit (niet knelt). In het begin van de bevalling  van mijn eerste  had ik een joggingbroek met t-shirt aan later alleen nog een oud nachthemd. Bij mijn tweede had ik het zo warm dat ik helemaal naakt was toen hij geboren was. Ach, je ligt er toch al niet op je voordeligste bij! Vooral bij de geboorte is het zonde iets moois aan te hebben, er komt altijd bloed op je kleren te zitten. En als je mazzel hebt ook meconium.....! En dat is gore zooi!

Ik heb 2 "slobberbroeken" (soort joggingbroek maar dan wat dunner) en een paar (oude) t-shirts. Ga er echt niet op mn mooist bij liggen hoor... Ik wil toch niet dat er tijdens de bevalling foto's worden gemaakt en erna, ach, dat zie ik dan wel weer. Het wordt waarschijnlijk vies allemaal (in ieder geval de t-shirts), dus mooie kleertjes: nee. Dat kan daarna weer.

Ukkie26, 39w4d

Hahaha, Nee het is een supergoede vraag. Ik had daar namelijk niet over nagedacht bij de bevalling van mijn eerste. Ik had dus keurige kleren aan, een net truitje een een iets te strakke bh. Met als gevolg dat het nette truitje na de bevalling absoluut geen net truitje meer was en dat de bh zo strak zat dat we die na de bevalling nauwelijks los konden krijgen toen ik voor het eerst borstvoeding wil geven.

Ik zou dus adviseren om gemakkelijk zittende kleding die vies mag worden aan te trekken en wat de bh betreft ga ik de volgende keer gewoon voor een oude borstvoedingsbh.

Groetjes en veel succes met de kledingkeuze!

Hoi,

Ik heb zo'n heerlijk wijd shirt van H&M met een 3 kwart mouw.
Bij mijn eerste bleek dat een broek volkomen onnodig was. Het begon toen met het breken van de vliezen en ik drupte continu vruchtwater, wat niet op te vangen was met kraamverband ofzo. Ik heb toen ik mijn blote billen rond gelopen en een handdoek tussen mijn benen. Ja, niet echt charmant, maar dat was het beste. Ik kon ook tijdens de bevalling niet goed liggen of zitten, dus heb ik een marathon gelopen door mijn huis en de weeën tussen de deurstijlen (van de wc, slaapkamer, douche, gangdeur....) opgevangen. Toen droeg ik een t-shirt van mijn mannetje, maar die pas ik dit keer niet meer zo goed. En dat shirt van de H&M zit geweldig en kan goed opzij en omhoog geschoven worden als de kleine op mijn borst/buik wordt gelegd.... Daarnaast hou ik mijn badjas standby.

Succes met bevallen!  

Hoi!

Ik kan je nog iets aanraden: een zwart t-shirt (als zwart je tenminste staat...). Dan ogen de foto's van net na de bevalling wat minder bloederig, want op zwart zie je die rode vlekken niet.
Ik heb dus bij de eerste stad en land afgezocht naar een passend zwart t-shirt. Deze keer ga ik weer voor zwart en een zwschapsjoggingbroek. Op een gegeven moment gaat die broek toch uit, maar goed.

Succes! Kaskes

grappig onderwerp. Ik ben nu (nog) niet zwanger, maar ik heb een dochtertje van 18 maanden. Ik ben vreselijk preuts en zag alleen al om die reden erg tegen de bevalling op.
Ik had 2 oversized t-shirts gekocht, ik dacht dan vallen die in elk geval over mijn billen als er even niks hoeft te gebeuren daar beneden.
uiteindelijk ben ik bevallen in de kleren die ik aan had die dag. De bevalling heeft 2,5 uur geduurd en ik ben letterlijk gevloerd. Ik weet niet eens meer wie mijn broek heeft uitgetrokken, ik niet zelf in elk geval.
Dus: maak je niet te druk voor het zelfde geld beval je toch in je goeie kleren :)

groeten Elke

bedankt allemaal voor de reacties.

Ik ga dusnog op zoek naar zo'n oversized shirt, zwart is inderdaad wel een goede tip, en ik heb zo'n lekkere makkelijke zwarte stretchbroek van 30 euro van de prenatal. die zitten zo super fijn en zijn ook zo uit als het moet.

Terug
Bovenaan