wat doen jullie je kindjes nou aan in bedje met de kou???

Hoi,

Ik schrik ervan wat sommige mensen hun kinderen aan doen in bed!!

Mijn zoontje heeft een winterslaapzak zonder mouwen aan  en een gewoon enkel dekentje over tot aan zijn middel. En hij slaapt in een rommertje en een  gewone pyama( pyama jasje plus broek) zonder sokken, als hij overdag naar bed gaat heeft hij zijn trui aan en verder niets, heerlijk met de blote benen in de slaapzak.

We hebben boven kunstofkozijnen die dus de warmte wel lekker binnen houdt. De verwarming staat bij ons altijd uit boven, en de roosters in het raam zijn ook dicht op zijn kamer.  Wel hebben we de deur op een kier staan dmv een deurstopper.
Elke morgen en middag als ik hem uit bed haal is hij lekker warm.

Doe je kind geen mutsjes (en bij warme kinderen geen  sokken) aan in bed anders kunnen ze de warmte echt niet kwijt. Een baby heeft het echt niet gauw te koud.


Mischien nog wel een tip: kijk hoe jezelf in bed gekleed bent, daar heeft een baby vaak ook wel genoeg aan. Mijn vriend en ik zijn absoluut geen koud kleumers dus liggen met dit weer onder het zomerdekbed, pas als wij het echt kouder beginnen te krijgen en ons zoontje ook kouder aan voelt als hij uit bed komt smorgens, dan doen we hem er een extra dekentje overheen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr. Anne
 
Hoi,

Jamie is nu bijna 5 maanden en zijn kamertje is altijd rond de 18 graden. Hij heeft in zijn bedje het volgende aan:

Rompertje met lange mouwen, truitje, en een winterslaapzak met mouwen (combisleeper, met binnen voering). "s nachts heeft hij een pyjamaatje aan met lange mouwen en een pyjamabroekje. En zijn slaapzak. Dit is volgens mij warm genoeg, maar je kan het inderdaad aan je kindje voelen in zijn nekje.

Groetjes Natasja
 
Terug
Bovenaan