Wat doe je aan tijdens je bevalling?

Hoi,
Toen ik in het ziekenhuis aankwam 's nachts had ik mijn positiebroek, topje en trui aan. Kon meteen met broek, trui en ondergoed uit doen want ze wilde meteen weten hoeveel ontsluiting ik had. Ik had 2 big shirts in me tas, donkerblauw en zwart, maar ik had een weeënstorm dus ik was poep chagarijnig en had totaal geen behoefte me om te kleden en achteraf ben ik blij dat ik het niet heb gedaan want ik had het bloedheet!
En heb alles uit me topje en beha gekregen ondanks dat ze meteen poepte toen ze eruit kwam!!!

Heel veel sterkte tijdens de bevalling, liefs Tineke

Had beide keren hetzelfde big shirt aan.... want ja ondanks alle zooi... gewoon schoon geworden hoor. Als het direct de machine in gaat is het sowieso geen probleem en anders weken in water met zout (helpt bij bloedvlekken!)
Bij de oudste lag ik al in het zhuis en tijdens de bevalling had ik heel fijn een lijntje op het hoofd van de baby dus een broek oid was niet mogelijk... nou mocht ik verder ook niet van bed dus hoefde me ook geen zorgen te maken over zichtbaar of niks.

Bij de jongste waren we net naar bed gegaan (en toevallig had ik dus hetzelfde bigshirt aan!) toen het begon en toen we naar het zhuis gingen heb ik een zw.schaps joggingbroek van de stoel getrokken en een lekker warm vest... het vroor toen enorm dus voor over straat geen overbodige luxe.

groetjes,
Marije

haha wat een grappig onderwerp moet zeggen dat ik er nooit overna heb gedacht maar bij mijn vorige bevalling moest ik ineens snel naar het zh. en uiteindelijk had ik alleen maar een rood topje aan nou ja aan.....

ik denk dat het je op dat moment echt niks uitmaakt hoor je denkt maar aan 1 ding nu gaat het gebeuren mijn kindje moet eruit hihi

groetjes sandra

ik was in het ziekenhuis bevallen en mijn zoontje kreeg een draadje voor zijn hartslag op zijn hoofdje dus ik lag alleen met een t'shirt aan ik voelde me daar niet prettig bij want ik kon ook niet van bed af maar ja ik heb er niet zo lang over nagedacht hahaha

Haha, wat een leuke vraag..
Ook ik had een zwart t-shirt aan van manlief...en ook ( heel erg ) geitenwollen sokken. Het is namelijk zo dat je tijdens de bevalling steenkoude voeten krijg omdat je bloedtoevoer allemaal naar je buik trekt...en ja, die sokken hielpen wel een beetje..

hoi hoi.
bedankt voor de tips!!!
ik had er nog niet eens over nagedacht. had dus ook alleen een pijama in de tas gedaan. heb vanmiddag maar 2 goedkope shirts en een broek gekocht. vond het anders wel zonde om in mijn leuke pijama te bevallen. die kan ik daarna mooi aan.

Groetjes,
Sara

Ik had een XL t-shirt aan bij de bevalling van mijn dochter (2-5-2007). Mijn vliezen braken terwijl we op het punt stonden om naar bed te gaan (had mijn pyama al aan).

Ik heb een joggingbroek en t-shirt aangetrokken en in het ziekenhuis heb ik toen dat T-shirt aangetrokken, m'n broek was helemaal nat van het vruchtwater (ondanks kraamverband e.d.), dus toen kon dat t-shirt ook wel gelijk. Verder had ik niks aan, dan konden ze gemakkelijker kijken. Ik lag wel onder de lakens.

Ik moest naar het ziekenhuis ivm zwangerschapsvergiftiging en ik droeg daardoor ruim 10 liter vocht bij me. Ik kon al weken niets meer aan en was van een maatje  38 naar maat 46 gegaan en droeg kleding van mijn moeder, die maat 48 heeft...

Groetjes, Marisa

HIHIHI ik had een t shirt klaarliggen voor het geval de bevalling zou beginnen. Toen ik licht  wat buikpijn had en de vk zei de bevalling is nog niet begonnen heb ik een joggingbroek en een mooi shirt aan gedaan. Een paar uur later braken mijn vliezen en krijg ik spontaan hevige weeen 1 uur later was Eva er 11-08-2007. Ik had dus die mooie t shirt nog aan . Toen de kraamhulp arriveerde heeft ze gelijk alles in de was gegooid en gelukkig is ook alles schoon geworden.

Leuk onderwerp trouwens.

Liefs Linda.

Oja ik lees overal altijd even mee en ben op dit moment nog niet zwanger in juli gaan we voor en tweede wondertje.

Terug
Bovenaan