Wat een kl*te nachten... Wat kan ik nog doen? Wanhopig op zoek naar slaap...

[quote quote=10256265]Hoi wat vervelend voor je zoontje en zwaar voor jullie. Wat eet je zoontje op een dag? s'morgens beginnen we met een boterham, die eet hij vaak half tot 3 kwart op. Daarna fles 150ml, 
Tussendoor 1 stuk fruit. Maisfinger
Middag 1 boterham en fles 150ml (gaan we afbouwen)
Tussendoor 1 stuk fruit en/of liga.
Avond warm eten met de pot mee, eet best goed. Toetje.
Fles 180ml en 19u/19:30u naar bed.
Flessen zijn we aan het afbouwen, hij krijgt ook halfvolle melk bij de vaste voeding. En hele dag kan hij water drinken.
En hoe actief is hij/verbruikt hij veel energie? Ja hij is heel actief, echt een kleine druktemaker. Hij loopt sinds 2 weken en doet ook niks anders.. Ik kreeg al de tip om hem als rustmoment in de box te zetten, dus dat doe ik nu ook sinds gisteren proberen. Meestal na het eten heeft hij even een gekke 10 minuten en daarna gaat hij onder de douche of in bad.
Overdag slaapt hij in ieder geval 2 tot 3 uurtjes in de middag en soms nog een half uur een powernapje als hij echt moe is einde van de middag.
 
oorontsteking zou je zeggen dat hij overdag ook last moet hebben en niet plat wil liggen. Ja dat was ook mijn idee.. en huisarts heeft dit ook uitgesloten.
Kussen zou ik persoonlijk echt niet doen. twee speentjes in bed al geprobeerd? Ja hij heeft meerdere speentjes in bed. Lampje? ja Muziekje? Ja.(Vast wel.) is dit echt vanaf begin of nu de laatste tijd dat hij rond die tijdstippen wakker wordt? Is eigenlijk al wel heel lang zo, het gaat ook wel een tijdje beter, maar het blijft zich herhalen. Mijn zoontje is nu een jaar geworden en wij hadden in de maand voordat hij 1 werd ook ineens twee tijdstippen in nacht dat hij wakker werd. Is over gegaan. zoontje eet in ochtend pap uit een bordje. Fruit. Middag twee sneetjes volkorenbrood brood. En eind middag een koekje. Wel nog een avond flesje. (Zo heb je een beeld voor jezelf.) Groet![/quote]
Dus jouw zoontje krijgt nog maar 1 fles melk? Hoe oud is hij?
 
Ik ben bang dat we gewoon moeten volhouden en hopen dat het snel beter gaat in de nachten.
 
Hoi! Misschien eens proberen een slaap consult aan te vragen bij Stefanie Slaapdeskundige..
en dat van dat kussen moet je echt niet doen!een “peuter kussen” is vanaf 2 jaar en die is zo dun als een servet dus dat gaat hem niet helpen een 
Het is gewoon gevaarlijk je kindje kan echt bog stikken in een kussen 
 
Hoi, 
terugkomend op je vraag, 
mijn zoontje krijgt idd 1 flesje melk, voor het slapen gaan. 150ml. 
Misschien kun je ook eens kijken als je afbouwt of je zoontje een broodje meer lust, helemaal gezien hij al druk bezig met lopen is. 
mijn zoontje is nu 1 maandje 1 jaar en loopt nog niet. Oefent wel druk :)
 
 
Bij mij hielp laten huilen mijn zoontje sliep uiteindelijk door toen hij 11 maanden was nadat ik hem 3 nachten gecontroleerd had laten huilen. Hoe vreselijk het ook voelt maar voor ons heeft dit echt geholpen. Wakker worden is heel normaal voor kindjes ze moeten leren zichzelf te troosten.. Boek: "slaap kindje slaap" had mij goed geholpen.
Sterkte en succes:)
 
