Wat een kl*te nachten... Wat kan ik nog doen? Wanhopig op zoek naar slaap...

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn zoontje word over precies 2 weken 1 jaar.</p><p>Helaas is het al vanaf begin af aan een "slechte slaper". De goede nachten zijn op 1 hand te tellen?</p><p>Overdag gaat het slapen best goed, al zitten we wel wat te stunten met 1 of toch nog 2 slaapjes.. Maar dat komt wel goed.</p><p>S'nachts daarin tegen is het echt vaak drama, tussen 19u en  19:30u naar bed. Tot 22:00u/23:00u slaapt hij vaak aan 1 stuk door, maar dan begint het; Zitten, jammeren, liggen, zitten, speen kwijt enz enz... Meestal kunnen we hem dan verschonen en nog weer rustig neerleggen en slaapt hij tot ongeveer 2:30u. Dan weer hetzelfde liedje, alleen is hij dan soms echt overstuur bij het neerleggen, soms is het net of hij ergens pijn heeft, maar ik weet niet of het een gewoonte is of dat er echt wat aan de hand is.. </p><p>Vannacht voor het eerst geprobeerd hem even te laten huilen (Ik kan daar echt heel slecht tegen...) Maar je probeert wat.. Moeten we een patroon doorbreken? Of heeft hij echt ergens last van? Of is het toch honger? Pffffff wat is het lastig, ik weet het gewoon even niet meer...</p><p>Nu vroeg ik mij af, na al heel veel geprobeerd te hebben, of hij misschien beter slaapt op een kussen.. Maar ik weet ook dat het eigenlijk nog wordt afgeraden.</p><p>Iemand hier ervaring mee of tips? Ik hoor het graag?</p>
 
Sorry geen tips. Hier een kind van bijna 3 die precies t zelfde doet/heeft. Al 3 jaae. Het is zwaar. Succes! Mocht je de gouden tip hebben gevonden hoor ik hem graag 
 
[quote quote=10256133]Sorry geen tips. Hier een kind van bijna 3 die precies t zelfde doet/heeft. Al 3 jaae. Het is zwaar. Succes! Mocht je de gouden tip hebben gevonden hoor ik hem graag[/quote]
Oeffff al 3 jaar.....? Dan mag ik nog niet klagen... Heftig zeg! 
Jullie ook al van alles geprobeerd en/of uitgesloten? Ook veel succes en hopelijk snel goede nachten!?
 
Onze dochter kan dit ook heel goed. Ze is 13 maanden dus kunnen wel vergelijken.
Met name doet ze het als ze oorontsteking heeft.
Hoe lang is het nu aan de gang en heeft hij iets van koorts?

Bij ons doet ze het ook als ze tandjes krijgt.
Laatst heb ik dr een zetpil gegeven en toen deed ze het niet.. Toeval of niet? Geen idee whaha..

Rond de 12 maanden zitten ze ook weer in een slaapregressie dus daar kan hij heel goed last van hebben. Een kussen zou ik niet doen, dit is idd niet aan te raden. Vooral niet als hij op zijn buik slaapt.

Als wij wisten dat het geen oorontsteking was, geen honger, schone luier etc dan lieten we dr huilen. Je moet wat en continue vast houden en troosten heeft ze inmiddels heel goed door.
Soms mag ze bij ons in bed als ze rond 5 in de ochtend in paniek is. Dit dan ook meer zodat wij ook nog even kunnen slapen.
Gelukkig slaapt ze de nacht erna wel weer in dr eigen bed.
 
Hoi wat vervelend voor je zoontje en zwaar voor jullie. 
Wat eet je zoontje op een dag? (Om honger uit te sluiten.) En hoe actief is hij/verbruikt hij veel energie? 
oorontsteking zou je zeggen dat hij overdag ook last moet hebben en niet plat wil liggen. Kussen zou ik persoonlijk echt niet doen. 


twee speentjes in bed al geprobeerd? Lampje? Muziekje? (Vast wel.) 
is dit echt vanaf begin of nu de laatste tijd dat hij rond die tijdstippen wakker wordt? Mijn zoontje is nu een jaar geworden en wij hadden in de maand voordat hij 1 werd ook ineens twee tijdstippen in nacht dat hij wakker werd. Is over gegaan. 


zoontje eet in ochtend pap uit een bordje. Fruit. Middag twee sneetjes volkorenbrood brood. En eind middag een koekje. Wel nog een avond flesje. (Zo heb je een beeld voor jezelf.) 
Groet! 
 
