Wat doe je?

Hee hallo Ida,

Ik werk bij een grote bank in Tilburg en ben daar administratief boekhoudkundig medewerkster.
Ik zou graag in een ziekenhuis op de poli willen werken maar durf de stap niet goed te zetten.. Ik werk 3 dagen op maandag dinsdag en donderdag. Op die dagen gaat Thijn naar het KDV. We wilde eerst dat Thijn een dag naar mijn ouders en een dag naar de ouders van Eric ging, maar mijn moeder is overleden toen Thijn nog in mijn buik zat (dus die oppas mogelijkheid viel af want mijn vader werkt nog) en mijn schoonmoeder heeft darmkanker gekregen toen Thijn 2 weken oud was. (dus ook geen oppas mogelijkheid)
Dus dan maar het KDV (waar ik overigens zeer tevreden over ben! hij is daar heel gelukkig!)

Leuke topic trouwens! Leuk om te weten wat iedereen eigenlijk doet!

Heel veel groetjes,

Bianca mv Thijn 28-12-2008

Hier nog een thuisblijfmoeder.Voordat Julia geboren werd, werkte ik bij een thuiszorg, Agathos.Ik heb nog niet veel gewerkt omdat ik nog maar heel jong ben(20).Ik vind het wel prima zo, heb lkkr veel tijd voor Julia en ik kan doen en laten wat ik wil.Geen verplichtingen, behalve Julia dan, maar dat is voor mij niet een echte verplichting, het gaat vanzelf.We hebben een hoveniersbedrijf dat erg goed loopt, dus financieel hoef ik ook niet te werken!Heerlijk zo!Ook altijd jong kinderen gewild!En natuurlijk het liefste thuis blijven voor de kleine, ik  besef dat dit een luxe positie is!Als Julia naar school gaat of creche straks als ze 2,5 is, dan lijkt het me wel leuk om weer wat te doen, maar ach misschien komt er dan een tweede aan en ja dan doe ik het natuurlijk ook niet voor een paar maanden.We zien het dus wel....

liefs

Leuke topic

Ik werk als doktersassistente bij een huisartsenpost. Ik werk gemiddeld 12 uur in de week en dus alleen 's avonds, 's nachts en in het weekend, dus hebben hierdoor geen oppas nodig. En op deze manier mis ik eigenlijk niks van de opvoeding van Elsa.

Leuk om te weten wat iedereen doet!

Hoi!

Ik werk 32 uur als woonconsulent bij een woningstichting. Best leuk, boeiend en afwisselend werk. Ook collega's zijn erg gezellig. Ik ben eigenlijk een beetje in dit woningstichting-werk gerold. Een paar jaar geleden zocht ik een nieuwe baan; na een heel hectische baan wilde ik een simpel administratief baantje. Dus ik ben als baliemedewerker binnengekomen en vorig jaar na m'n zwangerschapsverlof kon ik doorstromen naar de functie woonconsulent. In de tussentijd had ik daar wel een opleiding voor gevolgd trouwens. Het is dus niet iets waar ik altijd al van gedroomd heb ofzo.
Mijn "droom" was altijd om gewoon thuisblijfmoeder te worden. Maar in de laatste maanden van de zwangerschap van Lara bleek onze gezinssituatie er beter bij gebaat te zijn als ik 32 uur bleef werken en m'n man voor Lara thuis zou blijven. Zijn gezondheid is niet fantastisch, hij heeft weinig opleiding en heeft daarom veel moeite gehad met werk vinden en behouden. Na een half jaarcontract waren ze zijn gezondsheidsproblemen altijd al weer beu. Gggrrrr! En door zijn lage opleiding zou hij 70 of 80 uur moeten werken voor hetzelfde geld als ik in 32 uurtjes kan binnenhalen. En die 70 a 80 uur zou ook weer een aanslag zijn op zijn gezondheid. Dus de keuze was eigenlijk erg logisch...

Op zich ben ik tevreden met de situatie, maar 't is dus niet mijn ideale plaatje.

Leuk inderdaad om weer even wat meer achtergrondinfo te lezen van iedereen!

Jacoline.

Okey, komt ie:
Ik wilde "vroeger" altijd thuisblijfmoeder zijn maar na de geboorte van Thomas zat ik helemaal niet lekker in m'n vel en kwamen de muren op me af. Toen ben ik gaan ruilen met m'n man; hij thuisblijfvader en ik ben gaan werken en het ging met mij gelijk een stuk beter. Ik werk 32 uur in de week bij een landbouwkundige onderzoeksinstelling. Ik werk veel met getalletjes. Juist die combinatie getalletjes en landbouw vind ik heel fijn. Ik kom zelf van een boerderij en heb een agrarische opleiding gevolgd. Het liefst zou ik er nog een hobbyboerderij bij willen hebben maar daarvoor ontbreken de centjes.
Thomas gaat 2 dagen in de week naar een KDV en m'n man gaat voor drie dagen werken. Voor ons een ideale situatie. Ik ben er erg blij mee.

groetjes Ida

Hallo,

Ik werk gemiddeld 14 uur per week als secretaresse. Ik hoef meestal  maar  1 dag per week  naar kantoor en de rest kan ik thuiswerken. Voor ik met zwangerschapsverlof ging werkte ik 32 uur en had ik de leiding over de afdeling (5 personen), na het verlof ging dat natuurlijk niet meer omdat ik gewoon te weinig aanwezig ben. Meer uren werken was voor mij geen optie, omdat ik er voor Naomi wil zijn.
Ik loop er nu wel steeds meer tegen aan dat de uitdaging weg is; het regelwerk mis ik; grotere klussen kan ik niet meer doen. En het valt soms ook niet mee om de touwtjes niet meer in handen te hebben, maar het aan een ander over te laten... Ook het contact met de collega's (en dan meer de collega's buiten de eigen afdeling) is anders; je spreekt lang niet zoveel mensen meer. Te meer omdat ik het gevoel heb dat ik die ene dag dat ik aanwezig ben niet kan verdoen met allerlei praatjes op de gang (m'n chef zei onlangs nog dat dat er wel degelijk bijhoort om een beetje bij te blijven met het bedrijf...).
Maar ja, iets anders zie ik ook niet zo zitten, vooral omdat ik het nu zo luxe geregeld heb met dat thuiswerken.
En ach, wat is nu een paar jaar? Als ze naar school gaat, krijg ik hopelijk weer nieuwe kansen. Ik probeer nu te genieten van de tijd die we samen hebben.

Wilmi

hoi hoi,

ik werk 3 dagen in een sportzaak,voorheen was dat fulltime(6 jaar)maar ja met een kleine vond ik 3 dagen wel genoeg,had zelfs liever 2 dagen gewerkt maar dat kan niet financieel...maandag en vrijdag gaat hij naar een oppas en dinsdag gaat hij naar een vriendin die het zelf aanbood,zo hebben we het goed opgelost vinden we zelf...
ik zou graag weer terug gaan naar een kinderdagverblijf(ook 3 jaar gedaan)maar ja ik heb nu   vastigheid en ik moet wel een hypotheek ophoesten en met een gezin ronkomen dus dat risico vind ik te groot!!!en sport was altijd mijn 2e liefde dus dat zit wel goed!!

groetjes nienke

Terug
Bovenaan