wat doen jullie je kindjes nou aan in bedje met de kou???

Hallo Anoukepoek3,

Ik denk dat dat wel goed is, je zou morgen als ze wakker is even moeten voelen of ze niet koud aan voelt.
Ik zou inderdaad geen mutsje op doen.
Mijn zoontje leg ik altijd met een pyamabroekje aan in bed maar geen sokjes.
En hij is de volgende ochtend niet koud.

Groetjes Sandra  
 
lieve mensen leg je kindje aub niet te warm weg. ik heb nl het volgende meegemaakt. ik dacht ook dat mijn dochter het te koud had en heb haar met pyjama, slaapzak en twee katoenen dekentjes in bed gelegd. (geen kachel aan) zij heeft een warmte aanval gehad en ik kan je vertellen dat wil ik niet nog eens meemaken. je kan je kindje beter te koud onderstoppen dan te warm. ik heb er dus van geleerd. alleen als de ijssterren op het raam staan gaat er een slaapzak aan. nu ligt mijn dochter van 22 maanden alleen onder een dekentje.

groetjes natalie
 
Mijn dochter (8 maanden) ligt overdag in romper en shirtje in de slaapzak.(winterslaapzak met  mouwen), dan is het circa 17 graden op haar kamer. Haar trui en broek doe ik altijd uit, anders is het veel te warm.
's nachts koelt het af tot 14 graden meestal (we hebben een babyfoon die het meet) dus dan trekken we haar een pyama aan. Verder geen dekentjes over de slaapzak, tenzij het echt enorm gaat vriezen van de winter.
Onze babyfoon geeft een alarm als het kouder wordt dan 14 graden 's nachts, dus tegen die tijd doen we een dekentje over haar heen of zetten we de verwarming iets aan.

groetjes, Ellen
 
ik probeer de kamertemperatuur rond de 18 graden te houden maar soms wordt het snachts toch kouder. Dan doe ik haar een slaapzak en vestje aan over haar pyama en luierpakje. Anders geen vestje, gewoon slaapzak.
 
Ik ga altijd uit van mezelf... Wij liggen nu onder  het herfstdekbed dus die kleine heeft een romper en een pyama vestje aan en ligt in een gevoerde slaapzak. Hij heeft het zo echt warm genoeg. Als het kouder wordt krijgt hij een flanellen pyama aan, dan evt. ook de broek. En mocht het nou echt erg koud worden dan een zak met mouwen. Succes ermee!
 
ik doe het altijd zo, ik temperatuur mn dochtertje (nu 9 weken) altijd even als ik twijfel of ze te warm of koud is. ik weet niet of dat werkt maar zo doe ik dat altijd.

weten jullie of dat goed is?
groetjes M
 
Hallo allemaal,

Ons dochtertje is nu 17 mnd en heeft vanaf haar geboorte al moeite om zich warm te houden, ik heb hiervoor ook bij de kinderarts gelopen het advies wat ik kreeg is nooit een mutsje op ivm oververhitting en als ze wakker worden mogen ze geen koude benen hebben, het gezicht en de handjes mogen koud zijn maar verder niets eigenlijk.

Ik vroeg ook of ik haar temp moest meten toen zei hij, dat heeft geen zin omdat je lichaamstemp meestal goed is maar als je het zelf koud hebt hoeft dat niet te betekenen dat je temp laag is dat is dan meer de gevoelsmatige temp.

Ik moest haar altijd ook overdag in een katoen of badstof pyama leggen in een slaapzak zolang het niet onder nul is zonder mouwen, maar hij adviseerde mij om een dekbedje te nemen met warmtegraad 3. en ik moet zeggen het gaat perfect geen problemen meer met slapen of kou.

is het onder nul dan een slaapzak met mouwen en eventueel het bedje voorverwarmen met een kruik maar er niet inlaten als je ze te veel verwend dan word het lichaam lui en kunnen ze dus moeite houden om zichzelf warm te houden of op te warmen.

Nou dit is dus tegen ons verteld ik hoop dat iemand er iets aan heeft, maar hij zei ook nog dat een moeder over het algemeen zelf heel goed aanvoeld wat ze moeten doen...

Groetjes, ineke
 
Hoi,

Wij hebben Patrick in een pyama met een truitje erover aan en in een slaapzak, daarover twee dekens. Wij hebben geen verwarming aan in zijn kamertje. Dat schijnt niet goed te zijn. Maar, het gebeurd regelmatig dat hij de tweede helft van de nacht lekker bij mij verder slaapt

Prettige feestdagen,

Esther bewustouderschap
 
Terug
Bovenaan