Hallo allemaal,
Ons dochtertje is nu 17 mnd en heeft vanaf haar geboorte al moeite om zich warm te houden, ik heb hiervoor ook bij de kinderarts gelopen het advies wat ik kreeg is nooit een mutsje op ivm oververhitting en als ze wakker worden mogen ze geen koude benen hebben, het gezicht en de handjes mogen koud zijn maar verder niets eigenlijk.
Ik vroeg ook of ik haar temp moest meten toen zei hij, dat heeft geen zin omdat je lichaamstemp meestal goed is maar als je het zelf koud hebt hoeft dat niet te betekenen dat je temp laag is dat is dan meer de gevoelsmatige temp.
Ik moest haar altijd ook overdag in een katoen of badstof pyama leggen in een slaapzak zolang het niet onder nul is zonder mouwen, maar hij adviseerde mij om een dekbedje te nemen met warmtegraad 3. en ik moet zeggen het gaat perfect geen problemen meer met slapen of kou.
is het onder nul dan een slaapzak met mouwen en eventueel het bedje voorverwarmen met een kruik maar er niet inlaten als je ze te veel verwend dan word het lichaam lui en kunnen ze dus moeite houden om zichzelf warm te houden of op te warmen.
Nou dit is dus tegen ons verteld ik hoop dat iemand er iets aan heeft, maar hij zei ook nog dat een moeder over het algemeen zelf heel goed aanvoeld wat ze moeten doen...
Groetjes, ineke