wat doen jullie je kindjes nou aan in bedje met de kou???

Ik heb echt geen idee wat ze nou allemaal aan moet. zowel overdag niet als 's nachtes niet.

Ik doe nu steeds overdag kleertjes gewoon aan, met een extra vestje en mutsje.Verder drie dekentjes en moet ze dan ook nog een kruik???????Ik weet t nie??? het lijkt me allemaal zo warm. Maar let op.... Ik heb geen verwarming!!!

En 's nachts altijd precies t zelfde maar dan zeker weten met een kruik.

Wat doen jullie je kindjes aan??? En wat is warm genoeg??? Moet die muts zowiezo overdag en 's nachts??? En als het echt winter word, wat dan???? Nog meer kleren en kruiken???

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groetjessss Nadine.
 
hoi Nadine,

Wij hebben een zoontje van 17 maanden overdag slaapt ie met zijn kleertjes aan in een slaapzak en een dekentje.
En s'nachts   ligt hij met een pyama en een slaapzak en een dekentje in bed.
Wij hebben wel verwarming maar die staat op zijn kamer niet helemaal open anders wordt het te warm op zijn kamer.
's morgens voelt ie niet koud aan.
Het is een dikke slaapzak waar hij in ligt.
Mijn zoontje ligt pas sinds kort onder een dekentje want hij blijft er slecht onder liggen daarvoor dus ook de slaapzak.

Ik weet niet hoe oud jou kindje is. Normaal sliep mijn zoontje altijd alleen in een slaapzak.
Ik weet ook niet precies wat goed is om de kleine aan te doen maar als je geen verwarming heb is het wel een stuk kouder snachts en is het misschien beter om de kleine goed aan te kleden, maar ja geen idee of het weer te warm is voor de kleine .

Succes ermee.

Groetjes Sandra    
 
Hoi,

Mijn dochtertje van 4,5 maand sliep alleen onder een lakentje en dubbelgevouwen dekentje. Sinds ongeveer een week heb ik de slaapzak weer tevoorschijn gehaald. Nu slaapt ze overdag alleen onder het lakentje met dubbelgevouwen dekentje (kleertjes aan) en s'nachts heeft ze een truitje aan en met blote beentjes in een winterslaapzak onder het lakentje en dubbelgevouwen dekentje.
Ze slaapt op de koudste kamer van ons huis (hoekhuis met op alle twee de hoeken ramen). We hebben wel verwarming maar die staat boven nagenoeg uit.
Ze heeft in bed nooit een mutsje op gehad.
Ik let er gewoon op dat ze warm aanvoelt als ze uit bed komt (beentjes en voetjes warm) en niet heet is. In het nekje kun je ook goed voelen of ze het niet te koud hebben.
Luister naar je eigen gevoel.
Ik hoop dat je hiet wat aan hebt.

Groetjes Judith
 
Hoi,

Voor overdag kan je je kindje het beste kleden zoals je zelf gekleed bent. Jij zit ook in het huis en voelt het beste hoe warm het is.
Mijn dochter heeft in bed een romper met pyjama aan en slaapt in een winterslaapzak met mouwen. Maar wij hebben wel een kachel en in haar kamer wordt het ongeveer 17 graden 's nachts.
Ik zou mijn dochter geen muts opdoen in bed, omdat ze dan haar warmte nergens meer kwijt kan. In Nederland heb je meer kans op oververhitting van baby's, door te warm aankleden, dan op onderkoeling.
Kun je geen elektrische kachel kopen voor in huis? Het lijkt mij erg koud worden 's winters.

Groetjes
 
Als jij geen verwarming hebt, lijkt mij het beste idee een winterslaapzak met armpjes eraan te kopen. Dan zijn de armpjes ook lekker warm. Een muts zou ik niet op doen in bed, kan je kindje volgens mij ook verstrikt in raken.
Waarom heb je trouwens geen verwarming? Ik zie dat anderen op dit forum zeggen de verwarming boven niet aan te hebben staan, maar dat is wel iets anders. Er komt toch warmte van beneden naar boven. Als je geen verwarming hebt, wordt het dan niet ontzettend koud en vooral ook vochtig?
Misschien is het idee om zo'n verrijdbaar losse verwarming te kopen die gewoon in het stopcontact gaat. Dan kun je die voor je kindje gaat slapen even een uurtje aanzetten zodat de ergste kou en vochtigheid eraf is.

Ivy
 
He hallo alweer,

Dit is een huurhuis zonder verwarming, voordat ze naar bed gaat zet ik een elektrisch kacheltje aan zodat het daar al een beetje warm is. Als ik boven met haar kom doe ik hem gelijk uit.

Bedankt voor de tips ik zal het even proberen, want zo te horen kleed ik haar veel te warm aan.

groetjesss
 
Hallo Anoukepoek3,


Mijn zoontje Emir is 17 maanden oud dus bijna 1,5 jaar.
Als hij slaapt trekt ie een pyama en een slaapzak en de verwarming zet ik extra niet aan omdat hij dan veel zweet.Zijn slaapzak is vrij dun en 1 dekentje maar, 3 vind ik te veel zo kun je zelf toch ook niet slapen, laat staan een baby.
Trouwens hoe oud is je kindje.

Als hij wakker wordt breng ik hem nooit met zijn pyama naar onder.
Dan terkt ie een truitje en een broek dat is voldoende.heb je ook onder geen verwarming of   alleen in de babykamer.

En buiten gewoon een jasje muts en sjaal is voldoende.


Groeten mama van Emir
 
he hallo alweer,

Mijn dochtertje is 6wkn vandaag precies.
Ik heb beneden gaskachels. Boven elektrische kacheltjes, die je niet zonder toezicht kan laten branden. Ik krijg binnenkort een olieradiator die wel veilig is, maar die doe ik dan alleen 's nachts aan als t straks vriest zodat de vorst niet in haar kamertje kan komen.
Ik doe haar nu al geen mutsje meer op.
Heb haar nu in een slaapzakje met lange mouwen en daarover zo'n dubbel dekentje.
En 's nachts nog 1 kruik erbij. Is dat wel goed dan??? Ze voelt in elk geval niet klef.
Moet haar broekje dan ook uit zowel overdag als 's nacht's???

Groetjesss
 
Terug
Bovenaan