[quote quote=10256144]Onze dochter kan dit ook heel goed. Ze is 13 maanden dus kunnen wel vergelijken. Met name doet ze het als ze oorontsteking heeft.Hoe lang is het nu aan de gang en heeft hij iets van koorts? Bij ons doet ze het ook als ze tandjes krijgt.Laatst heb ik dr een zetpil gegeven en toen deed ze het niet.. Toeval of niet? Geen idee whaha.. Rond de 12 maanden zitten ze ook weer in een slaapregressie dus daar kan hij heel goed last van hebben. Een kussen zou ik niet doen, dit is idd niet aan te raden. Vooral niet als hij op zijn buik slaapt. Als wij wisten dat het geen oorontsteking was, geen honger, schone luier etc dan lieten we dr huilen. Je moet wat en continue vast houden en troosten heeft ze inmiddels heel goed door.Soms mag ze bij ons in bed als ze rond 5 in de ochtend in paniek is. Dit dan ook meer zodat wij ook nog even kunnen slapen.Gelukkig slaapt ze de nacht erna wel weer in dr eigen bed.[/quote]
Oorontsteking is het niet, al 2 x bij de huisarts geweest, deze heeft dat uitgesloten.
Tandjes denk ik zeker wel, ze komen nu stuk voor stuk door (hij was laat.)
Bij ons in bed is geen optie, dan gaat hij alleen maar druk lopen doen.
Hij is grotendeels een buikslaper, dus kussen is idd geen goed plan.
 
[quote quote=10256265]Hoi wat vervelend voor je zoontje en zwaar voor jullie. Wat eet je zoontje op een dag? s'morgens beginnen we met een boterham, die eet hij vaak half tot 3 kwart op. Daarna fles 150ml, 
Tussendoor 1 stuk fruit. Maisfinger
Middag 1 boterham en fles 150ml (gaan we afbouwen)
Tussendoor 1 stuk fruit en/of liga.
Avond warm eten met de pot mee, eet best goed. Toetje.
Fles 180ml en 19u/19:30u naar bed.
Flessen zijn we aan het afbouwen, hij krijgt ook halfvolle melk bij de vaste voeding. En hele dag kan hij water drinken.
En hoe actief is hij/verbruikt hij veel energie? Ja hij is heel actief, echt een kleine druktemaker. Hij loopt sinds 2 weken en doet ook niks anders.. Ik kreeg al de tip om hem als rustmoment in de box te zetten, dus dat doe ik nu ook sinds gisteren proberen. Meestal na het eten heeft hij even een gekke 10 minuten en daarna gaat hij onder de douche of in bad.
Overdag slaapt hij in ieder geval 2 tot 3 uurtjes in de middag en soms nog een half uur een powernapje als hij echt moe is einde van de middag.
 
oorontsteking zou je zeggen dat hij overdag ook last moet hebben en niet plat wil liggen. Ja dat was ook mijn idee.. en huisarts heeft dit ook uitgesloten.
Kussen zou ik persoonlijk echt niet doen. twee speentjes in bed al geprobeerd? Ja hij heeft meerdere speentjes in bed. Lampje? ja Muziekje? Ja.(Vast wel.) is dit echt vanaf begin of nu de laatste tijd dat hij rond die tijdstippen wakker wordt? Is eigenlijk al wel heel lang zo, het gaat ook wel een tijdje beter, maar het blijft zich herhalen. Mijn zoontje is nu een jaar geworden en wij hadden in de maand voordat hij 1 werd ook ineens twee tijdstippen in nacht dat hij wakker werd. Is over gegaan. zoontje eet in ochtend pap uit een bordje. Fruit. Middag twee sneetjes volkorenbrood brood. En eind middag een koekje. Wel nog een avond flesje. (Zo heb je een beeld voor jezelf.) Groet![/quote]
Dus jouw zoontje krijgt nog maar 1 fles melk? Hoe oud is hij?
 
Ik ben bang dat we gewoon moeten volhouden en hopen dat het snel beter gaat in de nachten.
 
Terug
Bovenaan