<p class="””p1″”"><span class="””s1″”">Ik merk dat ik veelal onzeker ben over wat ik nou eigenlijk met mijn kleintje aan moet en hoe ik hem moet bezighouden. Ik lees dan wat anderen doen maar heb vaak mijn vraagtekens over hoe het er daadwerkelijk uit ziet. Ik vind het namelijk intensief, het zorgen voor zo’n kleintje. Ik heb dagen dat het me super af gaat maar ook dagen dat ik hoop dat ze zo snel mogelijk voorbij zijn. Sten is nu twee uur aan 1 stuk wakker maar doet soms slaapjes van een half uur en dat maakt dat hij daarna heel hangerig en huilerig is. Ik hou hem dan vooral vast en ben aan het wiegen, van positie aan het veranderen en op de klok aan het kijken hoe lang ik dit nog moet volhouden. Dat laatste breekt me op, omdat dat niet mijn beeld is van wat een goeie moeder hoort te doen.</span></p><p class="”p1″"><span class="”s1″">Dit gezegd hebbende, ben ik dus heel nieuw nieuwsgierig wat jullie je kindje aanbieden en hoe jullie dit ervaren. Ik zal hieronder ook zeggen hoe ik het doe en hoor graag wat jullie hiervan vinden. Sten is nu 7 maanden oud en ligt niet graag op zijn buik. Zodra ik hem zo neerleg rolt hij om naar zijn rug of wordt hij gefrustreerd als ik hem tegen hou. Ik probeer zo het kruipen wat te stimuleren maar krijg het idee dat hij deze stap gaat overslaan. Sten kan eventjes zitten maar ik moet hem wel vast houden. Dus hij ligt voornamelijk op zijn rug of zit bij mij op schoot.</span> </p><p class="p1"><span class="s1">Om half 7 wordt Sten wakker. Ik verschoon zijn luier, was hem en doe zijn kleertjes aan. Hier begint hij vaak te huilen want hij vind het niet fijn dat hij wordt aangekleed. Vervolgens kijken we samen een aantal keer in de spiegel (gegarandeerd lachen) en gaan naar beneden. Beneden leg ik hem in de box om zijn fles klaar te maken en begint hij te huilen. Ik doe het zo snel mogelijk en voel me op dit moment al gestresst. Ik geef de fles en hoop dat deze wat langer duurt omdat hij zo heerlijk rustig ligt. Vervolgens boertje en probeer ik contact te maken. Ik zing een aantal liedjes en leg hem vervolgens in de box waar ik speeltjes aan bied. Na een tijdje doe ik de muziek mobiel aan en zet ik de baby gym neer. Sten kan zich dan vaak wel 5 minuten vermaken en in die tijd kan ik snel ontbijten. Vervolgens probeer ik hem met verschillende speeltjes te vermaken en moet ik alles uit de kast halen om hem te entertainen. Als dit goed gaat en hij heeft het naar zijn zin dan haal ik hier voldoening uit. Maar als hij huilerig is en ik heel erg mijn best moet doen dan tel ik de minuten af. Rond 8.30 gaat hij naar bed en slaapt soms anderhalf uur maar soms ook maar een half uurtje. Dan is het 9.00 terwijl ik de fles en zijn broodje het liefst rond 10.00/10.30 doe om de rest van de dag uit te komen. Ik ga er het liefst op uit met Sten. Even naar de winkel, op bezoek of bezoek ontvangen. Dan gaat de tijd snel voorbij en hoef ik het allemaal niet alleen te doen. Ik vind het zo ingewikkeld dat het me zo zwaar valt. Ik had gehoopt dat het moederschap me meer zou opleveren maar mijn gevoel van het niet goed doen overheerst. Bedankt voor jullie tijd en moeite. Ik hoop dat jullie me kunnen inspireren met jullie reacties.</span></p>