Wat doe je aan tijdens je bevalling?

Dag meiden,

Vergeet inderdaad die sokken niet!
En denk eraan (als je in het ziekenhuis moet bevallen) dat je het shirt voor je bevalling aanhebt voordat ze eventueel een infuus bij je aan gaan brengen. Want dan kan je hand er niet zo makkelijk meer door. Ja, wel met infuuszak en al, maar tussen je weeën door wil je ook niet teveel getut aan je lijf.
Ik had een wijd T-shirtnachthemd aan met V-hals. Lekker knalrood. Daar zie je het bloed ook niet op...

Groetjes van Vennie

Ik ben blij dat deze vraag gesteld is haha...
nu duurt het nog ff voordat ik moet bevallen, maar altijd handig om zulke tips te lezen en ik zal ze zeker onthouden!

kusss

Idd handig, die tips, :) Voor mij duurt het ook nog 7 maanden, maar goed, :)
Voor bloedvlekken: nooit met zeep en nooit met warm water. Gewoon een dag in koud water te weken zetten, goed uitspoelen en daarna verder nawassen in de gewone was. Wordt altijd schoon, :)

hihihi wat grappig allemaal. ik weet nog dat mijn weeen begonnen en ik me dus helemaal aangekleed had zo van ik ben er klaar voor. toen kwam de verloskundige en die zei ga eerst maar eens even lekker in bad liggen. vervolgens weer aangekleed want op weg naar het ziekenhuis. uiteindelijk ben ik bevallen met alleen mijn sokken aan..... de rest was uit, ik had het zo warm! toen we een paar uur later weggingen lagen mijn sokken nog voor de deur van de douche.

succes allemaal!! en bedenk een ding: het maakt niet uit hoe je eruit ziet. als je bevalt vergeet je alles! enne nog een tipje: vraag aan de verpleegster of ze warme lappen op je onderkantje legt. dat is zo heerlijk tijdens het persen.....

Hoi,

ik had bij alledrie een oud big-shirt an en die heb ik bij alledrie ook direct na de bevalling weg gegooid. Hoefde ik me geen zorgen over vlekken te maken en het ruimde lekker op. Sterkte allemaal met jullie bevaling het gaat zo snel en lijkt bij mij alweer een eeuwigheid geleden.

Groetjes van marloes

ik had een paars t-hirtje aan en een paarse rok
toen de vlizen gebroken werden werd mijn rok erg nat dus die moest uit

ik heb daarna groen jurkje aangehad

geen bloed of dergelijke

of ik kan het me niet meer herrinneren

en mocht je bloed krijgen op je kleren dan moet je het op lage temperatuur wassen
tip van onze kraamvrouw

wat ik deze keer aan doe geen idee

ik vind een jurk het fijnste of een rok want dat draag ik altijd

gelukkig heb ik nog lange tijd tot aan de bevalling

Terug
Bovenaan