Misschien allereerst goed om te weten dat ruim 60% van de kinderen met 12mnd nog meermaals wakker wordt. Het is dus wel redelijk normaal gedrag - alleen niet gewenst.
Laten huilen geloof ik vanuit eigen en "onderbouwd" inzicht niet in. Je leert een baby/kind dan mi enkel "als je huilt kom ik niet." "Je emotie mag er 's nachts niet zijn".. 
Je weet tenslotte niet of je kindje echt bang of verdrietig is.. want ze kunnen het niet zeggen..
Gaat hij makkelijk inslapen? Hebben jullie een vast bedtijd ritueel? Slaapt hij alleen / op jullie kamer? Muziekje - heb je al geprobeerd zie ik, maar bijv ook overdag? (Zo kan hij de koppeling leren maken tussen slapen en muziekje op een veilig en goed gaand slaap momentje).
 
Bij ons helpt het om onze zoon te laten huilen. Vaak is dit 1 of 2 keer en dan zijn de drama nachten weer voorbij. Nu moet ik er wel bij zeggen dat je bij onze zoon goed kunt merken of er iets aan de hand is of dat het gewenning is. Het is echt niet leuk, maar omdat het wel werkt, moeten wij er soms toch even doorheen. 
 
Hoedjevanpapier dacht ik ook van oorontsteking maar onze dochter had een giga ontsteking en ging alleen in de avond/nacht hiervan huilen.
Gelukkig heeft de ha dit uitgesloten.

Onze dochter is 13 maanden en eet:
Bord pap 200 cc halfvolle melk
1/2 stuks fruit
2 boterhammen met gebakken ei of huttenkase of geitenkaas of smeerkaas of .. ga zo nog maar even door haha. Hierbij altijd een beker melk. Ik heb de fles een week voor haar verjaardag gestopt omdat het poeder op was. Ze vindt gewone melk gelukkig heerlijk dus dat ging meteen goed. Kun je eigenlijk ineens mee stoppen en dan 2 boterhammetjes geven met een beker melk.
Tussendoor rijstwafel, maïsvinger, tomaatjes, fruit, maar net wat ik in huis heb dan.
Avond met pot mee en altijd iets van yoghurt.
Kleine papfles van half melk/half water. Als ik dit niet geef dan gaat ze dus echt niet slapen.

Vanmorgen was het bij ons ook weer 5 uur toen mevrouw huilend wakker was. Normaal gaat ze bij ons dan ook lopen stieren maar ze kwam nu helemaal tegen me aangekropen en viel weer in slaap.
Oh my mn moederhart toen hahaha.
 
Hoi,
Zo bekend dit! Onze dochter is nu bijna 3... Tot ongeveer 1 jaar en 8 maanden hadden we helse nachten met haar. Kregen van consultatiebureau te horen dat we haar moesten laten huilen (gezondheid in orde, ze at genoeg, geen oorzaken te vinden verder), maar dat was geen doen... hysterisch werd ze, zo erg dat ze bijna ging hyperventileren. Nou geloof me, dat wil je je kind niet aandoen. Dus nachtenlang met haar doorgebracht. En ineens leek daar een keerpunt, ging ze wel gewoon slapen én sliep ze door... wat waren we blij.... Dit ging een half jaar goed, toen begon het feestje op nieuw! Maar nu is ze wat ouder, leek het vooral op verlatingsangst. Dus veel benadrukken dat papa en mama echt niet weg gaan, we gewoon Beneden zijn en als ze roept, roep ik nu van onder aan de trap dat mama er nog steeds is en ze lekker kan gaan slapen. Meestal lukt dit tot een uur of 3 en dan kruipt ze bij ons in bed... Dit laten we toe, want zin in strijd en slapeloze nachten hebben we niet. Ook dit gaat wel weer voorbij..... 
 
Veel succes, doe vooral wat je hart je in geeft! 
 
Terug
Bovenaan