Wat doe je?

Hoi,

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat je voor werk doet en of je dit altijd al hebt willen doen? En als je thuisblijfmoeder bent; is dat altijd al jouw wens geweest?

Ben benieuwd naar de verhalen.

groetjes Ida

Hoi,

Ik werk drie dagen in de week als content manager/eindredacteur van een website. In de muzieksfeer, dus superleuk, ontzettend fijne collega's en heel afwisselend met veel adhoc projecten.

Mijn grootste probleem is dat ik in Zwolle woon en in Amsterdam werk. Ik kan vrij veel thuis doen en in de trein werken, maar helaas zit ik dan nog met twee lange dagen. Daar baal ik wel van, maar helaas is er in hier in het oosten niet zo heel veel werk in die branche. Verder is het soms ontzettend rustig en soms (zoals nu) leef ik achter de laptop en is het gewoon te druk. Prive en werk lopen dan ook wel een beetje door elkaar. Maar ja, als ik het niet doe, verlies ik ook alle krenten uit de pap. Ik geloof dat veel parttimers dat probleem wel hebben!

Groetjes, KT

Ik ben thuisblijf mama momenteel
ik heb in de horica gewerkt eventjes, achter de bar..
maar toen ik zwanger raakte...bleef ik gewoon nog werken...Maar ik wist nog niet van dit wondertje..
maar had erg last van buikpijnen enzo en kreeg bloedverlies...dus ben ik er maar gauw mee gekapt...
nu ben ik thuis en vind het erg fijn ookwel.. ken alles meemaken van me kleintje..
Mijn man vind het ook wel fijn dat ik bij dani kan zijn.. we zeiden toen die tijd we nog zwanger waren van de 1e... we hebben geen kindje genomen om het weer af te geven..aan kinderdag verblijven  etc...
Maar ik wilde gewoon werken.. en was toen bezig voor savonds te werken dan was de papa altijd bij dani!
en zo hebben we het opgelost..
Maar dat is bij iedereen menings verschillend natuurlijk!
en iedereen heeft zn eigen denkwijze erover...

veel liefs,
Manuela Dani & ukkiejunior 11weken

hoi hoi,

ik werk in een verpleeghuis met dementerende ouderen, nu zo een 7.5 jaar.
ik werk 28 uur per week. 3 dagen werken 2 dagen vrij 4 dagen werken 5 dagen vrij. heerlijk. zie de kleine veel en doordat we alle twee wisselende diensten hebben is er meestal 1 van ons thuis.
heb een jaar in de kraamzorg gewerkt, maar dat viel me erg tegen en dit vond ik ook altijd al leuk. zou ook niet anders meer willen.

maar je hebt dit topic geopend nu ben ik ook wel nieuwsgierig wat jij doet hoor!!!!

groetjes danielle

Hoi,

Ik werk 4 dagen in de week bij een pensioenfonds. Officieel ben ik pensioenadviseur maar zit veel in projecten (op dit moment een groot automatiseringsproject).
Ik vind mijn werk heel erg leuk maar merk dat ik af en toe twijfel of ik niet minder zal gaan werken. Mijn kinderen gaan 3 dagen naar het kdv en hebben het er daar erg naar hun zin maar op momenten dat het even niet zo lekker gaat allemaal vind ik het jammer dat ik ze niet de aandacht kan geven die ze nodig hebben.

Liefs Femke

hoi,
Ik ben dierenarts en ik werk 3 middagen. Mijn dochtertje gaat dan van 13.00 tot 18.30 uur naar een kdv.
Voordat ik mijn dochtertje had werkte ik full-time. Ik vind mijn werk nu vaak niet meer uitdagend. Ik mis de drukte en de hectiek en mijn eigen patiënten.
Echter ik heb anderzijds enorme mazzel gehad met dit ''baantje'' (ik ben van werkgever veranderd ook na mijn zwangerschapsverlof). Ik hoef nu geen avonden nachten en weekenden meer te doen,
Recent heb ik een andere baan aangeboden gekregen. Mijn wereld stond even op zijn kop. Het ging om meer uur en meer verantwoordelijkheid, veel meer uitdaging dus,
Ik heb 2 nachten wakker gelegen en toen de knoop doorgehakt: ik kies nu even voor de makkelijke weg de komende jaren. Minder schuldgevoel naar mijn dochtertje en als er een tweede komt ook wat makkelijker.
Ik blijf dus lekker waar ik zit, ook al knaagt het een beetje....mijn carriere komt later wel weer aan bod..of niet.

groeten Elke

Hier nog een thuisblijfmoeder. Altijd al, van kinds af aan, graag kinderen gewild. En hoe ouder ik werd, hoe zekerder ik wist dat als het zover zou zijn ik graag thuis zou zitten bij de kleine.

Toen ik mijn man leerde kennen heb ik ook al heel snel aangegeven dat ik kinderen wilde, en dat als hij ze niet wilde hij geen relatie met mij moest aangaan. Hij bleef, dus die kinderen dat zat wel goed. Ook heb ik hem verteld dat ik volledig thuis wilde zijn. Gelukkig vond hij dat ook een goed idee. Hierover dus nooit geen discussies gehad.

Groetjes Liesje

Hoi hoi,

Leuk onderwerp! Wat Elke ( Asja) schrijft vind ik heel herkenbaar. Ik werkt nu 24 als intercedente bij Tempo-Team Uitzendbureau. Voorheen werkte ik 40 uur en ik mis nu vreselijk de contacten met mijn klanten en de uitzendkrachten. Ik heb natuurlijk nog wel wat contact maar echt de connectie is weg doordat je er niet altijd meer bent.

Eigenlijk vind ik mijn werk echt niet leuk meer. Ik heb dan ook wilde plannen. Nog 3 weken dan gaat mijn zwangerschapsverlof in en bovendien gaan we dan verhuizen naar de provincie Groningen. Tijdens mijn verlof wil ik de stoute schoenen aantrekken om te kijken wat er verder mogelijk is, lekker solliciteren dus. Heb ik echt zin in!
Gelukkig heb ik baangarantie bij mijn huidige werkgever, dus als het niet lukt heb ik wel wat achter de hand.

Carina  

Terug
Bovenaan