Wat eten bij misselijkheid?

<p>Hoi allemaal, </p><p>dolblij met onze zwangerschap. Maar vanaf zaterdag ben ik de hele dag door misselijk. Vandaar dat ik een vraag heb. Wat hebben jullie als avondeten gepakt in deze periode? Brood kan ik nog binnen houden... maar om nou de hele dag door alleen brood te eten, zie ik ook niet zitten. ? Alvast bedankt voor jullie reacties. </p>

Alles waar ik zin in heb. Ik kan patat bijvoorbeeld best wel binnenhouden, maar pasta ed helemaal niet. Had ineens erg veel zin in salade. Lekker salade eten. Belangrijkste vind ik dat ik iig wat binnenkrijg, om de honger te stillen, zo hou je het misselijkheidsgevoel beetje weg, wat het dan is maakt voor mij niet uit. Dan maar drie keer brood, krentenbollen, harde bolletjes, kun je ook nog afwisselen. Die vitaminen ed komen wel weer. En gelukkig gaat fruit heel goed, dus dat eet ik maar extra. 

Hoi,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben inmiddels 9 weken zwanger en heb ook veel last van misselijkheid. Ik kan echt niet tegen heftige geuren en smaken, dus ik eet zo neutraal mogelijk. Aardappelkroketjes uit de airfryer, simpele groente erbij (rode kool en boontjes kan ik binnen houden, rauwe groente niet, dus dat valt af) en een stukje vlees wat niet gekruid is. Ik word heel misselijk van geuren, dus ik maak het liefst iets wat in de airfryer kan, zodat ik de keuken uit kan terwijl dat apparaat zn werk doet ;) 
Ik eet inderdaad ook regelmatig vla of yoghurt met een smaakje 's avonds, wanneer ik niet zoveel heb kunnen eten door de misselijkheid. Ook maak ik iedere zondag een grote pan verse soep zodat ik meerdere porties in kan vriezen. Groentesoep, courgettesoep en pompoensoep werken bij mij wel goed. Deze eet ik vaak bij de lunch met een boterham of iets erbij. Zo heb je 's middags al een groot deel van je groentes binnen. 
Verder zegt mijn vk dat als je zo misselijk bent het voornaamste is dat je überhaupt iets eet. Als een broodje kroket het enige is wat je binnen kan houden, eet dan vooral iedere dag een broodje kroket. Het belangrijkste is dat je wat binnen krijgt en kan houden. 
Succes met je misselijkheid. Het is voor een goed doel en hopelijk is het met een paar weken weer over. 

Haai! Ik zweer bij gember , thee, gingerale, door t eten  en bij mijn vorige zwangerschap van die aangezuurde plakjes zo uit t potje. 

sterkte!

Ik ben ook al 12 weken kots misselijk, verschilt per dag wat ik kan hebben en eet idd waar ik zin in heb.. gezond eten komt wel weer, eerst zorgen dat je niet te veel afvalt. Bij mij helpt op een lolly zuigen gek genoeg hahaa 

Ik slik gember capsules op de dagen dat het echt heftig is. Die werken bij mij best goed. Gember zo eten/drinken houd ik niet binnen, maar die capsules wel. Dit geeft echt verlichting, dus ik zou ze zeker aanraden. Kan je gewoon bij de drogist kopen en is niet meer dan gemalen gember in capsulevorm, dus er zitten verder ook geen schadelijke stoffen in. 

Terug
Bovenaan