Wat een week.....

Phoe, het was hier wel even een emotioneel weekje.

Zondag kreeg ik een berichtje van mijn moeder dat het opeens erg slecht ging met mijn oma. De lieve schat was al wel 90, maar toch.... het is mijn oma en de moeder van mijn moeder en dan is het toch verdrietig.

Maandag ben ik er meteen naartoe gegaan, mijn familie woont 2 uur rijden bij ons vandaan, dus even op en neer zit er dan niet in. Gelukkig was ik op tijd en heb ik nog afscheid kunnen nemen (al was ze niet meer bij kennis). Dinsdag is ze overleden en zaterdag hebben we haar begraven. Tuurlijk heb ik verdriet om mijn oma, maar het verdriet van mijn moeder vliegt me vooral naar de keel..... Gelukkig laat ze zich troosten en praat ze veel over oma en over deze laatste week. Wat kan ik het dan ontzettend missen dat ik niet wat dichterbij woon en haar even vast kan houden!

'Tussendoor' moest ik met Gijs naar het ziekenhuis om bloed te prikken en een echo te maken van zijn hals, daar zit (voornamelijk te zien als hij zich boos maakt) al een hele tijd een verdikking, vlakbij de slagader. De uitslag van het bloed heb ik nog niet, de verdikking blijkt een vergroting van een klier te zijn. Dit hoeft op zich niks te betekenen, maar we moeten het wel in de gaten houden en over een maand nog een keer een echo laten maken om te zien of het kleiner is geworden (in ieder geval niet groter). Nou maak ik me nog niet écht zorgen, maar het zeurt wel in m'n achterhoofd en ik moet er toch niet aan denken dat er wel wat is........

Nou ja, alles bij alles een emotionele week. Je wordt weer met wat zaken geconfronteerd (ouderdom en ziekte en hoe moet dat straks als mijn ouders oud worden en ik zo ver weg woon...) en nog veel belangrijker: gezondheid en met name de gezondheid van je kind.... Iemand schreef het al bij de aangrijpende en verdrietige  topic van Claudia: als je kind gezond is heb je 100 wensen, als het ziek is maar 1. En dat is toch het meest ware dat kan zijn.

Heel verhaal geworden! Fijn om het 'even' te delen

Liefs
Susan

Hey Susan, nou, inderdaad een lastige week geweest. En misschien nu nog wel lastiger als je doorhebt dat je moeder verdriet heeft.
Ik wil je graag heel veel kracht toewensen, ook met het 'kliertje' van Gijs.
Jij bent altijd zo lief in dingen onthouden en er later nog 's naar vragen. Een echte schat ben je. Ik hoop dat je niet te veel piekert en dat de zorgen over zijn voor je het doorhebt.
Liefs Nelleke

Och meisje toch.,...

Ik sluit me helemaal bij de woorden van Nelleke aan, En ik heb het je ook al eens eerder gezegt..je bent altijd zo lief en je kan altijd dingen zooo goed onthouden.. en omschrijven...

Ach germ... Ten eerste gecondoleerd, al was ze 100 het is en blijft niet leuk als er iemand zo dichtbij overlijd, misschien dat ze er zelf wel aan "toe"was is een ander verhaal..
Maar dat jouw mama er zo''n verdriet om heeft doet natuurlijk ook veel pijn. Ik kan me voorstellen dat de afstand naar Maastricht dan erg ver is...Ik zou er zelf ook moeite mee hebben.

Och en die kleine Gijs, germ ..Was je dit zelf opgevallen?? Of hadden ze dit bij het CB gezien?? Hopelijk is het over een maand beter..Natuurlijk maak je je hier zorgen over.. Hopelijk heeft het niks te betekenen en komt alles goed..
Ben erg benieuwd, ik neem aan dat je ons wel op de hoogte houd..

Veel sterkte met je  hummeltje en familie, een hele dikke knuffel voor jullie ...

Liefs Lonneke

hey meis,

wat een nieuws zeg....pffff zit je ff helemaal niet mee.....

en hou ons op de hoogte he over het nieuws van je mannetje....kan me voorstellen dat je van alles in je achterhoofd hebt....maar denk dat het wel meevalt zolang hij zich goed voelt etc....

in ieder geval een dikke knuffel voor jullie....

liefs denise

Lieve  Susan,

Heel veel sterkte met dit verlies, ik kan je zorgen helemaal begrijpen, ook hier vaak zorgen om het feit dat ooit iemand zal weg vallen. De gedachte maakt me al verdrietig.

En dan ook nog eens zorgen om Gijs, ik hoop dat ze snel positief nieuws hebben en het gewoon een kwaaltje was. Probeer niet te veel te piekeren, hoe moeilijk het ook is.

Een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Liefs Nanda

He Susan,

Gecondoleerd met het verlies van je oma. Kan me erg goed voorstellen hoe verdrietig je bent, maar vooral ook voor je ouders...die van mij wonen ook op twee uur rijden en dat is in leuke en verdrietige tijden weleens erg moeilijk; niet direct een arm om iemand heen kunnen slaan maar het moeten doen met een telefoontje of kaartje..
En idd hoe moet het als eenv an beiden wegvalt en ze zitten zo ver weg.. ik herken je angsten en verdriet!
Heel veel sterkte met de situatie, je moeder zal vast al erg blij zijn met een lief kaartje of telefoontje..
En wat Gijs betreft: schrikken zeg, je bent er toch steeds mee bezig...Probeer positief te blijven zolang er niks aan de hand is..dat zeggen ze niet voor niks toch!

Ik wens je veel sterkte in deze verdrietige tijd.

Liefs, Marcia mv Puck en 38,6 w zwanger

Jeetje, wat een nare berichten. Gecondoleerd met je oma. Op zulke momenten is het heel vervelend als je wat verder weg woont. Hopelijk is met Gijn alles goed. Snap dat je je zorgen maakt. Heel veel sterkte met alles!

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan